از چه سنی باید عذر خواهی کردن را به کودکان آموزش دهیم؟

New Project 2019 08 04T113920.399 از چه سنی باید عذر خواهی کردن را به کودکان آموزش دهیم؟
   

در این مقاله در رابطه با سن آموزش عذرخواهی به کودکان بحث خواهیم کرد در ابتدا باید بدانید که کلمه عذرخواهی برای یک کودک می تواند یک کلمه و مفهوم پیچیده باشد. اما از سن بسیار کم، آنها می توانند یاد بگیرند که احساس تاسف و شرمندگی کنند. یکی از مسائل مهم والدین در مورد تربیت فرزند، احترام آن ها به دیگران و عذر خواهی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید با سایت زندگی ما که خدمات همه روزه و آنلاین نیز ارائه می کند تماس حاصل فرمائید.

بررسی سن آموزش عذرخواهی به کودکان

شاید شما نیز در مورد چگونگی آموزش عذرخواهی و چگونگی عفو به بچه ها برایتان سوال باشد؟ برای پاسخ دادن به این سوالات، اول از همه، مهم است که توجه داشته باشید که عذرخواهی یک مهارت است و به همین دلیل علاوه بر آگاهی در این زمینه، باید این مهارت را در مدل رفتار ما تمرین کنیم، زیرا این ساده است.

اگر کودک با توجه به سن آموزش عذرخواهی به کودکان به خوبی پاسخ نداد یا سن کودک در حدی نبود که خوب و بد را تشخیص بدهد و کارش خیلی بد بود از او مستقیما بخواهید که عذرخواهی کند. اما والدین باید در نظر داشته باشند که این تقاضا با خشم و یا خرد شدن شخصیت کودک همراه نباشد.

بهترین راه آموزش کودک این است که یاد بگیرد عذر خواهی کند و سن آموزش عذرخواهی به کودکان نیز در این مسئله شرط است. به این ترتیب، وقتی که کودک در مورد عذرخواهی و شناخت حقوق ما و دیگران از خود ما شاهد است، در واقع او به طور غیر مستقیم اهمیت، ضرورت و روش مناسب عفو و بخشش در شرایط مشابه را می آموزد.

سن آموزش عذرخواهی به کودکان

مراحل سن آموزش عذرخواهی به کودکان

ما باید کودکان را به عذر خواهی آموزش دهیم؟ هر انسان باید از طریق مراحل مختلف توسعه برای رسیدن به بزرگسالی را تجربه کند. این مراحل رشد عبارتند از:

  • توسعه فیزیکی (جسمی)
  • جنسی
  • روانی
  • اجتماعی

اگر دوران شیرخوارگی را کنار بگذاریم، کودکی بین ۳ تا ۷ ساله و از سن ۷ تا ۱۱ سالگی است. از سن ۳ تا ۷ سالگی، سن پیش دبستان، کودک تفکر بصری دارد، تفکر عمیق ندارد و در کارش غیر منطقی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سن آموزش عذرخواهی به کودکان می توانید در تمام طول روز و به صورت تلفنی بدون داشتن مشکلات ترافیکی و حمل و نقل با برترین مشاوران سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات آن ها بهره مند شوید.

دوران کودکی و آموزش عذر خواهی

علاوه بر این، او خود را مرکز عالم می داند و می اندیشد که همه باید از او اطاعت کنند و او همه چیز را از آن  خودش در نظر می گیرد. مهم تر از همه، کودک خوب و بد را در شرایط انتزاعی در نظر نمی گیرد و در انجام آنچه که او انجام می دهد، اشتباه نمی داند، اما سن آموزش عذرخواهی به کودکان از سن ۶ سالگی است، او در طول زمان خوب و بد را می داند و منطق را درک می کند، به آرامی افکار و اقدامات او شکل می گیرد.

  • تفکرات فرزند در کودکی

در کودکی، فرزندان همه چیز بزرگتر از حد واقعی خود در نظر می گیرند و به عبارت دیگر، همه چیز از نظر فرزندان بیش از اندازه در نظر گرفته می شود، بنابراین والدین باید بدانند که آنها فرزندان را مجازات نکنند و یا تشویق نکنند در این سن بسیار مضر است. جهت دریافت مشاوره تلفنی با کیفیت می توانید در ایام تعطیل نیز با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

شناخت سن آموزش عذرخواهی به کودکان

در چه زمانی ما باید به طور مستقیم از کودک بخواهیم تا عذرخواهی کند؟ اگر کودک به روش های غیر مستقیم که در بالا اشاره شده انجام دهد، شما باید او را تشویق کنید و یک هدیه کوچک برای او تهیه کنید. اما اگر کودک با توجه به سن آموزش عذرخواهی به کودکان به خوبی پاسخ نداد یا سن کودک در حدی نبود که خوب و بد را تشخیص بدهد و کارش خیلی بد بود از او مستقیما بخواهید که عذرخواهی کند. اما والدین باید در نظر داشته باشند که این تقاضا با خشم و یا خرد شدن شخصیت کودک همراه نباشد.

  • مثال

به عنوان مثال بگویید: (شما یک بچه خوب هستید، اما انتظار نداشتم که شما این کار را انجام دهید) یا (من دوستت دارم، اما این رفتار بسیار زشت است، باید عذرخواهی کنی) یا (حتماً خسته بودی یا حواست نبوده که چنین رفتاری را مرتکب شدی) بعد از کودک بخواهید که عذرخواهی کند و سپس به او بگویید که از دوستش می پرسید که آیا عذرخواهی کرده یا نه.

سن آموزش عذرخواهی به کودکان

آموزش غیر مستقیم عذرخواهی به کودکان

چگونه پدر و مادر با توجه به سن آموزش عذرخواهی به کودکان به طور غیر مستقیم به فرزندان آموزش دهند که عذرخواهی کنند؟ اگر یک کودک چیزهایی را که در جامعه عرف نیست و بد است، انجام می دهد، پدر و مادر باید بدون گفتن کلمه ای مثل شما کودک بدی هستید بدون اینکه شخصیت فرزند یا انتقال احساسات منفی کودک را زیر سوال ببرید. به فرزندتان بگویید (تو خوب هستی، اما این کارت اشتباه بود)یا (اگر من جای شما بودم، میگفتم ببخشید)

  • اهمیت به شخصیت کودک

علاوه بر این، والدین باید به خاطر داشته باشند که نباید شخصیت فرزندشان را زیر سوال قرار دهند. همچنین نباید نسبت به رفتار او بی‌تفاوت باشند و هر کاری کرد به رویش نیاورند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به صورت آنلاین و تلفنی با سایت زندگی ما تماس بگیرید و از خدمات روانشناسان برتر کشرو بهره مند شوید.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • رفتار بد کودک در مهمانی

اگر سن آموزش عذرخواهی به کودکان را ملاک قرار دهید لازم است که اگر کودک در مهمانی کار بدی انجام داد و این کار عمدا بود، شما باید خیلی محکم اما نه با احساس خشم از او بخواهید بسیار محتاطانه عذرخواهی کند.

والدین و پدر و مادر های عزیز که می خواهند مشاوره تلفنی از برترین مشاوران و روانشناسان کشور در رابطه با کودک خود دریافت نمایند می توانند به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات آن ها حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوند. ضمنا جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سن آموزش عذرخواهی به کودکان نیز می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با این مرکز تماس حاصل فرمائید و از سراسر ایران مشاوره با کیفیت تلفنی دریافت کنید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه