تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر ها در خانواده

تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده
   

تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده اگر برای شما واقعا مورد اهمیت است، پس باید جز یکی از ارکان های مهم زندگی شما باشد، به این دلیل که نبود صمیمت بین یکی دو تا ازعضای خانواده مشکلات متعددی را ایجاد می کند؛ که بقیه اعضای خانواده هم در آن درگیر می شوند و حتی ممکن است این دعوا های خواهر و برادری حتی تا سالیان سال هم ادامه پیدا کند و بیشترین کسانی که از اینگونه رفتار های رنج می برند خود پدر و مادر ها هستند؛ از اینکه چرا بین فرزندانش  صمیمیت وجود ندارد و همیشه با هم بحث و دعوا دارند.

برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است هر چه زودتر اقدامات راجع به این مقوله را در زندگی خانوادگی خود پیدا کنید و ادامه این مقاله را از دست ندهید، در ادامه به موضوعاتی راجع به تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر ها در خانواده می پردازیم که می تواند مفید باشد.

تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده: رفتار یکسان

تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده

از مهم ترین رفتاری که یک والدین می توانند در برخورد با پسر و دختر خود داشته باشند، این است که در هر کاری که مرتبط با آن هاست، سعی کنند رفتاری یکسان با هر کدام داشته باشند.

برتری دادن به فرزندانتان، نتایج خوبی در بر ندارد و هیچ کدام اثری مثبت دریافت نمی کنند، تنها باعث کینه و کدورت در بین ان ها نسبت به شما می شود و کسی که مورد برتری واقع شده، درگیر مسئله خودخواهی می شود و همیشه توقع دارد که در هر بحث و دعوایی شما همیشه از او طرفداری کنید و حق را به او بدهید.

پس بهتر است در هر زمینه ای به خصوص دعوا های خواهر و برادری رعایت مساوات و عدالت را در خانواده برقرار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده: مقایسه ممنوع

مقایسه کردن کودکان یکی از رفتار های ناشایست در زمینه تربیت فرزندانمان است، مقایسه کردن در هر سیستم آموزشی چه مدرسه و چه خانواده از پایه و اصول کار غلطی است، زیرا تنها باعث دلخوری، رنجش و آسیب شخصیتی می شود.

برای این منظور شما یک وظیفه تقریبا سختی بر عهده دارید و آن هم این است که باید عادل باشید و عادلانه برخورد کنید تا فرزندان تشویق به رفتار مناسب و صمیمت بیشتر شوند و همین اینکه از رفتار شما به عنوان یک الگو برای زندگی آینده خود بهره ببرند.

هیچ گاه نسبت به تلخی ها و سردی های موجود در رابطه خانوادگی بی اهیمت نباشید، اگر مشکلی پیش امده حتی کوچک در بین خواهر و برادر ها باید برای شما مهم باشد و در برطرف کردن آن بیش از مسائل دیگر کوشا باشید

تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده: عدم بدگویی

این موضوع را پدر و مادر ها باید به خوبی بدانند که همیشه برای فرزندانشان یک الگو هستند و به شدت بر روی آن ها تاثیر می گذارند، بنابراین هر کار و عکس العملی که انجام می دهید، بر روی رفتار و اعمال فرزند خود، تاثیر می گذارید.

مثلا زمانی که پدر یا مادر از  از خواهر و برادر های خود در خانه حرف می زنند، غیبت می کنند، آن ها را قضاوت می کنند، این موضوع به طبع بر فرزند شان هم تاثیر خواهد گذاشت و با برادر و خواهر خود همانگونه رفتار می کنند که از شما یاد گرفته اند.

تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده: وقت گذاشتن

وقتی پدر و مادر برای فرزندان خود وقت می گذارند و کار و تفریحات مختلف را با هم انجام می دهند، این رفتار ها بر فرزندان شما حس خوبی را منتقل می کند، همکاری و صمیمت این دو رفتار به دنبال خود پیامد های جالبی را با خود به ارمغان می آورند، یکی از این پیامد ها تشدید روابط عاطفی در بین اعضای خانواده است.

مثلا اگر قرار است مادر خانواده  در یک روز تعطیل مثل جمعه ناهار درست کند، بد نیست پدر خانواده هم به مادر ملحق شود و در این مسیر از فرزندان خود بخواهد که به آن ها بپیوندند تا یک ناهار خوشمزه درست کنند. همین روابط ساده در تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر ها در خانوده نقش بسیار موثری دارد.

همچنین سعی کنید زمان هایی را برای فرزندان خود صرف کنید، اگر مشغول بازی هستند سعی کنید، دقایقی را وارد بازی آن ها شوید؛ به بازی که دارند انجام می دهند،دقت کنید و تشویق کنید تا روحیه بیشتری برای مشارکت با یکدیگر پیدا کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده: جشن بگیرید

از بهترین اتفاقاتی که می تواند در یک خانواده صمیمی شگل بیفتد، جشن های کوچک خانوادگی است، که در نزدیک شدن اعضای خانواده نسبت به هم بسیار تاثیر گذار است.

مثلا این جشن های کوچک تولد گرفتن برای هر یک از اعضای خانواده است که حداقل در سال می تواند سه الی چهار بار اتفاق بیفتد و این روند صمیمت همیشه در حال انجام است، اینگونه جشن ها صمیمیت و گرمای روابط عاطفی را بیش تر از گذشته می کند.

تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده: کمک بگیرید

تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده

هیچ گاه نسبت به تلخی ها و سردی های موجود در رابطه خانوادگی بی اهیمت نباشید، اگر مشکلی پیش امده حتی کوچک در بین خواهر و برادر ها باید برای شما مهم باشد و در برطرف کردن آن بیش از مسائل دیگر کوشا باشید، اینگونه رفتار ها باعث می شود حتی خواهر و برادری که با هم دعوا کرده اند والان در قهر به سر می برند، وقتی اهمیت پدر و مادر را برای این موضوع می یابند،متوجه می شوند که کار چندان درستی نیست و با قهر چیزی درست نمی شود.

همیشه در صلح وآشتی دادن بین اعضای خانواده پیش قدم باشید تا تاثیرات مثبتی بر تربیت فرزندان خود داشته باشید.

در مواردی که احساس ضعف می کنید و نمی دانید با چه روشی بهتر است کدورت ها و مشکلات را از بین بیرید، بد نیست که از مشاوران خانواده حتما استفاده کنید، آن ها روش ها و اموزش ها و همچنین تجربیاتی دارند که بهتر می توانند شما را یاری برسانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر در خانواده به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

در مراکزمشاوره و روانشناسی تجربه های متعددی در زمینه  روابط خانوادگی بدست می آید که برای سایر افرادی که در این زمینه ها مشکلات فراوان دارند و نمی دانند به چه صورت با آن برخورد کنند و یا آن را حل کنند، بسیار مفید و مناسب است و با مشورت ساده می توانید  تقریبا بخشی از این مشکلات را برطرف کنید.

ولی متاسفانه اکثر ما خانواده ها این کار را نمی کنیم، به خاطر اینکه تصور می کنیم اگر خودمان نتوانیم؛ پس  هیچ کس دیگری از عهده آن بر نمی اید.

اگر شما در زمینه روابط عاطفی مثل تقویت رابطه عاطفی خواهر و برادر ها در خانواده ها دچار مشکل و اختلافاتی هستید، بد نیست که با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمایید.

که برای این منظور بهتر است با شماره تماس  zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب ارتباط خود را برقرار کنید، ضمنا این مرکز حتی در روز های تعطیل هم فعال است.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه