واکنش مناسب در برابر افسردگی همسر چگونه باشد بهتر است؟

واکنش مناسب در برابر افسردگی همسر
   

واکنش مناسب در برابر افسردگی همسر قاعدتا باید به گونه ای باشد که در مدت زمانی که همسر شما دچار این بیماری روحی است، باعث به وجود آمدن کدورت، اختلاف و مشکلات غیر قابل حل نشود.

وقتی وارد زندگی زناشویی می شوید، ممکن است خود شما و یا همسرتان به مشکلات و بیماری هایی مبتلا شوید که باید همدیگر را درک کنید تا بهبودی حاصل شود.

در طول این مسیر که همسر شما به افسردگی مبتلا شده ممکن است عوامل بسیار زیادی دخیل باشند، که شاید خود شما در این زمینه تا حدودی مقصر باشید و البته شاید هم نباشید، اما ممکن است همسرتان شما را مقصر بداند و در این موقعیت با شما بدرفتاری پیشه کند و رفتار ها و موقعیت های ناشناخته و غیرقابل پیش بینی از او سر بزند و یا به وجود آید.

اما واکنش مناسب در برابر افسردگی همسرتان باید چگونه  باشد تا دوره درمانی به خوبی طی شود.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه واکنش مناسب در برابر افسردگی همسر می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

واکنس مناسب در برابر افسردگی همسر : وارد میدان شوید

واکنش مناسب در برابر افسردگی همسر

وقتی احساس می کنید که همسر شما در دام افسردگی افتاده با توجه به نشانه های چون

  • بی خوابی یا پر خوابی
  • کاهش اشتها
  • بد خلقی
  • عدم لذت از خوشی های گذشته
  • کاهش میل جنسی
  • بی حوصلگی و
  • غیره

بهتر است که او را تنها نگذارید و وارد میدان شوید، با او حرف بزنید، سعی کنید با حوصله و مهربانی برخورد مناسبی داشته باشید تا اگر می خواهد با شما درد و دل کند.

به گونه ای رفتار نکنید که از شما فاصله بگیرید و باعث تلخ کامی و بد رفتاری هر دو شما شود، هر چند که همسر شما به دلیل افسردگی ممکن است کنترل رفتاری خود را از دست بدهد اما بهتر است که کنترل رابطه را به دست بگیرید و او را در این مسیر یاری رسانید.

واکنش مناسب در برار افسردگی همسر: انتخاب درمان

دوره افسردگی برای هر بیماری متفاوت است و حتی شدت آن متناسب با شرایط زندگی و روحی هر بیماری کاملا متنوع است و نمی توان همه بیماران افسرده را به مانند هم و یک شکل درمان کرد.

برای همین اگر همسر شما با تفریحات، مسافرت و رسیدگی های شما تغییر چندانی نکرد، شما باید درمان را در اولین فرصت مورد اهمیت قرار دهید.

به خصوص اگر ملاحظه کردید که

  • ارتعاشات رفتاری تغییر کرده
  • به مصرف سیگار والکل رجوع آورده
  • نسبت به قبل بدخلق تر شده
  • فاصله شما از هم بیشتر شده
  • رابطه جنسی شما تقریبا به صفر رسیده

سعی کنید افسردگی همسر خود را با کمک یکدیگر حل و فصل نمایید.اما اگر در این مسیر و در بین افراد خانواده فرد مطمئنی هست که می توانید از اوکمک بگیرید، بهتر است که موضوع را درمیان بگذارید و کار های دست جمعی انجام دهید

بهتر است که تعلل نکنید زیرا خود شما هم در معرض افسردگی هستید و ممکن است رابطه زناشویی شما به نابودی کشیده شود.

برای این کار بهتر است که با یک روانشناس متخصص مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

برای این امر سعی کنید از همسر خود نظر خواهی داشته باشید، مثلا اینکه

“انرژی قبلت را دیگر نمی بینم، کمتر می خوابی و یا خیلی کم اشتها شدی و من خیلی نگران هستم.”

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه واکنش مناسب در برابر افسردگی همسر می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

واکنش مناسب در برار افسردگی همسر : پیگیری درمان

درمان افسردگی باید همانند سایر بیماری های مزمن با پیگیری همراه باشد، هیچ گاه فراموش نکنید که افسردگی اگر درمان نشود و یا درمان به طور ناقص اتفاق بیفتد، امکان بازگشت آن وجود دارد.

در بسیاری از موارد درمان با چند روش ممکن پیش می رود، از جمله

  • رفتار درمانی
  • روان درمانی
  • خانواده درمانی
  • دارو درمانی

که هر دوره به خصوص خانواده درمانی باید خانواده و همسر فرد بیمار در کنار او باشند و درمان با اصول و آرامش پیش برود.

از طرفی قرار گرفتن شما در کنار همسر به راحتی مسیر درمان را راحت تر و موثر تر پیش می برد.

به خصوص در مورد خانواده درمانی که شما بهتر است در تمامی مراحل درمان باشید و حتی دارو  و نحوه مصرف دارو ها را در نظر بگیرید و تا هر چه زودتر دوره درمان تمام شود.

واکنش مناسب در برابر افسردگی همسر : حضور در جلسات

واکنش مناسب در برابر افسردگی همسر

اگر شرکت در جلسات را به عهده همسر خود بگذارید، مطمئنا به دلیل مشکلات روحی و بی حوصلگی درمان را پیگیری نمی کند و دوره درمان به تعویق می افتد، بنابراین بهتر است که حتی اگر خودتان کار دارید ، مشاوره تلفنی را در خانه برقرار کنید تا اینکه هم شما به کار خود برسید و هم اینکه جلسه درمانی از دست نرود.

و زمانی که می توانید همراه با او در دوره های درمانی شرکت کنید تا اطلاعات شما در مورد افسردگی و درمان کام شود و بدانید باید چه کار کنید و هم اینکه قوت قلبی برای همسر شماست تا انرژی بگیرد و دوره درمان را کامل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه واکنش مناسب در برابر افسردگی همسر می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

واکنش مناسب در برار افسردگی همسر : کمک از فرد

سعی کنید افسردگی همسر خود را با کمک یکدیگر حل و فصل نمایید.اما اگر در این مسیر و در بین افراد خانواده فرد مطمئنی هست که می توانید از اوکمک بگیرید، بهتر است که موضوع را درمیان بگذارید و کار های دست جمعی انجام دهید مثلا تعطیلات آخر هفته را بیرون بروید، مسافرت دست جمعی بروید به گونه ای که هر چه زودتر افسردگی درمان شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

درمان افسردگی جز بیماری های طراز اول روحی می باشد، که در نوع خود می تواند سر رشته بسیاری از بیماری های روحی و جسمی باشد و از انجایی که هنوز در جامعه ما به بیماری های روحی آنگونه که باید و شاید اهمیت داده نمی شود که این موضوع شاید کوتاهی در سیستم های مختلف مربوطه باشد، اما به هر حال همه باید این وضوع را بدانند که مشکلات روحی سریع تر از سرماخوردگی سرایت داده ی شوند و مهلک تر از بیماری های دیگر مثل مشکلات قلبی- عروقی، گوارشی و غیره است زیرا در صورت درمان قابلیت پیچیده شدن دارد و می تواند به راحتی مشکلات عدیده دیگری را به وجود آورد.

برای همین منظور اگر همسر یا شخصی از اعضای خانواده مبتلا به افسردگی می شوند بهتر است که در درجه اول درمان را شروع کنید و از مصرف دارو های سرخود و تجویز های غیر پزشکی خودداری کنید.

برای این منظور می توانید از سایت زندگی ما کمک بگیرید تا بتوانید با بهترین متد و برترین روش های در کوتاه ترین زمان مشکل افسردگی را حل نمایید.

بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه واکنش مناسب در برابر افسردگی همسر می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه