چرا در هوای گرم بد اخلاق می شویم ؟

هوای گرم و اخلاق بد
   

هوای گرم و اخلاق رابطه تقریبا مستقیمی با یکدیگر دارند. هوای گرم بر روان افراد و خلق و خوی افراد تاثیر بسیار زیادی دارد. افراد با توجه به شرایط درونی و محیطی دارای خلق و خویی متفاوتی هستند، بنابراین گرمای هوا نیز می تواند باعث تغییر خلق و خوی انسان شود.

طبق تحقیقات انجام شده می توان بیان نمود که شرایط آب و هوایی علاوه بر این که بر بدن موثر است بر روان افراد نیز تاثیر دارد. با مطالعات انجام شده در این زمینه می توان این گونه بیان نمود که گرما سبب می شود انسان ها تمرکز خود را از دست بدهند و نسبت به سایر زمان ها زود تر عصبانی و بد اخلاق شوند.

رابطه هوای گرم با تصادف

جالب است بدانید که با توجه به تحقیقات انجام شده می توان بیان نمود که در فصل تابستان و هوای گرم احتمال خطر تصادفات نسبت به سایر فصل ها بیشتر است. با توجه به پژوهش های لازم از سال ۲۰۵۵ تا امروز از هر هفت تصادف یکی از آن ها در زمانی که هوا خیلی گرم بوده است اتفاق افتاده است. در واقع این تصادفات به دلیل پایین امدن تمرکز افراد در هوای گرم است. بنابراین هوای گرم و اخلاق بر یکدیگر تاثیر گذار هستند.

پژوهشگران آلمانی با توجه به تحقیاتی که انجام داده اند معتقد هستند که حدود ۴۷ درصد تصادفات در روزهای سرد با دمای کمتر از ۲۵ درجه و در روز های تابستانی خیلی گرم حدود ۶۳ درصد است. علت بیشتر بودن تصادفات در فصل تابستان تنها عدم تمرکز نمی باشد، بلکه رفتار های پرخاشگرانه نیز بسیار موثر هستند.

برای کنترل خشم خود باید به دنبال راه ها و روش های نوینی باشید تا بتوانید در این روز های گرم بر روی خشم خود کنترل لازم را داشته باشید مرکز مشاوره تلفنی مجیب یکی از معتبر ترین و با سابقه ترین مراکز مشاوره تلفنی در ایران است که به راحتی می توانید تنها با یک تماس از این مرکز مشاوره راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید با شماره zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است که بیان شود این مرکز مشاوره در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان است.

هوای گرم و اخلاق، تاثیر آن بر عملکرد کاری

هوای گرم تنها در خیابان های شلوغ و پرترافیک اذیت کننده نمی باشد، بلکه در محلی که در آن کار می کنید، نیز بسیار تاثیر گذار است. در زمان کار کردن تمرکز بالا داشتن یکی از اصلی ترین و مهم ترین عوامل است که گرما می تواند این تمرکز را از شما عزیزان بگیرد. هوای گرم و اخلاق بد در روز های تابستان یکی از مواردی است که همه ی ما شاهد آن هستیم.

 

امروزه هر مشکلی یک راه حلی نیز دارد. برای افزایش تمرکز و کنترل خشم خود در روز های گرم تابستان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی مجیب تماس حاصل فرمایید تا بهترین و جدید ترین روش های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

 

افرادی که نسبت به سایر افراد دیگر در هوای گرم تعریق زیادی دارند، بیشتر دچار خلق و خوی بد هستند. براساس تحقیقات انجام شده می توان این گونه بیان نمود که هوای گرم با ضربان قلب رابطه مستقیمی دارد. یعنی هرچه هوا گرم تر باشد ضربان قلب بیشتر خواهد بود و فرد احساس تشنگی بیشتری می نماید. نکته جالب در این زمینه ای است که هوای گرم بر کیفیت کار موثر نمی باشد،اما میزان خواب آلودگی را بسیار بیشتر می نماید.

تاثیر هوای گرم بر اخلاق

تاثیر هوای گرم بر اخلاق

گرما علاوه بر تاثیر منفی بر خلق و خوی تاثیر مثبت نیز دارد. طبق تحقیقات انجام شده هوای گرم سبب کاهش ترس، شک،تردید می شود و همچنین خوش بینی افراد را افزایش می دهد. دکتر اضغرنژاد می فرماید گرما و شاید بهتر است گفته شود نور آفتاب بر خلق و خوی افراد تاثیر مثبتی  به همراه دارد و گاهی هوای گرم و اخلاق رابطه مستقیمی دارند بدان معنا که با گرم تر شدن هوا تمرکز افراد پایین می آید و پرخاشگری بیشتر می شود.

کشور هایی همچون سوئد و نروژ به دلیل زمستان های طولانی و روز های سرد بسیار زیادی که در این کشور ها وجود دارد مردم آن با افسردگی رو به رو هستند. اما چگونه می توان از بروز رفتار های پرخاشگرانه در گرما جلوگیری کنیم در ادامه برای شما عزیزان بیان خواهیم نمود.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب می تواند به شما عزیزان کمک نماید تا بتوانید مشکلات خود را به راحتی حل کنید. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که خیلی زود تمرکز خود را از دست می دهید، می توانید با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی مجیب تماس بگیرید و آن ها می توانند شما را کمک نمایند.

برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید با شماره zendeghima.ir  تماس برقرار نمایید. مرکز مشاوره تلفنی مجیب در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان است.

مقالات پیشنهادی مجیب

جلوگیری از رفتار های پرخاشگرانه ناشی از گرما

برای جلو گیری از بروز رفتار های پرخاشگرانه ناشی از گرما باید در طول روز آب بیشتری را بنوشید و از کلاه و سایه بان نیز استفاده نمایید. در واقع سعی کنید بدن خود را خنک کنید و مراقب باشید دمای بدنتان افزایش نیابد، زیرا سبب گرما زده خواهید شد که این خود سبب بروز اخلاق بد خواهد شد.

جلوگیری از بروز اخلاق بد در هوای گرم

همچنین سعی کنید کمتر در معرض نور خورشید و هوای گرم قرار بگیرید تا بتوانید آرامش بیشتری داشته باشید. در هنگام نشستن سعی کنید عضلات بدن خود را شل کنید و به آن ها استراحت دهید. با کشیدن چند نفس عمیق می توانید آرمش لازم را بدست آورید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هوای گرم به آن توجه نمایید این است که در هوای بسیار گرم از مرور خاطرات بد و آزار دهنده جلوگیری کنید زیرا سبب بروز اخلاق بد و همچنین افزایش آن خواهد شد.

نتیجه گیری

شرایط آب و هوایی تاثیر گذار بر خلق و خوی همه ما می باشد. در آب و هوای گرم تمرکز افراد پایین می آید و همچنین صبر و حوصله افراد نیز کاهش می یابد و سبب بروز اخلاق بد و پرخاشگرانه در افراد خواهد شد. به یاد داشته باشید که هوای گرم و اخلاق رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند و هوای گرم بر اخلاق افراد بسیار تاثیرگذار است.

اما نگران نباشید امروزه هر مشکلی یک راه حلی نیز دارد. برای افزایش تمرکز و کنترل خشم خود در روز های گرم تابستان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی مجیب تماس حاصل فرمایید تا بهترین و جدید ترین روش های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

تنها کافیست گوشی تلفن خود را بردارید و با شماره zendeghima.ir  تماس بگیرید. نگران نباشید این مرکز مشاوره در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه