برای رهایی از اعتیاد به گوشی همراه تا به حال مشاوره روانکاوی کرده اید ؟

اعتیاد به موبایل
   

اعتیاد به گوشی همراه

اعتیاد به گوشی همراه ! در مورد این پدیده چه می دانید؟! با ما باشید تا در ادامه به همراه هم این موضوع را واکاوی کنیم. اگر خاطرات و گذشته مان را مرور کنیم و به ۲۰ سال پیش برگردیم به شرایطی بر می خوریم که اصلا قابل قیاس با شرایط فعلی نیست. در زمان های گذشته، نیازها، رفتار و آداب انسان ها محدود به دنیایی می شد که کاملا ملموس بود. چیزی به اسم دنیای مجازی وجود نداشت. همه نیازها در خوراک و پوشاک و غیره خلاصه می شد و خبری از لایک و دیسلایک و گروه و کانال نبود.

کلمات کلیدی:(اعتیاد به گوشی| رهایی از اعتیاد به گوشی |مشاوره رهایی از اعتیاد به گوشی)

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اما همه ما می دانیم که زمان ثابت نیست و هر آن چه در دنیا هست تغییر می کند. در سال های اخیر شرایط به گونه ای پیش رفت که ابزاری به اسم تلفن همراه وارد دنیای افراد شد. ابزاری که در ابتدا بسیار کارا به نظر می رسید. اما هر چه زمان گذشت، این ابزار تکامل پیدا کرد و هر روز وجه جدیدی از تلفن های همراه وارد بازار می شد. رفته رفته، بحث فضای مجازی پیش کشیده شد. کار تا جایی ادامه پیدا کرد و افراد به حدی درگیر فضای مجازی و گوشی های همراه شدند که متخصصان این پدیده را به عنوان دنیای مجازی معرفی کردند. دیگر در مهمانی ها خبری از بگو و بخند نیست. دست هر کودک، نوجوان، جوان، میانسال و کهن سال گوشی همراهی است که بخش مهمی از هویت و زندگی اش به حساب می آید. افراد به حدی سرگرم گوشی خود شده اند که راهی جز این نیست که این سرگرمی و درگیری بیش از حد را همان اعتیاد به گوشی همراه بنامیم. بله، با گذشت زمان نوع اعتیاد افراد هم تغییر کرده است. دیگر معتاد شدن در مواد مخدر خلاصه نمی شود. اعتیاد به گوشی همراه یکی از خطرناک ترین انواع اعتیاد است که اگر به فکر پیشگیری و کنترل آن نباشیم به احتمال فراوان، زندگی فردی و اجتماعی، روابط، اخلاق و سبک زندگی مان به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. کیفیت زندگی بسیاری از افراد به دلیل اعتیاد به گوشی عمیقا کاهش می یابد. بنابراین بهتر است نکاتی در مورد این پدیده بدانیم و به دنبال مهار این نوع از اعتیاد باشیم.

در ادامه خواهیم دید

  • علائم اعتیاد به گوشی
  • روانکاوی و تاثیر آن بر درمان اعتیاد به گوشی
  • نتیجه گیری

 

علائم اعتیاد به گوشی

برای تمام اعتیادها و بیماری ها یک سری علائمی وجود دارد که شناخت آن علائم بسیار حائز اهمیت است. اعتیاد به گوشی نیز به عنوان نوع جدیدی از اعتیاد، علائم و نشانه هایی دارد که در صورت شناخت آن علائم می توان گام های اساسی در جهت کنترل و درمان آن برداشت. اگر شما فردی هستید که گوشی همراهتان را با خودتان به سرویس بهداشتی و حمام می برید، اگر هنگام خواب گوشی تان در دستتان است و خوابتان می برد، اگر عادت دارید گوشی تان را هنگام خواب زیر سرتان بگذارید و یا آن را خیلی نزدیک خودتان نگه دارید، اگر پیام دادن را به حرف زدن رو در رو ترجیح می دهید متاسفانه باید گفت شما معتاد به گوشی شده اید. البته برای تشخیص اعتیاد به گوشی، علائم دیگری نیز موجود است. اگر هنگام خواب عادت دارید که از هندزفری استفاده کنید، اگر مقدار زمانی که ضمن استفاده از گوشی همراهتان از مقدار زمانی که برای سایر امور اختصاص می دهید بیشتر است، اگر کنترل زمان از دستتان خارج می شود قطعا معتاد به گوشی همراه هستید.

اعتیاد به گوشی

 

روانکاوی و تاثیر آن بر درمان اعتیاد به گوشی

با توجه به این که، گوشی های همراه و فضای مجازی، به طور همزمان ابعاد روحی و جسمی افراد را درگیر می کند بنابراین لازم است در جهت کنترل میزان استفاده از این ابزار اقدام نماییم. عدم توجه به بعد روحی صدمات جبران ناپذیری بر پیکره شخصیتی افراد وارد خواهد کرد. امکان دارد فرد معتاد به گوشی دچار انواع بیماری های روحی – روانی مانند افسردگی، اضطراب، احساس تنهایی، و گاهی دچار پرخاشگری شود. مشاوران و روانشناسان طی تحقیقاتی به این نکته پی برده اند که برای درمان اعتیاد به گوشی همراه همانند سایر اعتیادها راه های خاصی وجود دارد. مشاوران طی جلساتی، با در نظر گرفتن تمام ابعاد شخصیتی فرد، میزان زمانی که وی به استفاده از گوشی همراه اختصاص می دهد و به عبارت دقیق تر شدت اعتیاد وی، برای او برنامه ای در نظر می گیرند. البته برخی از معتادان به گوشی همراه با یک سری اطلاعات و مشاوره های کاملا ساده و سریع می توانند بیماری شان را کنترل کنند. با این حال آن دسته از افرادی که بیش از حد نرمال به استفاده از گوشی همراه عادت کرده اند نیاز است که با مراجعه و تماس با مشاوران زبده و کار بلد، هر چه سریع تر به فکر شروع روند درمان و کنترل اعتیادشان باشند.


همچنین ببینید:

اعتیاد به موبایل و عوارض آن

نشانه های اعتیاد به موبایل را می شناسید

اثرات اعتیاد به موبایل بر شغل و زندگی شخصی


اعتیاد به گوشی

نتیجه گیری

امروزه کم نیستند افرادی که محو دنیای مجازی شده اند. آن ها دیگر برای حضور فیزیکی در مهمانی ها ارزش خاصی قائل نیستند. حتی اگر در مهمانی حضور داشته باشند دائما سرگرم گوشی همراهشان هستند. این یکی جدی ترین و خطرناک ترین مسائلی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. اعتیاد به گوشی همراه، زندگی فردی و اجتماعی افراد را تحت الشعاع قرار می دهد. چه بسیارند افرادی که به دلیل اعتیاد به گوشی همراه، دچار افسردگی و بیماری های شدید روانی شده اند. بنابراین به افرادی که از اعتیادشان به گوشی آگاهند، توصیه می شود در ابتدا با مراجعه به سایت های معتبر روانشناسی اطلاعاتشان را در این زمینه گسترش دهند. در گام بعدی توصیه می شود از مشاوران و روانشناسان مراکز معتبر درخواست مشاوره نمایند.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله معرفی دقیق علائم اعتیاد به گوشی همراه و راه های پیشگیری و درمان آن، آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز  بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه