اضطراب و سر درد ناشی از آن چه عواملی در پی دارند؟

اضطراب و سر درد
   

اضطراب و سر درد ناشی از آن عوامل متعددی دارند. و به این بستگی دارد که فرد به چه علتی دچار اضطراب شده است. قبل از هر چیزی لازم است که شما اضطراب و دلایل آن را بشناسید تا عوارض ناشی از آنها را بهتر بتوانید درک کنید.

|اضطراب و سر درد|عوامل اضطراب و سر درد|درمان اضطراب و سر درد|

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

چه چیزی باعث اضطراب و سر درد می‌شود؟

هیچ کس نمی داند دقیقا چه عاملی باعث مشکلات اضطراب می شود, اما احتمالا عوامل بسیار زیادی برای این موضوع وجود دارد. مشکلاتی که بیشتر موجب اضطراب می شوند عبارتند از:

تجربه بد گذشته در دوران کودکی

وضعیت زندگی فعلی شما

مشکلات جسمی و روانی

مواد مخدر و دارو

هر یک از این عوامل خود موجب بروز سردردهای خاصی برای افراد می شود که راه های بررسی به آنها با توجه به مشکلشان متفاوت می باشد.

سایت زندگی ما با متخصصان زبده ای که دارد به راحتی می تواند مشکل اضطراب و سر درد شما را بررسی کند تا بتواند از سر درد ناشی از آن جلوگیری کند.

ارتباط بین اضطراب و سردرد

اگر با اضطراب و سر درد مبارزه می کنید و سردرد مکرر دارید, ممکن است از خود بپرسید که آیا این دو بهم متصل هستند یا خیر. به نظر می رسد که یک شانس خوب وجود دارد. آن هم راهنمایی  گرفتن از مراکز مشاوره در این خصوص می باشد تا بتوانید اگر ارتباطی بین آنها وجود دارد را کشف کنید.

اضطراب با مغز در ارتباط است. سلول های مغزی شما حالت های خلقی, خواب و درد را کنترل می کنند, که در این حالت ها ماده شیمیایی به نام سروتونین را برای ارسال پیام به یکدیگر ارسال می کنند. وقتی مردم دچار سردردهای میگرنی می شوند, این سلول ها بسیار فعال تر از حد طبیعی می شوند. این موضوع باعث تغییر سطح سروتونین می شود که ممکن است منجر به اضطراب شود.

در این موارد باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا ارتباط بین سردرد و اضطراب شما را پیدا کنند تا بتوانند درمان های بهتری را به شما اراعه دهند. و به شما مراقبت های لازم را در این خصوص عرضه کنند. هیچ کس نمیداند آیا اضطراب باعث سردرد می شود یا سردرد باعث اضطراب؟

سردرد چیست؟

سردرد یک علامت رایج از انواع اضطراب است, اختلال اضطراب عمومی باعث می شود که شما به طور مداوم نگران باشید. سردرد یکی از نشانه هایی است که پزشکان هنگام بررسی اختلال اضطراب عمومی به دنبال آن هستند. اغلب با این حال روشن نیست که چگونه در هنگام اضطراب دچار سردرد می شویم.

شانس ابتلا به اضطراب در افراد زیر بیشتر است به طور مثال:

برخی از افراد مبتلا به سندروم میگرنی دچار مشکلات اضطرابی هستند. اما بعضی دیگر از افراد ابتدا اضطراب می گیرند و بعد از آن دچار میگرن می شوند.

افراد مبتلا به میگرن بیشتر احتمال دارد که دچار اضطراب و افسردگی شوند. هنگامی که شما هر سه عامل را با هم دارید, معمولا اول با اضطراب شروع می شود, سپس میگرن عود می کند و پس از آن افسردگی ظاهر می شود.

سایت زندگی ما می تواند در این خصوص کمک زیادی به شما کند و با مشاوره ای که به شما می دهد به شما آرامش دهد و از مشکلات روزمره شما کم کند تا دچار سردرد و اضطراب های پی در پی نشوید و زندگی راحت تری را داشته باشید.

اضطراب و سر درد

انواع سردردهای مرتبط با اضطراب

پزشکان یک نام جداگانه برای سردرد ناشی از استرس یا اضطراب ندارند. اما شایع ترین انواع سردرد ها همه به اضطراب ربط دارند. این سردرد ها عبارتند از:

سردرد تنشی, در این نوع سردرد تقریبا همه به یک نقطه که می رسند دچار سردرد تنشی می شوند. هنگامی که می شنوید که مردم می گویند سردرد دارند, معمولا از نوع تنشی آن است. که به طور معمول بسیار دردناک هم هستند.

تنش، میگرن و سر درد خوشه‌ای

تنش به معنای استرس در این مورد صادق نیست, اما اشاره به این که چگونه سردرد احساس می شود, که ممکن است مانند یک باند تنگ اطراف سر شما باشد. این مورد می تواند ناشی از اضطراب باشد, اما معلوم نیست که دقیقا چرا این اتفاق می افتند.

میگرن, این نوع سردرد شدیدتر است که می تواند باعث تنش دردناک شود. آنها می توانند ساعتها یا حتی روزها ادامه پیدا کنند. علاوه بر درد, میگرن نیز می تواند شما را دچار استفراغ و حساسیت به نور و سرو صدا کند. آنها در افراد ی که اختلالات اضطرابی دارند بسیار رایج هستند.

سردرد خوشه ای, این مورد سومین سردرد ناشی از اضطراب است. این مورد مثل دوتای دیگر شایع نیست. آنها بسیار شدید هستند و تمایل دارند که یک درد همراه با سوزش و پر سر و صدا باشند, و معمولا در پشت چشم ها درد بیشتر است.

آنها به دلیل چگونگی وقوع آن سردرد خوشه ای نامیده می شوند. شما ممکن است آنها را چند بار در روز برای چند هفته یا چند بار, تجربه کنید و بعد از رفع شدن آن ممکن است که ماه ها یا سال ها دیگر این سردرد باز نگردد.

افراد مبتلا به سردرد خوشه ای بیشتر احتمال دارد که اضطراب داشته باشند. معمولا در ماه های پاییز این نوع سردرد بیشتر است. پزشکان مطمعن نیستد که چگونه سردرد خوشه ای و اضطراب به هم متصل هستند.

دارو برای درمان اضطراب و سر درد های ناشی از آن

دکتر شما ممکن است بعضی از داروهای اضطراب مانند, آنکسیولیتیکها, داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و مهار کننده ای مونوآمین را برای شما تجویز کند و سردرد شما را درمان کند. شما می توانید به طور منظم بررسی کنید تا ببینید  و مطمعن شوید که سردرد شما بدتر نمی شود.

برای درمان این نوع سردردها سایت زندگی ما هم می تواند با درمان رفتاری شناختیی که موثر در افراد هستند شما را درمان کند. سایت زندگی ما همه روزه حتی در ایام تعطیل هم از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده مشاوره به شما عزیزان می باشد.

تماس با این مرکز به صورت تلفنی و غیر حضوری می باشد و شما بدون اتلاف وقت و بدون نیاز به حضور فیزیکی می توانید با این مرکز به صورت تلفنی در تماس باشید .و از راهنمایی ها و مشاوران آنها بهره ببرید. شماره تماس این مرکز zendeghima.ir می باشد.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه