نشانه های وقوع طلاق که از آن ها بی خبرید

نشانه های وقوع طلاق
   

نشانه های وقوع طلاق به گونه ای هستند که خود ما مسبب بیشتر آن ها هستیم، اما حواس و تمرکزی روی آن ها نداریم چون گمان می کنیم، موضوع چندان پراهمیتی نیست و افراد خیلی زیادی درگیر این مسائل هستند یا شاید این مواردی که قرار است ،در ادامه از آن ها نام ببریم، اصلا به چشممان نیایند که حتی بخواهیم راجع به آن ها فکر کنیم.

کلمات کلیدی:(نشانه های وقوع طلاق| نشانه های طلاق |طلاق|طلاق عاطفی)

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

اما یک خطر در راه است، که آن هم طلاق می باشد، اگر زندگی شما آنقدر اهمیت دارد که نمی خواهید در نهایت  با این راهکار مواجه شوید،بهتر است نشانه های وقوع طلاق را یک نگاهی بیندازید و آن را در زندگی خود بررسی کنید و آن ها را از رابطه زناشویی خود بزدایید.

نشانه های وقوع طلاق: به همدیگر گوش نمی دهید

گوش دادن به آنچه که همسر شما می گوید، در واقع زنده نگه داشتن رابطه شماست،وقتی به افکار و احساسات شریک خود هیچ دقتی نمی کنید و بهایی نمی دهید، این موضوع هیچ چیزی در بر ندارد جز اینکه “تو برای من هیچ گونه اهمیتی نداری”در نهایت تنها اتفاقی که می افتد، موضوع خیانت است و همسر شما به دنبال فردی می گردد که برایش مهم باشد و به حرف های او گوش سپارد.

یکی از طرفین انتظار غیر واقعی دارد

متاسفانه در برخی از ازدواج هایی که شکل می گیرد، بعد از مدت ها یکی از طرفین رابطه ازدواج از همسرش انتظارات غیر واقعی دارد و این یکی از بیشترین  نشانه های وقوع طلاق است که بسیار اتفاق می افتد و اکثر روانشناسان و وکلای حقوق خانواده  اذعان کرده اند که این مورد در جریان روند طلاق بسیار بین زوجین اتفاق می افتد.

مثلا اگر مردی همسرش پرستار بوده و مخالفتی نداشته اکنون نظرش تغییر کرده و از او می خواهد که دیگر به این شغل فکر نکند.

یا اگر وضعیت شغلی مرد در حد متوسط بوده، اکنون همسر او تقاضای خانه و ماشین مجلل می کند،خوب به طبع این موارد و خواسته ها از توانایی شریک زندگی خارج است و اختلافات کم کم شکل می گیرد و اتفاقی جز طلاق پیش رو نیست.

رشد خانواده و رخنه کردن شکست

نشانه های وقوع طلاق

در برخی از شرایط وقتی خانواده ها اقدام به بچه دار شدن می کنند، بعد از مدتی وقتی فرزند آن ها در حال رشد و پویایی است، این ارتباط و صمیمت به خوبی نمی تواند بین اعضای خانواده شکل بگیرد، حال این موارد می تواند مشکلات مادی بسیار زیاد و عدم برآورده شدن خواسته های اعضای خانواده است، یا مشکل در تربیت فرزندان و عدم ارتباط صمیمی با والدین و به دنبال آن شکل گیری اختلافات بین والدین؛ همگی دست به دست هم دهند و نشانه های وقوع طلاق را کم کم نمایان می کنند.

نشانه های وقوع طلاق: خاموشی مطلق

در بین اختلافاتی که بین زوج ها شکل می گیرد( البته ناگفته نماند که تنها منظور ما زوج های جوان نیست، این اختلافات در بین تمامی زوجین در هر سنی می تواند اتفاق بیفتد) به جای اینکه مشکلات را حل کنند، یکی از آن ها سکوت می کند و این سکوت خود را معمولا با قهر نشان می دهد  که در ادامه راه ورود و حل اختلافات را برای دیگری به طور کامل می بندد. این موضوع هم به نوبه خود می تواند از نشانه های حتمی طلاق باشد اگر روند بدین گونه ادامه پیدا کند.

عدم به اشتراک گذاشتن منافع خود

وقتی دختر و پسری اقدام به ازدواج می کنند، طبیعتا با یک ازدواج روحیات، اخلاقیات و تفکرات آن  ها همسان نمی شود و نه تنها اینگونه نمی شود بلکه با موجی از اختلافات ممکن است رو به رو شوند. بنابراین کارها و منافع خود را از دیگری مخفی می کنند و پنهانی به کار های خود می پردازند، در حالی که فلسفه ازدواج به اشتراک گذاری کار ها و حل مشکلات با یکدیگر می باشد.

اگر اینگونه روند ادامه یابد، هیجان ابتدای رابطه جای خود را به سردی و خمودی می دهد.

نشانه های وقوع طلاق: محکوم و تحقیر کردن

وقتی در رابطه زناشویی خود را برتر و با ابهت تر از دیگری تصور کنیم، رفتار های تحقیر آمیز کم کم خود را نشان می دهد و این موضوع باعث دلخوری و سر شکستگی فرد مقابل می شود که این موضوع باعث به وجود آمدن حالت های از انتقام و تلافی فرد مقابل می شود.

از طرفی وقتی خود برتر بینی شکل بگیرد، هر گونه اتفاقی که بیفتد فرد مقابل را محکوم به این اشتباهات می کنیم و او را مسبب مشکلات پیش رو می دانیم.

این موضوع را دست کم نگیرید که پتانسیل بالایی دارد تا عامل رشد اختلافات بعدی باشد.

نشانه های وقوع طلاق : افسردگی

افسردگی در بین زوج ها بین هر دو چه مرد و چه زن می تواند شکل بگیرد که به مراتب افسردگی در بین زنان بیش از مردان است.

اگر نشانه های افسردگی را در خود می بینید به هر دلیلی که هست، باید سعی کنید آن را با کمک یک روانشناس خانواده حل و فصل نمایید، چه بسا که این افسردگی حاصل از رابطه ی ناموفق شما در هر زمینه ای با همسرتان باشد، باید بیش از مواقع دیگر باید مورد اهمیت واقع شود و درمان حتمی آن صورت بگیرد.


 همچنین ببینید:

راه های جلوگیری از طلاق عاطفی

نشانه ها و علائم طلاق عاطفی که زوجین باید بدانند

مشاوره طلاق


اختلاف در مورد داشتن فرزند

نشانه های وقوع طلاق

بسیاری از اختلافاتی در زندگی واقعا ساده هستند مثل اینکه تعطیلات کجا برویم، میزان پول ماهیانه را صرف چه موضوعی کنیم و مسائلی از این قبیل که با یک صحبت و همیاری می توان مشکل را حل کرد.

اما اختلافاتی مثل بچه دار شدن، اگر یکی از شما به نتیجه رسیده که باید بچه داشته باشید اما دیگری کاملا مصمم است که نباید الان این اتفاق بیفتد، این رابطه در لبه پرتگاه قرار دارد و باید هر چه زودتر با هر چیزی که خود می دانید آن را حل کنید، که پیشنهاد بسیاری از روانشناسان خانواده و وکلای خانواده این است که نزد روانشناس حتما بروید.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

در مرکز مشاوره تلفنی مجیب برای همگی اختلافاتی که در بالا بیان شد و نشانه های وقوع طلاق بودند؛ راهکار های ویژه ای در نظر گرفته است.زیرا تجربه ها و اطلاعات کامل و دقیقی در این مرکز در طی سالیان حاصل شده که به راحتی با مراجعه زوجین اینگونه اتفاقات حتی پیچیده ترین و به تصورات خیلی ها غیر قابل حل ترین آن ها در این مرکز حل شده و رابطه به سکان ابتدایی خود بازگشته است.

اگر در یک چنین وضعیتی قرار دارید بهتر است بدون اینکه  مضطرب شوید و یا استرس بگیرید، با شماره تماس zendeghima.ir  از ساعت ۸ صیح تا ۱۲ شب با مرکز مشاوره  ارتباط حاصل فرمایید.

 

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه