خواهر و برادرها چگونه شخصیتمان را می سازند؟

نقش خواهر و برادر در شخصیت ما
   

نقش خواهر و برادر در شخصیت ما و در زندگی ما کمتر موضوع پژوهشی بوده است. آنها مانند پدر و مادرتان نیستند و دوست و همسر نیستند. خواهران و برادران همیشه در اطراف ما هستند، ممکن است برای ما خیلی خوب باشد که ما هرگز قادر نخواهیم بود زحمات آن ها را جبران کنیم و یا ممکن است باعث ایجاد آسیب هایی شوند که هرگز تحت درمان قرار نخواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با سایت زندگی ما تماس بگیرید و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی بهره مند شوید. لازم به ذکر است که در ایام تعطیل نیز دریافت مشاوره برای شما هموطنان عزیز امکان پذیر است.

نقش خواهر و برادر در شخصیت ما

نقش خواهر و برادر در شخصیت ما

بخشی از نفوذ و تاثیر برادران و خواهران حضور دائمی آنهاست. هشتاد و سه درصد کودکان جهان با حداقل یک خواهر یا برادر زندگی می کنند (درصد این کودکان با پدر خود کمتر از این است). همچنین، در حدود هفتاد و پنج درصد ۷۰ ساله ها، یک خواهر یا برادر در زندگی شان دارند که در قید حیات است. احتمالاً طولانی‌ترین رابطهٔ ما در زندگی رابطه با خواهران و برادران‌مان باشد مگر اینکه خواهر و برادر نداشته باشیم.

روابط و نقش خواهر و برادر در شخصیت ما عواقب مهم و منحصر به فردی دارد، اما تفاوت های زیادی را به وجود نمی آورد که خواهر و برادرمان را مثال بزنیم یا سعی کنیم آنها را الگو قرار دهیم.

  • بررسی مسائل شخصیت خواهر و برادری

مسئله پیچیده تر نقش خواهر و برادر در شخصیتمان است که ارتباط و شخصیت ما با خواهر یا برادر بهبود می یابد یا بدتر می شود؟ طرف خوب این روابط است که تعامل مثبت با خواهران و برادران در دوران نوجوانی منجر به بهبود همدلی و رفتارهای اجتماعی و تقویت پیشرفت تحصیلی می شود. با این حال، خانواده های شلوغ و پر جمعیت ممکن است چشم انداز این اثر مثبت را روشن تر نکنند. بچه هایی که برادر و خواهر بیشتری دارند، عملکرد بدتری در مدرسه دارند؛ اما تحقیقات در میان مورمون ها  و جمعیت کل نروژی ها (Black، ۲۰۰۵)، یافته های این تحقیقات را زیر سوال قرار داده است.

بررسی نقش خواهر و برادر در شخصیت ما

هنگامی که کسی رابطه بدی با خواهر یا برادرش دارد، ممکن است فاجعه بار باشد و حتی زندگی اش را نابود کند. اگر رابطه بین خواهر و برادری دشوار است، بیشتر احتمال دارد که او در بزرگسالی مواد مصرف کند و افسرده و مضطرب شود. علاوه بر این، اگر یکی از خواهر و برادرها را مورد آزار و اذیت قرار دهید، احتمال بیشتری برای او در نوجوانان ایجاد می کند و بیماری روانی را قبل از سن هجده سالگی  سبب می کند.

  • تاثیر روابط خواهر و برادری

روابط و نقش خواهر و برادر در شخصیت ما عواقب مهم و منحصر به فردی دارد، اما تفاوت های زیادی را به وجود نمی آورد که خواهر و برادرمان را مثال بزنیم یا سعی کنیم آنها را الگو قرار دهیم. نتایج یک مطالعه نشان می دهد که خواهر و برادر که احساس مثبت نسبت به یکدیگر دارند، تمایل دارند و احتمالا طولانی ترین رابطه ما در زندگی ما با برادران و خواهران ماست، مگر اینکه ما خواهر و برادری نداشته باشیم. برای دریافت آگاهی بیشتر در این خصوص با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات آن ها به صورت تلفنی و آنلاین از سراسر نقاط ایران بهره مند شوید.

نقش برادر و خواهر در خودمان

به عنوان مثال نقش خواهر و برادر در شخصیت ما اگر شما تحصیلات داشته باشید. اما واگرایی می تواند در پیشرفت تحصیلی کسانی باشد که با والدین خود همگام نیستند و رفتار والدین با رفتار نامتعادل با آنها همراه است. البته، این واگرایی لزوما بد نیست: مطالعات نشان می دهد که اگر در طول زمان، تفاوت ها در رابطه بین فرزندان و والدین ایجاد شود، پس روابط فرزندان می تواند گرمتر و صادقانه تر باشد. تقلید از یک خواهر و برادر بزرگتر می تواند براساس رفتار برادران و خواهران بزرگتر نیز اشتباه باشد. اگر خواهر بزرگتر در نوجوانی باردار شود، احتمال دارد که دختر کوچکتر نیز به عنوان یک نوجوان بارداری را تجربه کند. به طور کلی، اگر خواهر یا برادر بزرگتر به شیوه ای با خطر بالا رفتار کنند، بیشتر احتمال دارد که خواهر یا برادر کوچکتر نیز چنین رفتار کنند.

نقش خواهر و برادر در شخصیت ما

بررسی مطالعات و تاثیر خواهر و برادر در فرد

در هر صورت، نفوذ و نقش خواهر و برادر در شخصیت ما و در زندگی و شخصیت هر فرد پایدار است. مطالعه بیش از یک میلیون سوئدی نشان می دهد که اگر یک برادر یا خواهر به علت حمله قلبی فوت کند، خطر مرگ یک فرد و افزایش ناگهانی در حمله قلبی او افزایش می یابد. این مسئله نه تنها به دلیل DNA است بلکه فشار روحی ناشی از فقدان چنین انسانی مهم است. این موضوع منطقی به نظر می رسد، بسیاری از ما، اگر ما خواهر و برادر نداشتیم، فرد دیگری بودیم. برادران و خواهران ما همیشه بوده اند، مگر اینکه ناگهان آنها را از دست بدهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید تا از خدمات برترین روانشناسان کشور بهره مند شوید.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • زندگی با خواهر و برادر

هشتاد و سه درصد کودکان جهان با حداقل یک خواهر یا برادر زندگی می کنند. شاید طولانی ترین رابطه ما در زندگی با خواهران و برادران ما باشد، مگر اینکه ما خواهر و برادری نداشته باشیم. نقش خواهر و برادر در شخصیت ما به عنوان مثال: هنگامی که کسی رابطه بدی با خواهران و برادران خود دارد، ممکن است فاجعه آمیز باشد و حتی زندگی آنها را نابود کند. اگر رابطه بین خواهر و برادر با هم تناسب نداشته باشد، بیشتر احتمال دارد مصرف مواد مخدر در بزرگسالی و رنج افسردگی و اضطراب باشد. به طور کلی، اگر خواهر یا برادر بزرگتر به شیوه ای پر خطر رفتار کنند، بیشتر احتمال دارد که خواهر یا برادر کوچکتر نیز همان گونه رفتار کنند.

مشترکین و کاربران عزیز و گرامی که می خواهند در تمام طول روز و به صورت آنلاین مشاوره تلفنی با کیفیت دریافت نمایند می توانند با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور از طریق تلفن ثابت بهره مند شوند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نقش خواهر و برادر در شخصیتمان می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه