بحران های سال اول ازدواج چه چیز هایی می توانند باشند ؟

بحران های سال اول ازدواج
   

بحران های سال اول ازدواج معمولا برای همه زوج های جوان در هر موقعیت، شرایط و هر سنی که باشند، پیش می آید، این بحران ها معمولا به دلایل متنوعی اتفاق می افتد، مثل عدم تفاهمات اخلاقی، سلیقه های متفاوت در مورد همه مسائل زندگی و رفتار های پیچیده و گوناگونی که همگی ایجاد  کننده بحران های سال اول ازدواج هستند.

کلمات کلیدی:(بحران های سال اول ازدواج|مسائل اول ازدواج|ازدواج|مشاوره ازدواج)

مدت زمان مطالعه:۶ دقیقه

ولی معمولا جای نگرانی برای این موارد نیست، بسیاری از این بحران ها طبیعی هستند و شاید اگر نباشند جای تعجب باشد.

برای همین منظور در این مطلب قصد بررسی برخی از این بحران های سال اول ازدواج را داریم، اینکه آیا این بحران ها جای نگرانی دارند  و در آخر ببینیم که چگونه می توان این مشکلات یا در واقع همان بحران ها را حل کنیم؟

بحران های سال اول ازدواج: واقع بین نیستند

img 20190222 5c6f887851083 بحران های سال اول ازدواج چه چیز هایی می توانند باشند ؟

بسیاری از بحران های که حاصل می شود، ابتدا به خاطر عدم واقع بینی زن و شوهر می باشد، این واقع بینی از دو ناحیه ریشه می گیرد.

اول اینکه آن ها مدام اخلاق ها، رفتار ها و روز های خوش قبل از ازدواج یعنی دوران آشنایی و نامزی را برای خود تداعی می کنند و مدام همان لحظات قبل را می خواهند، به خاطر همین با کوچکترین ناملایمتی و سختی از کوره در می روند و سر ناسازگاری با یکدیگر بر می دارند.

دومین موضوع از جایی نشات می گیرد که آن ها نمی خواهند بپذیرند که دیگر وارد مرحله جدیدی از زندگی اجتماعی شده اند؛ شاید تا قبل از آن بسیاری از کار ها را می توانستند انجام دهند. اما اکنون باید با یار و  شریک خود مشورت کنند، حرف بزنند، نظر خواهی کنند و بسیاری از اقدامات و اتفاقاتی که در زندگی مجردی نیازی به هیچ یک از این کار ها نبود، و به تناسب همین رفتار ها گاهی خود را در یک مخمصه و یا باتلاقی می بینند که راه فراری نیست.

اینجاست که به زوج ها توصیه می شود وقتی وارد زندگی زناشویی می شوید اولین قدرتی را که در خود نیرو می بخشید و پیش می برید، واقع بینی است باید بپذیرید که وارد مرحله جدیدی از زندگی شده اید و بسیاری از شرایط فرق کرده است.

بحران های سال اول ازدواج: مسئولیت پذیر باش

این موضوع یعنی مسئولیت پذیری متاسفانه تنها به سال های ابتدایی ازدواج بر نمی گردد،بلکه موضوع مشئولیت پذیری به دوران تحصیل یعنی از کودکی تا زمانی که قرار است مسئولیت فرد دیگری را قبول کنیم، بر می گردد که در مدارس کشور و خانواده های ایرانی این موضوع به شدت نادیده گرفته شده است و به خاطر همین دختر و پسر کمی پر توقع تربیت می شوند و با این خصیصه رشد می کنند.

به خاطر همین مشکلات و معضلات در ابتدا روانسناسان  برای برطرف کردن این موضوع سراغ راه حل های ریشه ای می روند و با سمینار های در آموزش و پرورش قصد دارند این موضوع را برطرف کنند.

اما اکنون باید با بحران های اسال اول ازدواج و عدم مسئولیت پذیری فرد چه کار کنیم؟

در این مورد روانشناسان خانواده توصیه می کنند، که قبل از ازدواج باید کلاس های مشاوره قبل از ازدواج را جوانان طی کنند، آن ها را جدی بگیرید و در تکمیل آن ها ثابت قدم باشید تنها با کمک یک مشاور است که شما و شریک آینده شما با اخلاقیات و تصورات متفاوت یکدیگر می توانید سال های متمادی در کنار هم باشید.

بحران های سال اول زدواج : دست از لجاجت بردارید

بسیاری از بحران های سال اول ازدواج لجاجت است، طرفین گمان می کنند که طبق ضرب المثل قدیمی باید “گربه را دم حجله بکشند” اما نمی دانند کشتن این گربه عواقب سختی دارد و در بسیاری از مواقع چیزی جز نابودی زندگی زناشویی نیست.


همچنین ببینید:

باورهای نادرست در ازدواج و تصورات غلط

مشاوره همسرداری

تاریخچه و فلسفه ازدواج


 

زوج های جوان از سوی مشاوران خانواده در طی جلسات مشاوره قبل از ازدواج تحت  راهنمایی های ویژه ای قرار می گیرند. که این راهنمایی ها در زمینه ایثار و فداکاری است  آیا هر دو طرف به این سطح فکری رسیده اند و یا تنها با احساسات خود تصمیم گرفته اند.

بنابراین یکی از بحران های همیشگی سال اول ازدواج لجاجت طرفین است که باید بیش از بقیه موارد مورد بررسی قرار بگیرد.

بحران های سال اول ازدواج: آخر کار نیست

بحران های سال اول ازدواج

با توجه به مشکلاتی که در بالا به آن پرداختیم، شاید در ظاهر چندان بحرانی هم به نظر نیاید؛ اما بسیاری از جوانانی که بعد از یک یا دو سال اقدام به طلاق می کنند، مشکلاتی جز همین مشکلات کوچک نداشته اند، بلکه در طول زندگی به مشکلات عدیده دیگری تبدیل شده اند که دیگر توان زندگی نداشته اند.

همگی این بحران ها به خاطر تفاوت های فرهنگی و خانوادگی می باشد که هر دو طرف در آن بزرگ شده اند، طبعا کاری سخت و کمی زمان بر است تا با عقاید هم اشنا شوند و بتوانند زندگی خوبی داشته باشند.

با توجه به طبیعی بودن این بحران ها، مشاوران خانواده، کلاس های مشاوره قبل از ازدواج را بسیار ضروری می دانند و توصیه اکید دارند که آن ها را جدی بگیرند.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

بخش اساسی و مهم در مرکز مشاوره تلفنی مجیب وجود جلسات مهم مشاوره خانواده و ازدواج است، اگر یک آنالیز خلاصه از ذهن خود داشته باشید و تمامی اتفاقات اجتماعی را بررسی کنید می بینید که به دلیل نداشتن مکانیسم های درست تربیتی و اخلاقی در خانواده مشکلات بسیاری زیادی پیش امده که شاید بهتر بود سالیان پیش به اتفاقاتی مثل بحران های سال اول ازدواج، عدم تفاهمات زوجین، بی مسئولیتی دختر ها و پسران خود می پرداختیم.

برای همین سایت زندگی ما در زمینه مشاوره قبل از ازدواج تمهیدات و روش های بسیار جالب و نتیجه بخشی را در طی سالیان متوالی برای خود کسب کرده است و تقریبا با تمامی مشکلات جوانان و زوج های جوان آشنایی و تجربه کافی دارد.

برای همین منظور و کاهش این قبیل اتفاقات با همت روانشناسان متخصص و با تجربه اقدام به کلاس ها و جلسات ویژه کرده که برای زوج های جوان بسیار نتیجه بخش بوده و می تواند یک تاثیر شگرف بر زندگی زوجین داشته باشد.

جهت ارتباط با سایت زندگی ما با شماره تماس   zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل ارتباط برقرار نمایید.

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه