کنترل کودکان ناسازگار و بهترین روش برخورد

Controlling incompatible children کنترل کودکان ناسازگار و بهترین روش برخورد
   

کنترل کودکان ناسازگار چگونه ممکن است؟ گاهی اوقات ممکن است بشنوید که یک نوجوان به طور آشکار با والدینش مخالف است. شاید شما حتی خانواده ای را می بینید که دارای فرزند نوجوان غیر قابل کنترل است، با این حال همیشه آسان نیست که بدانید که یک کودک واقعا چرا شورش می کند. علاوه بر این، درک اینکه چرا یک کودک به یک خانواده شورش می رود و دیگر فرزندان، هرچند که از یک خانواده نیستند، نمی توانند این کار را انجام دهند، واقعا دشوار است.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل کودکان ناسازگار می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

کنترل کودکان ناسازگار

کنترل کودکان ناسازگار
اگر پدر و مادر متوجه شوند که یکی از فرزندان آنها می تواند به طور کامل سرکش شود، چه باید کرد؟ برای پاسخ به این سؤال، اول باید درک کنید که شورش چیست؟ به عبارت ساده، فرد سرکش، کسی است که به طور عمدی و پیوسته متهم به اطاعت از مقام بالاتری است، یا مخالف یا حتی برای آن مبارزه می کند. البته، باید بیان کرد: “احمق بودن در قلب کودک بسته شده است.” به همین دلیل است که همه کودکان علیه والدین خود و یا سایر مقامات هستند.

این امر به ویژه در نوجوانان مرتبط با تغییرات جسمی و عاطفی صادق است. هرگونه تغییر در زندگی فرد، منبع استرس روحی است و سالهای نوجوانی همواره در حال تغییر است. پسر نوجوان یا نوجوان شما از دوران کودکی تا بلوغ در حال تغییر است. در نتیجه، برخی از والدین و کودکان در سال های نوجوانی خود متفاوت هستند. اغلب والدین به غریزه می اندیشند تا این روند را کند کند، در حالی که نوجوانان می خواهند سرعت آن را افزایش دهند.برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل کودکان ناسازگار با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

ادامه

نوجوان متعصب استانداردهای والدینشان را رد می کند. اما به خاطر داشته باشید که مخالفان کافی برای تماس با یک سرزنش وجود ندارد. در مورد بعضی از مسائل اجتماعی یا معنوی، ممکن است برخی از نوجوانان در ابتدا علاقه مند به این موضوع نباشند و هیچ دغدغه ای نسبت به دین و روحانیت ندارند، اما ممکن است سرکش باشند. بنابراین، به عنوان یک والد، نباید بلافاصله نوجوان خود را به عنوان یک گروه سرکش بررسی کنید.

آیا همه افراد در دوران نوجوانی با والدین خود مخالف هستند؟ نه! به هیچ وجه، در واقع، شواهد نشان می دهد که تنها تعداد انگشت شماری از نوجوانان به طور جدی سرکش هستند. با این حال، اگر یک نوجوان با اشتیاق و استقامت باشد چه باید کرد؟ عوامل ایجاد چنین شورش و سرکشی چیست؟

ایده های نادرست در مورد فرزندمان باعث ایجاد یک احساس بسیار بد در مورد کودک می شود و قطعا تاثیر منفی بر رفتار او تاثیر می گذارد.اجتناب از ارائه دستورات مبهم، عمومی و تکراری.

دلایل  سرکشی

یکی از علل اصلی شورش، محیط خصمانه این جهان است. دنیای مهاجم همیشه به دنبال گرفتن نوجوانان و جوانان است و این به یک فرهنگ مضر تبدیل شده است که باید به چنین شیوه ای مخالف باشد. باید پذیرفت که بیشتر این فرهنگ زشت، خطرناک و پر از اثرات بد است. اگر والدین فرزندان خود را آموزش ندهند و به آنها هشدار ندهند، آنها می توانند به راحتی تحت تاثیر جامعه باشند.

فشار از دوستان و بستگان نیز به آن مربوط است. اگر والدین در حال تحصیل هستند، به راحتی می توانند توصیه های خود را از کتاب های مختلف یا اینترنت دریافت کنند تا نوجوانان خود را به طور صحیح آموزش دهند. بر طبق گفته معروف: “مانند افراد عاقل عمل کنید تا عاقل باشید، اما همدم کافر در خطر است.” “به طور مشابه، کسی که با روح زشتی این جهان ارتباط برقرار می کند، احتمالا تحت تأثیر این روحیه قرار می گیرد. ما نمونه هایی از این را در بیشتر کشورها، به ویژه در کشور عزیزمان ایران می بینیم. اگر چه ما باید به قوانین کشورمان احترام بگذارید.

ادامه

علت شورش ممکن است محیط خانه باشد. به عنوان مثال، اگر یکی از والدین به الکل یا مواد مخدر اعتیاد داشته باشد یا رفتارهای خشونت آمیز با همسرش داشته باشد، دیدگاه نوجوانان خانه درباره زندگی ممکن است متفاوت باشد. حتی در بعضی از خانه های نسبتا آرام، ممکن است نوجوانان به خاطر کمبود عشق و محبت در خانه مجذوب شوند. با این وجود، شورش نوجوانان همیشه به دلیل تاثیرات خارجی نیست.

برخی از نوجوانان، حتی اگر والدین آنها اصول اخلاقی، معنویت را حفظ کنند و عمدتا کودکان خود را از اطرافشان محافظت کنند، هنوز استانداردهای والدینشان را رد می کنند. چرا ؟ شاید دلیل این امر ریشه مشکلات دیگر ما یعنی ناکافی بودن بشر است.ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

چگونگی کنترل کودکان ناسازگار

کنترل کودکان ناسازگار

  • کودکان گمراه اغلب مشکلات خود و دیگران را در اطراف آنها ایجاد می کنند. در واقع، آنها نمی دانند چگونه به اهداف خود دست یابند. اشتباهات در مورد کودکان و نوجوانان باعث سوء استفاده می شود.
  •  بهترین راه برای تشویق یک کودک یا نوجوان این است که به او فرصت بدهید.
  •  به جای نادیده گرفتن اشتباهات نوجوان، رفتارهای مثبت را تشویق کنید.
  •  از فرزندتان بخواهید که از مدرسه یا در اوقات فراغت در مورد رویدادهای روزانه به خاطر مشارکت با شما در لحظه های شاد و غم انگیز تان از مدرسه بازگردند. شما از چیزی که از فرزندتان یاد می گیرید متعجب خواهید شد.

ادامه

  • به کودکان چیزهای مهم و ارزشمند بدهید. متأسفانه بسیاری از والدین و معلمان کارهایی را که کودکان و نوجوانان می توانند انجام دهند، بر عهده می گیرند. اگر کودکان و نوجوانان در فعالیت های مختلف شرکت کنند، احساس وابستگی می کنند.
  • حل مشکلات در بحث در کلاس با اعضای خانواده با احترام و همکاری. در این جلسات جو با مهربانی و احترام ایجاد می شود و کودک و نوجوان مهارت های اجتماعی، مسئولیت و همکاری را یاد می گیرند.
  •  تصمیم بگیرید و همه چیز را با کمک همه اعضای خانواده به اشتراک بگذارید. یادآوری هر یک از وظایف مختلف هفته را بر روی کاغذ جداگانه نوشته و آنها را در جعبه قرار دهید تا همه بتوانند بگیرند. در این مورد، همیشه یک نفر کار خاصی انجام نمی دهد.
    تشویق کودکان و نوجوانان برای شرکت در تصمیم گیری در کلاس باعث افزایش انگیزه و علاقه آنها می شود.
  • کودکان خود را برای تکمیل مسائل مختلف آموزش دهید. اگر به فرزندتان بگویید که آشپزخانه را تمیز کنید، وظایف را به طور کامل شرح دهید.
مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای کنترل کودکان ناسازگار

اگر ما تحت تأثیر روانشناختی از زندگی و کار قرار بگیریم و نمیتوانیم رفتار و گفتارمان را کنترل کنیم، توصیه می شود قبل از انجام هر کاری در مورد کودک، راه کنترل  را به یاد داشته باشید.ما ایده های نادرست در مورد فرزندمان نباید داشته باشیم.چنین افکار باعث ایجاد یک احساس بسیار بد در مورد کودک می شود و قطعا تاثیر منفی بر رفتار او تاثیر می گذارد.اجتناب از ارائه دستورات مبهم، عمومی و تکراری.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای کنترل کودکان ناسازگار طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه