فواید مصرف شیر برای کودکان و بهترین زمان مصرف

Benefits of Milk for Children 3 فواید مصرف شیر برای کودکان و بهترین زمان مصرف
   

فواید مصرف شیر برای کودکان چیست؟ مطالعات جدید نشان داده است که اضافه کردن ۱ لیوان شیر به رژیم غذایی روزانه کودکان باعث افزایش ۵ درصدی در سرعت پیاده روی و کاهش ۲۵ درصدی عدم تعادل در طول بزرگسالی خواهد شد. این یافته در افرادی که بیش از ۶۵ سال دارند، بسیار مهم است، زیرا جمعیت این رده سنی سنی تا سال ۲۰۳۰ بیش از دو برابر خواهد بود.

در مطالعه خود، محققان بریتانیا عادات رژیم غذایی بیش از ۱۵۰۰ مرد ۶۲ تا ۸۶ ساله را بررسی کردند. آنها اثرات رژیم غذایی، به ویژه مصرف شیر، پروتئین، کلسیم و چربی در دوران کودکی بر توانایی و تحرک جسمی آنها، از جمله توانایی پیاده روی، نشستن و برخاستن و تعادل در زمان کنونی را، مورد مطالعه قرار گرفتند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فواید مصرف شیر برای کودکان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

نتایج نشان داد که مصرف کلسیم، پروتئین و شیر در دوران کودکی به طور معنیداری توانایی های فیزیکی و حرکتی را در دوران بزرگسالی افزایش داد. همچنین مشخص شده است که عادات غذا خوردن خوب در دوران کودکی شامل نوشیدن شیر و خوردن صبحانه در طول بزرگسالی مفید است. شیر آشامیدن به خصوص در صبحانه، مواد مغذی حیاتی را در طول روز فراهم می کند.

شیر

شیر یکی از ثروتمندترین منابع کلسیم و ویتامین D است و هر شیشه حاوی ۸ گرم پروتئین با کیفیت است. طبق دستورالعمل تغذیه سال ۲۰۱۰، کودکان ۲ تا ۳ ساله ۲ لیوان در روز، کودکان ۴ تا ۸ ساله، ۲٫۵ لیوان و نوجوانان و بزرگسالان روزانه ۳ لیوان شیر توصیه می شود.

فواید مصرف شیر برای کودکان اثر مثبتی بر رشد کافی استخوان ها تا پایان دوره رشد دارد. مصرف شیر و سایر محصولات لبنی به میزان زیادی کمک می کند تا به استخوان هایی که به دلیل پیری مبتلا به سوء تغذیه هستند، کمک کند و از پوکی استخوان ناشی از کمبود ویتامین جلوگیری می کند.

بهترین زمان برای نوشیدن شیر

طول مدت جذب و هضم توسط بدن حدود ۳ تا ۴ ساعت است. بهترین زمان برای نوشیدن شیر قبل از خواب است، به طوری که در طول خواب، بدن نیازهای پروتئین را جذب می کند. همانطور که گفته شده آب مایه حیات است، شیر نیز مایه سلامت انسان است. در قرآن، شیر نیز به عنوان بهترین نوشیدنی توصیه می شود. پزشکان همچنین شیر روزانه را برای همه سنین توصیه می کنند، به ویژه کودکان و نوجوانان. محققان بر این باورند که یک وعده غذایی نامناسب در افزایش درصد چاقی مؤثر است.

بنابراین برنامه های تغذیه دوران کودکی در مراکز اجتماعی مانند مهد کودک ها و مدارس بر کاهش میزان غذا تمرکز می کنند و به ویژه میزان انرژی غذایی که سبب چاقی می شود، به ویژه شیرینی ها و مواد غذایی پر کالری است. به همین علت توجه به غذاهای سالمتر و شیر یکی از این غذاها است.

فواید مصرف شیر برای کودکان و نوجوانان

فواید مصرف شیر برای کودکان

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که فواید مصرف شیر برای کودکان اثر مثبتی بر رشد کافی استخوان ها تا پایان دوره رشد دارد. مصرف شیر و سایر محصولات لبنی به میزان زیادی کمک می کند تا به استخوان هایی که به دلیل پیری مبتلا به سوء تغذیه هستند، کمک کند و از پوکی استخوان ناشی از کمبود ویتامین جلوگیری می کند.

نتایج مطالعات نشان می دهد که در حالی که دختران نوجوان بیشترین نیاز به شیر و کلسیم دارند، مصرف آنها کم است. در پژوهش جدید، تمرکز بیشتر بر عادات و رفتارهای تغذیه و نوشیدن کودکان و نوجوانان بیشتر است. شواهد خوبی برای حمایت از اضافه کردن شیر معطر به رژیم غذایی این گروه سنی وجود دارد.

مطالعات قابل توجهی در طول ۱۰ سال گذشته در مورد نوشیدنی ها انجام شده است و نتایج این مطالعات جدید ثابت کرده است که بین چاقی کودکان و افزایش مصرف نوشیدنی های غیر الکلی (به طور کلی گازدار) وجود دارد. تحقیقات انجام شده در دانشگاه ورمونت که در مجله انجمن دیابت آمریکا در سال ۲۰۰۲ منتشر شده است، تایید می کند که شیر نوشیدنی سالم برای کودکان و بزرگسالان است.برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای فواید مصرف شیر برای کودکان  از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که کودکان که شیر طعم دار می نوشند مصرف نوشیدنی های غیر الکلی و آبمیوه کمتری از افرادی که شیر طعم دار مصرف نمی کنند استفاده می کنند. همچنین کودکانی که از انواع شیر طعم دار مصرف می کنند بیشتر از کودکانی که از شیر استفاده نمی کنند کلسیم دریافت می کنند.

میزان چربی شیر

همان تحقیق نشان داد که میزان گلوکز یا چربی در کسانی  که شیر طعم دار مصرف می کردند بالاتر از کسانی نبود که از شیر طعم دار استفاده نمی کردند.

رژیم غذایی مناسب باید دارای مقدار کلسترول و چربی کم باشد. چهار لیوان شیر با چربی حاوی ۱۵۰ میلی گرم کلسترول است که نصف مصرف روزانه است. مصرف ۴ عدد شیر کامل در روز، همراه با یک تخم مرغ یا ۲۴۰ گرم گوشت قرمز، سطح کلسترول را از حد مجاز افزایش می دهد. ۴ لیوان شیر با چربی بالا، ۸ گرم چربی اشباع، بالاترین حد است. در این مورد، شما باید سایر منابع چربی اشباع مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، کره و روغن گیاهی جامد را کاهش دهید.

مقالات پیشنهادی مجیب

اگر شما می خواهید کلسترول خون خود را کاهش دهید، باید از تمام انواع چربی، به ویژه چربی اشباع شده استفاده کنید که چربی اشباع شده در کره، روغن گیاهی جامد، گوشت های چرب و محصولات لبنی مانند چربی شیر است. دکتر Rochel Johnson، یک متخصص تغذیه در دانشگاه ورمونت و نویسنده تحقیق می گوید: “هنگامی که نوشیدنی های گازدار و مواد لبنی دیگر از غذاهای لبنی در رژیم غذایی وجود دارد، سخت است که غذای اصلی کودک را که نیاز به رشد دارد، دریافت کنید.”

ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

 

مشاوره مجیب برای فواید مصرف شیر برای کودکان

فواید مصرف شیر برای کودکان

  • شیر غنی شده سرشار از کلسیم است
  • یکی از مهمترین منابع کلسیم شیر غنی شده است که برای کودکان ایجاد می شود:
  • کلسیم استخوان ها را سالم و سفت می کند و مانع از پوکی استخوان می شود.
  • جلوگیری از سردرد و کمبود کلسیم باعث می شود کودکان به حملات میگرنی مبتلا شوند.
  • جلوگیری از چاقی در دوران کودکی، باعث می شود کودک بدون غبغب شوند، و کمک به کاهش چربی ناخواسته در بدن است.
  • کلسیم برای سلامت دندان ها در کودکان بسیار مهم است.
  • مصرف روزانه مقدار توصیه شده کلسیم به خون لختگی کمک می کند و سیگنال های عصبی کودک شما به خوبی کار می کند.
  • کلسیم هورمون ها و مواد شیمیایی دیگر را در بدن شما آزاد می کند.
  • همچنین کمک به انقباض و گسترش عضلات.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای فواید مصرف شیر برای کودکان طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه