سن طلایی آموزش قوانین به کودکان چه زمانی است؟

آموزش قوانین به کودکان .
   

آموزش قوانین به کودکان را در این مقاله قصد داریم بررسی نماییم. بسیاری از والدین فقط عشق بدون قید و شرط را بدون اعمال و گذاشتن خط قرمز و محدودیت در خانه انجام می دهند و در طول زمان آن ها در مورد ناراحتی فرزند خود تعجب می کنند. در صورتی که علت این نارضایتی دائمی رفتارهای خود آن هاست. شاید شما تا به حال فکر کرده اید چرا فرزندان ما از قانون فرار می کنند؟ به محض این که همه چیز در خانه قانونی می شود، اولین احساس هر کسی به خاطر رنجش است و طبیعی است که کودکان هم نسبت به آن دافعه داشته باشند.

نکته این است که آموزش قوانین به کودکان و اجرای قانون در اوایل دوران کودکی آغاز می شود و اگر این آموزش ها دیر شود، در آینده او را دچار مشکل خواهد ساخت. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی بهره مند شوید.

آموزش قوانین به کودکان

سن طلایی آموزش قوانین به کودکان

بهترین سن برای تدریس و آموزش مهارت های پایه بین سنین ۳ تا ۸ سالگی است و اگر در این سن یک سری از آموزش ها را به کودک اختصاص دهیم، می توانیم مطمئن باشیم که زندگی اجتماعی سالمی خواهد داشت. همچنین بهترین سن برای تدابیر اجرای قانون در دوران کودکی بین ۵ تا ۷ سالگی است و کودک در این سن است که می تواند معنی قانون را با استفاده از آن در خانه به درستی درک کند. بسیاری از والدین اکنون از آموزش قوانین به کودکان و رفتار فرزندشان شکایت دارند. در این شکایات چند وجه مشترک میان والدین و فرزندان وجود دارد.

نکته این است که اگر آموزش قوانین به کودکان در سن طلایی که یعنی در سن ۳ تا ۸ سالگیاست، داده شود، در آینده بیشترین سود را برای والدین خواهد داشت

در چنین شرایطی، مشاور می تواند اشتباهات والدین و نحوه تربیت آن ها را به خوبی درک کند. در حقیقت والدین با فرزندان خود  دچار مشکل شناختی خانگی شده اند و آنها فکر می کنند، این کودکان هستند که باید تغییر کنند، اما آنها مجبور نیستند به دلیل نادیده گرفتن وضعیت، مشکلات فراوانی داشته باشند. اما بعد از گذشت یک مدت زمان کوتاه متوجه می شوند که بسیاری از مشکلات آن ها در نتیجه بی توجهی به وضع قوانین مناسب در خانه و نبود آموزش مناسب و به هنگام در دوران کودکی رخ داده است.

آموزش قوانین به کودکان توسط والدین

بسیاری از والدین فقط عشق بدون قید و شرط را بدون اعمال و گذاشتن خط قرمز و محدودیت در خانه انجام می دهند و در طول زمان آن ها در مورد ناراحتی فرزند خود تعجب می کنند. در صورتی که علت این نارضایتی دایمی رفتارهای خود آن هاست. بنابراین یک چیز لازم است بدانیم که آموزش والدین و آموزش قوانین به کودکان یکی از مهارت های اساسی است که در تربیت نسل جدید نقش مهم و مؤثری را ایفا می کند و مهم تر از آن در آینده افراد قانون مدارتر و سالم تر ما به جامعه تحویل خواهیم داد.

از سوی دیگر، برای بسیاری از والدین، درمان شناختی برای ریشه کنی و حل اختلافات آموزشی در خانواده و از بین بردن شیوه های آموزشی گامی مهم برای اصلاح اشتباهات آنهاست. پس برای آگاهی بیشتر و اطلاعات دقیق تر در این رابطه با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات مشاوران و روانشناسان در تمام ایام هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب بهره مند شوید.

قانون و انتظارات والدین

هر والدینی انتظاراتی از فرزند خود دارند. بنابراین، قانون باید توسط والدین مطابق انتظاراتی که از فرزند خود قرار است داشته باشند، تعیین شود. مطالعه، لجبازی نکردن، کمک به دیگران در زمان مناسب رفتار مثبتی است، بنابراین با دادن انگیزه، تشویق رفتارهای مثبت فرزند خود و مبارزه با رفتارهای اشتباه در مقابل رفتارهای نادرست موضع گیری و اعمال قانون کنند. نکته این است که اگر آموزش قوانین به کودکان در سن طلایی که یعنی در سن ۳ تا ۸ سالگیاست، داده شود، در آینده بیشترین سود را برای والدین خواهد داشت. آموزش قانون و اجرای مناسب آن در دوران کودکی امکان پذیر است زیرا در طی نوجوانی والدین می توانند با او وارد معامله شوند و از او بخواهند به قانون عمل کند.

مقالات پیشنهادی مجیب

سهل انگاری در آموزش

نه تنها سن قانونی تدریس و آموزش قوانین به کودکان، بلکه همچنین تأثیر آن بر نحوه اجرای آن مهم است، به طوری که افراط در قانون گذاری در خانواده ها بسیار رایج است و واقعیت این است که حفظ تعادل در این منطقه بسیار دشوار است. اما انجام این کار ضروری است. سختی بیش از حد در اجرای قانون ممکن است موجب اضطراب، استرس و تمایل کودک به جویدن ناخن، مکیدن انگشت و انجام کارهایی مانند آن شود. هنگامی که کودک بزرگتر می شود، کودک قلدر و گردن کلفت می شود به طوری که تحت قانون قرار نمی گیرد. والدین گرامی می توانند برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب ارتباط برقرار نمایند و از خدمات آنها بهره مند شوند.

آموزش قوانین به کودکان

قوانین منزل را اجراء کردن

از آنجا که یک کودک سه ساله از قبل حرف شنوی بیشتری دارد، مادر می تواند با او راحت تر ارتباط برقرار کند. نه گفتن های مکرر در سن دو سالگی به پاسخ مثبت به بله تبدیل می شود. در این سن، کودک منظور شما را سریع تر درک می کند، اگر چه هنوز با شما مخالفت می کند، اما کمی منطقی تر و راحت تر است. یک کودک در سن دو سالگی تصور می کند که او تنها در این دنیا وجود دارد، اما او در سن سه سالگی نیازهای دیگران را نیز در نظر می گیرد.

انتظار نداشته باشید که چیزی را در زمان خاص انجام دهد یا اسباب بازی های خود را جمع آوری کند. اول از او بپرسید، اگر او فرصتی نمی دهد او را ببخشید تا آن را با میل خود به بهترین نحو انجام دهد. هرگز انتظار نداشته باشید تمام این تغییرات یک شبه رخ دهد.

والدین گرامی و محترم و پدر و مادرهای عزیز می توانند در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل نیز با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور درخصوص سن طلایی آموزش قوانین به کودکان استفاده نمایند. در ضمن جهت دریافت مشاوره تخصصی نیز می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با این مرکز از سراسر نقاط ایران تماس حاصل نمایئد. لازم به ذکر است که هنگام شماره گیری نیازی به وارد کردن کد یا زدن صفر نیست. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه