زود ازدواج کردن به خاطر فرزند چه محاسنی دارد؟

زود ازدواج کردن به خاطر فرزند
   

زود ازدواج کردن به خاطر فرزند چه مزایایی دارد؟ چند دهه قبل دختران و پسران چند سال پس از بلوغ ازدواج  می کردند و خوش شانس بودند. اگر چه ویژگی های شبیه به حال حاضر نیست، اما در شرایط مشابه، دلها خوب هستند و شرایط خانواده ها برای پیوستن، شروع و ادامه زندگی بسیار ساده تر و کارآمد تر از امروز است.

کلمات کلیدی:( زود ازدواج کردن|زود ازدواج کردن به خاطر فرزند)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در ادامه با مزایا و معایب زود ازدواج کردن به خاطر فرزند آشنا شوید.

زود ازدواج کردن به خاطر فرزند

زود ازدواج کردن به خاطر فرزند

چند سال است که جهان از بین رفته است و تمام آداب و رسوم، سنت ها و روابط سقوط کرده است؛ در حال حاضر کودکان در حال تحصیل هستند، به دانشگاه می روند، و سپس به دنبال کار برای ارائه شرایط زندگی هستند.

آمار نشان می دهد که سن ازدواج برای دختران ۲۷٫۶ سال و برای پسران ۲۸٫۸ سال است. در حال حاضر نیمی از مردان جوان و یک سوم زنان جوان مجرد هستند. حادثه ای است که به شماره ها وابسته نیست و عواقبی دارد که بعضی اوقات بر سرنوشت یک جامعه تاثیر می گذارد نه یک خانواده.

بارداری در سن بالا مکن است منجر به دیابت مادر یا فشار خون مرتبط با بارداری شود یا اینکه اختلالات وریدی ممکن است منجر به لخته شدن خون و ترومبوز وریدی شود. البته، این در افراد مبتلا به چاقی بیشتر است، حتی احتمال آمبولی ریه بیشتر است.

مشکلات سلامتی

زود ازدواج کردن به خاطر فرزند برای بارداری خوب است. ازدواج سالمند، باروری در مردان و زنان را کاهش می دهد و اگر درمان را به آن اضافه کنیم، عملا برخی از دختران و پسران ما فرصت بچه دار شدن را از دست می دهند.

شما همیشه این توصیه پزشکی را که زنان بعد از ۳۵ سالگی سخت باردار می شوند شنیده اید، اما به ویژه در شهرهای بزرگ، این فرصت را برای بسیاری از کودکان فراهم نمی کند و اغلب آنها از مادران سالخورده می آیند. بعد از آنچه روشن است چه اتفاقی می افتد: والدین در زمان تولد کودک دچار تنش های بزرگی هستند؛ زیرا مسئولیت ها و محدودیت های تحمیل شده توسط زنان و مردان در طول سال ها افزایش یافته است و این برای زن و مردی که نزدیک به میانسال هستند سخت است! تفاوت میان سن والدین و کودک بیشتر می شود و در نتیجه فرهنگ میان این دو نسل چنان زیاد است که هیچ راهی برای فهمیدن و همدلی ندارد.

دکتر سحابی، یک جامعه شناس، می گوید: “شکاف نسلی با نسل بعدی ۶ سال است که به معنای فقر فرهنگی است.” “هر شش سال، نوعی از تغییرات فکری است.” اکنون تصور کنید چند نسل از دیدگاه ها را می توان بین یک مادر و یک دختر که دارای اختلاف ۳۵ ساله است بالا می برد، و چه مقدار آنها می توانند با یکدیگر کنار بیایند و یا یکدیگر را درک کنند. شاید این هماهنگی حتی به ۱۰٪ برسد. چه کسی مقصر است این وسط؟ ”

پدر و مادر همیشه پیر هستند

اما داستان آنجا پایان نمی یابد. فرزند شما پدر و مادری را که در سن متوسط، بیماری، خستگی و ناتوانی است، دارد، زمانی که چشمان خود را باز می کند و خاطرات خود را به یاد می آورد، می بیند. از سوی دیگر، او همیشه برای پدر و مادر خود دلسوزی می کند، و از سوی دیگر، احساس خشم و ناامیدی در برآورده ساختن نیازهای اساسی خود، از قبیل مبادلات احساسی دارد.

فقط کسانی که وضعیت خود را درک می کنند، آن را تجربه کرده اند و یا این حادثه را در نزدیکی تجربه کرده اند. به نظر می رسد که در وضعیت کنونی، اکثر والدین و کودکان هر دو تجربه ی یک بحران هویت را همان زمان تجربه می کنند و در آن زمان سوء تفاهم ها و تنش ها به حداکثر خود می رسند و امکان برخورد با والدین ​​و نوجوانان افزایش می یابد.

از این رو، ازدواج یک فرآیند حساس است و شما باید آمادگی لازم را برای رسیدن به آن داشته باشید، اما ممکن است چیزی جز عامل سن، آینده زندگی شما، نسل بعد از شما و میزان رضایت مشترک نباشد و در زندگی شما تاثیری نخواهید داشت.

سن و زمان مناسب فرزندآوری

سن و زمان مناسب فرزندآوری معمولا ۲۵ و ۲۶ سال است. در این سن، عوارض حاملگی اغلب کاهش می یابد و معمولا بارداری به طور طبیعی ادامه می یابد. خطر ابتلا به دیابت، فشار خون و رشد جنین بسیار پایین است و باروری در این سن معمولا قابل قبول است، در حالی که احتمال ناهنجاری که اکثرا به علت سه تایی شدن کروموزوم های ۱۳، ۱۸ و ۲۱ زیاد است، بسیار کم است.

تمام تخمک های یک زن در هنگام تولد تولید و ذخیره می شود و تا سن ۵۰، هر ماه سک تخمک آزاد می شود و ماهانه تخمک گذاری می شود. اگر چه سن باروری پایین تر است (هرچند نه در سن ۱۸ سالگی)، به ویژه در ۲۵-۲۶ سالگی، کیفیت تخمک لقاح بسیار بهتر است و معمولا دوران بارداری راحت تر می شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

چگونه در سن بالا بارداری طبیعی داشته باشید

بارداری در سن بالا مکن است منجر به دیابت مادر یا فشار خون مرتبط با بارداری شود یا اینکه اختلالات وریدی ممکن است منجر به لخته شدن خون و ترومبوز وریدی شود. البته، این در افراد مبتلا به چاقی بیشتر است، حتی احتمال آمبولی ریه بیشتر است. با این حال، اگر مادر دارای سلامت جسمی خوب است، دارای رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و اضافه وزن نباشد، او می تواند در سن بالا بارداری سالم و ایمن داشته باشد.

به عنوان مثال، یک زن ۴۰ ساله با ورزش و غذای کامل و سالم، بارداری بسیار بهتر از یک زن ۲۷ ساله با اضافه وزن بیش از ۱۰۰ کیلوگرم دارد. علاوه بر این، متأسفانه در فرهنگ ما، یک تفکر وجود دارد که یک زن باردار باید وزنی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم را اضافه کند، در حالی که این می تواند سلامت بارداری را به خطر بیاندازد و باعث دیابت و فشار خون شود، بنابراین زندگی حتی می تواند بر سن تاثیر گذارد .

مشاوره تلفنی مجیب برای زود ازدواج کردن به خاطر فرزند

زود ازدواج کردن به خاطر فرزند

در یک زندگی جدید اولویت اول برای مردان و زنان ایجاد یک روابط عاطفی عمیق است تا یک محیط مناسب برای تربیت فرزندان ایجاد شود. همچنین تحقق این برنامه ریزی بسیار مهم است.  قطعا خانواده های کم درآمد امروز فضای لازم برای آموزش این مهارت ها را برای دختران ندارند، اما حداقل چند زوج که خواهان داشتن چند فرزند هستند، باید ابتدا آماده باشند تا نقش پدر و مادر را خوب ایفا کنند و سپس مراحل فرزند آوردن را به دست آورند.  تحقق هدف از طریق برنامه ریزی و تلاش های جدی امکان پذیر نیست.

هنگامی که یک زن و یک مرد تصمیم گیری قاطع برای داشتن چندین فرزند دارند، آنها باید اهداف زندگی خود را با دقت تعیین کنند و سپس آنها را براساس صلاح خود خود مشخص کنند. به عنوان مثال، برخی از زوجها اولویت اول زندگی خود را تغییر مالی می دانند تا تغییرات اساسی در وضعیت مالی خود نداشته باشند بچه نمی خواهند، در حالی که زوجهای دیگر در زندگی خود به عنوان اولویت اول، رابطه ی قوی و پاسخگو می خواهند.. داشتن فرزند بسیار مهم است، به ویژه اگر این اتفاق در زمان مناسب رخ می دهد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای زود ازدواج کردن به خاطر فرزند از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه