چگونگی شناخت آثار اقتصادی طلاق بر زنان

طلاق و زنان
   

به دلیل بستر فرهنگی جامعه، آثار طلاق بر زنان آسیب جدی تری نسبت به مردان وارد می کند. در طول طلاق، زنان در مورد آینده خود پس از طلاق بسیار نگران هستند. این نگرانی عمدتا آنها را در زندگی تشدید می کند.

کلمات کلیدی:( آثار اقتصادی طلاق|آثار طلاق بر زنان  |طلاق)

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

فقدان استقلال مالی، وابستگی احساسی، نگهداری از کودک و آسیب به کودکان طلاق از جمله عوامل دیگر است این موانع اغلب زن را از طلاق جلوگیری می کند. بسیاری از مردم در جامعه در تلاش برای کاهش آسیب ناشی از طلاق در یافتن راهی برای جلوگیری از آن هستند؛ اما برای طلاق هایی که اتفاق می افتد، راهی برای کاهش اثرات مخرب آن نیز وجود دارد؛ بنابراین، اگر تصمیم به طلاق بگیرید، باید بدانید که چگونه برای مقابله با آن تصمیم بگیرید.

بررسی پیامد های منفی طلاق بر زنان

سردرگمی و عدم آگاهی از آینده، بیشترین ترس را برای زنان پس از طلاق ایجاد می کند. دیدگاه زن نسبت به طلاق از جامعه بسیار بدتر از یک مرد طلاق گرفته است. برچسب زن طلاق گرفته منبع بسیاری از مشکلات زندگی برای خانم است. بیایید نگاهی به برخی از چالش هایی که زنان پس از طلاق می گیرند نگاه کنیم. طلاق بر زنان تاثیر های مخربی می گذارد شما می توانید برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر در این خصوص با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

آثار طلاق بر زنان و عدم پذیرش خانواده

گاهی اوقات خانواده یک زن اجازه نمی دهد که دخترش این کار را به دلیل قبح طلاق انجام دهد و حتی تهدید می کند که او را در صورت جدا شدن از شوهرش نخواهند پذیرفت.

این مشکل مانع از بازگشت دختران به دلایل مختلف، از قبیل عدم توانایی پرداختن هزینه به دختران و احتمالا فرزندانشان و یا ترس از عزت و آبرو، جلوگیری می کنند. آثار طلاق بر زنان می تواند عواقب بسیار بدی برای زنان داشته باشد و زندگی آنها را تهدید کند.

طلاق بر زنان

بررسی مشکلات روحی زنان

گناه، افسردگی و اضطراب شایع ترین مشکلات روحی زنان پس از طلاق است. زنان پس از طلاق ممکن است خود را دلیل شکست در ازدواج و شکستن خانواده بدانند. اگر زنان شروع به طلاق کنند یا پایه کودک وسط باشد، این شدیدتر می شود، اما در هر صورت این مسئله وجود دارد. زنان از رویاهای خود در ازدواج پیروی می کنند و طلاق بر زنان آنها را بسیار ناامید می کند.

زندگی آنها دیگر قابل پیش بینی نیست، اهدافی که برای همه آنها بی معنی است. آنها همه علائم افسردگی طولانی مدت در زنان را ایجاد می کنند. ضمنا شما می توانید برای این مورد از برترین مشاوران سایت زندگی ما مشورت بگیرید و از خدمات همه روزه آن ها استفاده نمائید.


مطالب مرتبط با این موضوع را می توانید در عناوین زیر مطالعه فرمایید:

مشاوره طلاق

راه های جلوگیری از طلاق عاطفی

نشانه ها و علائم طلاق عاطفی که زوجین باید بدانند


بررسی مشکلات مالی زنان

در جامعه ما اکثر خانوارها به لحاظ مالی وابسته به شوهرشان هستند. با توجه به جامعه سنتی، مسئولیت مرد برای تامین هزینه های زندگی است و پس از طلاق، زنانی که کار یا مهارت ندارند در هزینه های خود دچار مشکل می شوند. به ویژه اگر آنها سرپرست فرزندان خود باشند و خانواده ای حمایت کننده ای هم نداشته باشند. معمولا طلاق بر زنان باعث می شود توانایی اعتماد به دیگران را به خاطر آسیب هایی که دیده اند، از دست بدهند، اما به دلیل تنهایی و مشکلات زندگی، به رابطه ای با یک مرد که از همه جهت مناسب نیست، راضی باشند. زنان که حمایت مالی و عاطفی ندارند ممکن است واجد شرایط ازدواج مجدد یا حتی ازدواج موقت باشند تا نیازهای عاطفی و جنسی خود را برآورده سازند. از آنجا که این ازدواج ها پایدار نیستند، می توانند پیامد هایی برای زنان و حتی جامعه ایجاد کنند.

وظیفه جامعه نسبت به آثار طلاق بر زنان

عامل اصلی کمک به زنان طلاق تغییر در نگرش مردان و جامعه است. به دلایلی، بسیاری از مردان، زنان را طلاق داده اند و به نیازهای جنسی خود پاسخ می دهند که می توانند به راحتی به هرگونه محدودیت و بدون محدودیت نیز دسترسی پیدا کنند. زنان گاهی به دلیل نیازهای خود از این آسیب های مکرر رنج می برند. حتی جامعه زنان نسبت به زنان مطلقه نظر منفی دارند و آنها را از نظر زندگی و آسیب اجتماعی مخرب می دانند. طلاق بر زنان آن ها را در انتخاب شغل یا اجاره خانه دچار مشکل می کند، جامعه باید نسبت به آن ها بیشتر تامل کند و با درک موضوع، شرایط مناسب تر برای این زنان مجروح را فراهم کند. وجود یک منبع حمایتی از زنانی که فقط از زندگی مشترک خارج شده اند، در این زمینه بسیار مهم است.

آثار طلاق بر زنان در آینده

آینده نامشخص و از دست دادن حس امنیت در زنان باعث فشار بیشتری می شود، به ویژه هنگامی که آنها به لحاظ مالی به شوهر خود وابسته باشند. در این مورد، اضطراب و استرس شدید آینده و فرزندشان آنها را تحریک می کند. تمام این مشکلات روحی، بر وضعیت فیزیکی زن تاثیر می گذارد و ممکن است به بیماری جسمی منجر شود. جهت کسب مشاوره در رابطه با آثار طلاق بر زنان می توانید در روزهای تعطیل نیز با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل نمائید.

طلاق بر زنان

آثار طلاق بر زنان و آسیب‌های اقتصادی

طلاق چالش های اقتصادی زیادی دارد، از قبیل از دست دادن اشتراک مالی در مسکن، صرف هزینه زندگی، تفریح و حتی تغذیه در زندگی زنان. این چالش ها گاهی اوقات فقر را در میان زنان طلاق گرفته شامل می شود؛ بنابراین، اکثر زنان پس از طلاق، به دنبال مهارت های پایین تر و عدم تجربه شغلی خود، به منظور حفاظت از زندگی، وابستگی و حفظ اعتماد به نفس، سعی می کنند که شغلی را انتخاب کنند که برای وضعیت اجتماعی و درآمد خود مناسب نیست. زنان که در سن های بالا طلاق می گیرند، به دلیل ناتوانی در کار، مشکلات اقتصادی بیشتری دارند.

تحقیقات در رابطه با پیامد طلاق بر زنان

سرانجام، تحقیقات نشان می دهد که ابعاد کیفیت زندگی زنان طلاق گرفته مانند (فیزیکی، روحی، اجتماعی و محیط زیستی) به طور معنی داری کمتر از زنان غیر طلاق گرفته است؛ اما این پیامدهای ناگوار و صدمات تنها برای زنان قابل توجه نیست.

مهمترین پیامد آن کیفی و کمی در کودکان و فرزندان است. همچنین بسیاری از مشکلات اجتماعی مانند رشد جرم و جنایت، مشکلات تحصیلی و آموزشی و آسیب رساندن به ساختارهای اجتماعی و فرهنگی از عواقب آثار طلاق بر زنان است که نیاز به سیاست گذاری در این حوزه دارد.

برای دریافت هر گونه مشاوره تخصصی می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل اقدام فرمائید تا از خدمات تخصصی مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب بهره مند شوید. ضمنا برای برقراری تماس از تمام نقاط ایران در خصوص آثار طلاق بر زنان می توانید با شماره زیر بدون گرفتن کد یا صفر اقدام نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه