بررسی تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق

تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق
   

بررسی سطح تحصیلات در طلاق زوجین

هنگامی که دو نفر قصد ازدواج دارند ملاک های بسیاری را برای آن در نظر می گیرند. از زیبایی ظاهری گرفته تا موقعیت مالی و اجتماعی فرد مقابل. تمامی این ملاک ها اعم از غلط یا درست آن  در روند زندگی آنها، روابط بین فردی و اجتماعی و آینده آنها موثر خواهد بود. تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق مطلب قابل بررسی هست.همین مطلب باعث می شود که کوچکترین مشکل و خدشه ای بر این ملاک ها باعث تیرگی روابط  و حتی تمایل به طلاق در فرد شود.

کلمات کلیدی:(سطح تحصیلات در طلاق |بررسی تحصیلات در طلاق|مشاوره طلاق )
زمان مظالعه: ۶ دقیقه

سطح تحصیلات یکی از معیارهایی است که اکثر افراد به آن اهمیت می دهند و به لحاظ روانشناسی هم نقش مهمی در روابط زناشویی و زندگی افراد دارد. تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق یکی از مواردی است که در سال های اخیر توسط جامعه شناسان و روانشناسان خانواده مورد بررسی قرار گرفته است تا با نگاه دقیق و کارشناسی از آمار رو به رشد طلاق در جامعه کاسته شود.

اگر قصد ازدواج با فردی را دارید که به لحاظ تحصیلی با شما در یک سطح نیست، به خصوص اگر به عنوان یک زن از تحصیلات بالاتری برخوردار هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از مشاور راهنمایی بخواهید. انجام مشاوره های قبل از ازدواج نقش مهمی در ثبات و پایداری زندگی زناشویی شما خواهد داشت.

آنچه در این مقاله می خوانید

در این مقاله ابتدا نظریات مختلف در پیرامون تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق را بیان می کنیم و در ادامه به بررسی کارشناسی این موضوع می پردازیم.

تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق

نظریات مختلف در زمینه تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق

در مورد تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق نظریه های مختلفی وجود دارد که در اینجا دو نظریه مهم را مرور می نماییم.

  1. نظریه حساسیت : طبق این نظریه افرادی که دارای تحصیلات هستند یا دائماً در حال کسب دانش و افزایش سطح تحصیلات خود هستند نگاه عمیق تر و دقیق تری به مسائل دارند و حساسیت بیشتری به مصائب پیرامون خود نشان می دهند و همین باعث فاصله ی آنها از افراد سطحی نگر و خام و ناپخته می شود. وقتی انسان به درجه ای از فرهیختگی و ادراک انسانی می رسد مشکلات دیگران را بهتر درک کرده و با آنها احساس همراهی و همدردی می کند و برای کمک به آنها تلاش نموده و به نوعی دگرخواهی در او شکل می گیرد. این احساس نقش مهمی در روابط انسانی خصوصاً میان زوجین دارد.
  2. نظریه خویشتن یافتگی : این نظریه بیان می دارد که فرد تحصیل کرده و دارای دانش و درایت به درجه ای از کمال و ثبات رسیده است و کمتر دچار از خود بیگانگی شده و به ندرت تحت تاثیر دیگران قرار می گیرد. این فرد از دریچه چشم دیگران به زندگی و مسائل آن نگاه نکرده و هرگز با پیروی های کورکورانه زندگی و روابط زناشویی خود را دچار مشکل نمی کند. او سطح توقع و انتظاراتش از زندگی را با شرایط خود و همسرش مطابقت می دهد و توقعات نادرست از زندگی و همسر خود نخواهد داشت.

اگر قصد ازدواج با فردی را دارید که به لحاظ تحصیلی با شما در یک سطح نیست، به خصوص اگر به عنوان یک زن از تحصیلات بالاتری برخوردار هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از مشاور راهنمایی بخواهید. انجام مشاوره های قبل از ازدواج نقش مهمی در ثبات و پایداری زندگی زناشویی شما خواهد داشت.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره قبل از ازدواج  آماده ارائه خدمات ارزنده ای به شما عزیزان است. مشاوران ما همگی از بهترین  و با تجربه ترین متخصصین کشور هستند که می توانند شما را در اخذ این تصمیم مهم و سر نوشت ساز همراهی کنند. آنها معیار های ازدواج موفق را با شما در میان می گذارند، نقاط مثبت و منفی شخصیتی شما و فرد مقابل را به شما گوش زد می کنند و در نهایت آگاهی لازم برای ازدواج با این فرد را به شما خواهند داد. شما می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره تلفن ثابت zendeghima.ir بودن نیاز به تحمل کوچکترین زمان انتظار برای گفتگو در تماس باشید.

تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق

نقش تحصیلات در طلاق

ممکن است سوالات بسیاری در مورد تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق در ذهن شما وجود داشته باشد. اینکه آیا تحصیلات بالا باعث گرایش فرد به سمت طلاق می شود؟ آیا این تاثیر در زنان و مردان متفاوت است؟ آیا تحصیلات دانشگاهی و درک بیشتر از مسائل باعث افزایش سطح توقع افراد از زندگی و ناسازگاری می شود؟ آیا تفاوت سطح تحصیلات میان زوجین منجر به بروز اختلافات اساسی می شود؟ و بی شمار سوالات دیگر که در اینجا مروری کلی بر پاسخ تمامی آنها خواهیم داشت.

تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق

  1. وقتی بین سطح تحصیلات زوجین تفاوت باشد، فردی که تحصیلات بیشتری دارد به دنبال نکات قوت و مهمی در فرد مقابل است تا این تفاوت را جبران کند و اگر در موارد دیگر هم فرد مقابل شرایط قابل قبولی نداشته باشد روابطشان دچار مشکل شده و زمینه ساز طلاق می شود.
  2. از نشانه های تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق تفاوت اندیشه ها و علایق و نداشتن نقاط فکری مشترک است. وقتی فرد به لحاظ فکری و نگرش از سوی طرف مقابل درک نشود، ارتباطش کمرنگ و کمرنگ تر شده و این موجب شکل گیری فکر کردن به طلاق در فرد می شود.
  3. مردان دارای تحصیلات بالاتر نسبت به همسر خود پذیرش بهتر و درک مناسب تری دارند تا زنان با تحصیلات بالاتر نسبت به همسرشان.
  4. افراد با تحصیلات کمتر موقعیت های شغلی و اجتماعی پایین تری دارند و این بر روی شرایط اقتصادی و روابط اجتماعی آنها تاثیر می گذارد و مشکلات ناشی از آن در مواردی فرد مقابل را به سمت درخواست طلاق سوق می دهد.

منظور ما از آنچه در اینجا مطرح شد بازداری شما از ازدواج با فردی با سطح تحصیلات بیشتر یا کمتر از شما نیست. تمامی مطالب فوق روشن سازی ذهن شما نسبت به تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق بوده و چه بسیار افرادی که علی رغم این تفاوت زندگی زناشویی موفقی داشته اند. لازمه ی این موفقیت استفاده از توصیه ها و نظرات افراد با تجربه مانند روانشناسان و مشاوران خانواده است.

مشاوره قبل از ازدواج یکی از مطمئن ترین و مفید ترین راه ها برای شروع زندگی مشترک همراه با اعتماد و آرامش خاطر است. مشاور بدون پیش داوری و جانب داری از هر یک از طرفین تمامی نقاط قوت و ضعف دو نفر را بررسی می کند و در پایان توصیه نهایی خود را به هر یک از آنها ارائه می دهد و کمک می کند تا افراد منطقی و واقع بینانه تصمیم بگیرند.

شما می توانید برای دریافت این مشاوره به ما اعتماد کنید. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با هدف استحکام بنیان خانواده و داشتن جامعه ای سالم، شاد و موفق تاکید بسیاری در زمینه خدمات مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره های خانواده دارد. در نتیجه بهترین افراد را برای دست یابی یه این هدف گرد هم آورده ایم تا شما بتوانید از تمام نقاط کشورمان به راحتی با ما در ارتباط باشید. شماره تلفن ثابت zendeghima.ir بدون نیاز به گرفتن کد و صفر از سراسر کشور آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه