چگونه طلاق مان را به دیگران اطلاع دهیم؟

اطلاع دادن طلاق به دیگران
   

آیا می خواهید طلاق بگیرید، اما اطلاع دادن طلاق به دیگران را نمی دانید. چگونه می توانید به دیگران (بچه ها، دوستان و خانواده خود) بگویید؟ آیا شما باید این خبر را به همکاران خود بگویید؟ سه مرحله طلاق عبارتند از: تصمیم، اعلام تصمیم و جدایی که موجب سردرگمی و ناآرامی می شود. تصمیم گیری در مورد طلاق، گفتن آن به همسر و خانواده و از بین رفتن زندگی مشترک، هسته طلاق عاطفی است.

کلمات کلیدی:( طلاق |اطلاع دادن طلاق به دیگران|شرایط طلاق )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

 

این سه مرحله با تردید، ابهام، مبارزه قدرت، تعمق و استرس همراه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات آن ها به صورت آنلاین نیز می توانید بهره مند شوید.

اطلاع دادن طلاق به دیگران

بررسی اطلاع دادن طلاق به دیگران

شکی نیست که تصمیم به طلاق باعث هرج و مرج و آشفتگی است. در این زمان دشوار، شما نیاز بیشتری به خانواده و دوستان خود دارید تا قبل از آن، اما چگونه باید به آنها بگویید که زندگی مشترک شما بدون استرس در خودتان به پایان رسیده است؟ چه زمانی و چه مقدار باید به همکاران خود در مورد این بگویید؟ لازم به ذکر است که هیچ قانون سریعی وجود ندارد که شما دنبال آن هستید. وقتی می خواهید اخبار طلاق خود را اعلام کنید، نکات زیر برای راهنمایی شما در اطلاع دادن طلاق به دیگران است:

اگر فرزند دارید، هیچ تلاشی برای برقراری رابطه مثبت با همسر سابق خود نداشته باشید و خانواده تان را برای برقراری رابطه خوب با او تشویق نکنید. اگر اعضای خانواده شما به نظر می رسند که با آنچه اتفاق می افتد بی احساس هستند، به آنها بگویید که احساس ناراحتی می کنید و به آنها اجازه می دهید دوباره دربارۀ رفتارشان فکر کنند.

  • خانواده و دوستان

هنگامی که شما قصد خود را با خانواده و دوستان خود برای ازدواج اعلام می کنید، شما ممکن است ایده خوبی از نحوه واکنش آنها داشته باشید: شادی، هیجان و تبریک. خانواده و دوستان شما منتظر آینده نگرانی از شکست در زندگی مشترک شما نیستند، به همین دلیل واکنش آنها نسبت به طلاق غیر قابل پیش بینی است، مگر اینکه همسر شما یک فرد ناخواسته و نامناسب باشد. جهت دریافت مشاوره تلفنی با بهترین مشاوران و روانشناسان از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید.

نکاتی در رابطه با اطلاع دادن طلاق به دیگران

اگر تفکیک شما غیرخصمانه است، شما و همسرتان با هم به نزد خانواده های خود بروید و در مورد طلاق خود به آنها بگویید، اما اگر تفاوت داشته باشید، نباید با هم آن را به اشتراک بگذارید، زیرا ممکن است منجر به اختلاف بین شما و همسر شما در برابر خانواده های شما شود و آنها را آزار و اذیت شوند.

  • خبر دادن طلاق

چه به تنهایی این خبر را به خانواده و یا با همسر خود می دهید، ایده خوب تمرین است که آنچه که شما باید بگویید و چگونگی اطلاع دادن طلاق به دیگران تمرین مناسب خواهد بود. تصمیم بگیرید چقدر جزئیات مناسب برای آنها است تا بگویید، سپس سعی کنید اطلاعات اضافی را بیان نکنید. ارائه اطلاعات بیش از حد در مورد اختلافات و معاهدات در زندگی مشترک می تواند شنوندگان را خشمگین و افسرده و اذیت کند. اگر شما در نهایت با همسرتان را آشتی کنید، نمی توانید تمام این جزئیات شرم آور را باور یا پذیرفته باشید که به زندگی خود بازگشته اید پذیرش این عمل برای آنها دشوار است.

  • خبر دادن طلاق به خانواده

در قسمت فوق اطلاع دادن طلاق به دیگران را توضیح دادیم اما وقتی می خواهید این داستان را به خانواده خود بگوئید، مطمئن باشید، اما با یک مقدمه طولانی شروع نکنید. اگر این داستان را بدون یک مقدمه طولانی بگوئید و سپس موقعیت را برایشان توضیح دهید، بعضی از اضطراب آنها کاهش خواهد یافت. جهت دریافت مشاوره و آگاهی بیشتر در این خصوص با سایت زندگی ما از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمائید.

افراد مناسب اطلاع دادن طلاق به دیگران

با کسی که نزدیکتر به شما است شروع کنید، این که آیا این فرد برادر شما یا مادر شما است یا نه. شروع کردن با افرادی که بیشترین کمک را دارند، به شما کمک می کند تا از این دوره دشوار عبور کنید. انتظار ندارید پاسخ خاصی از آنها وجود داشته باشد هیچ تضمینی وجود ندارد که افراد مختلف در برابر این اخبار چه واکنشی نشان می دهند. در وهله اول، آنها ممکن است شوکه و ناراحت شوند، اما معمولا پس از این شگفتی اولیه، آنها با عشق و حمایت از فرد واکنش نشان می دهند.

  • بررسی ازدواج از ابتدا

برای اطلاع دادن طلاق به دیگران اگر ازدواج شما از ابتدا مناسب نباشد، ممکن است دوستان و خانواده شما به این خبر مثبت پاسخ دهند، اما در این مورد مناسب بودن یک واژه نسبی است. اگر آنها همسر شما را دوست نداشته باشند، فکر می کنند که در زندگی شما اتفاق زیادی افتاده است. در این موارد، شما ممکن است به این سوال شک کنید که آیا شما درست انجام داده اید، پذیرش آسان آنها ممکن است باعث شوک شما شود.

  • رابطه خوب خانواده شما با همسرتان

اگر خانواده شما رابطه خوبی با همسر شما داشته باشد، بین وفاداری خود به شما و رابطه خوب آنها سرگردان خواهند شد. سعی نکنید از خانواده تان بخواهید همه روابط خود را قطع کنند. مگر اینکه همسر شما در زندگی مشترک به صورتی پنهان از خانواده تان از شما سوء استفاده کرده باشد. برای اطلاع دادن طلاق به دیگران نیز می توانید با یک مشاور صحبت کنید یا به صورت تلفنی این کار را انجام دهید.(سایت زندگی ما)

اطلاع دادن طلاق به دیگران

داشتن فرزند هنگام طلاق

اگر فرزند دارید، هیچ تلاشی برای برقراری رابطه مثبت با همسر سابق خود نداشته باشید و خانواده تان را برای برقراری رابطه خوب با او تشویق نکنید. اگر اعضای خانواده شما به نظر می رسند که با آنچه اتفاق می افتد بی احساس هستند، به آنها بگویید که احساس ناراحتی می کنید و به آنها اجازه می دهید دوباره دربارۀ رفتارشان فکر کنند.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشترکین و کاربران گرامی که می خواهند مشاوره تلفنی با کیفیت دریافت نمایند می توانند با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اطلاع دادن طلاق به دیگران و چگونگی انجام آن نیز می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز از سراسر ایران بدون گرفتن کد یا زدن صفر با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه