تاثیر استرس بر پوست ایجاد چروک های عمیق پوستی است

تاثیر استرس بر پوست و بدن  انسان
   

تاثیر استرس بر پوست و بدن  انسان در این عصر و با معلومات مدرن امروزی بر کسی پوشیده نیست،تنها میزان تاثیر استرس چندان آشکار نیست و شاید افراد خیلی کمی مطلع باشند که میزان تاثیر استرس بر پوست چقدر  فاجعه بار است، که تخریب پوستی را به دنبال دارد و باعث ایجاد عوارضی شایع مثل چروک پوستی، لکه های پوستی و جوش های پوستی می شود.

در این مقاله سعی بر آن است تا موارد زیر را پیگیری کنیم

  • چگونگی تاثیر استرس بر پوست
  •  ۳ روش آسیب زای استرس بر پوست
  • ۴ روش کاهش اثرات استرس بر پوست
  • درمان ریشه ای استرس

تاثیر استرس بر پوست:چگونگی تاثیر

تاثیر استرس بر پوست و بدن  انسان

استرس می تواند تمام بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد،از جمله مو، ناخن و پوست شما که در مرکز توجه استرس قرار دارد. این بستگی به شما دارد که چگونه این استرس را مدیریت می کنید تا تاثیر استرس بر پوست را به حداقل ممکن برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر استرس بر پوست به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 استرس همچنین می تواند:

استرس و کبد چرب

استرس بر کبد تاثیر بگذارد و آن را چرب کند وقتی کبد چرب باشد، سیستم بدنی برای مقابله با چربی کبد وارد واکنش های می شود که این واکنش ها تاثیراتتی فاجعه باری بر روی پوست صورت خواهد گذاشت که بخشی از تاثیرات به صورت لکه های پوستی، در افراد بالای ۵۰ به صورت کهیر و جوش های پوستی در نوجوانان و جوانان می شود.

استرس می تواند تمام بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد،از جمله مو، ناخن و پوست شما که در مرکز توجه استرس قرار دارد. این بستگی به شما دارد که چگونه این استرس را مدیریت می کنید تا تاثیر استرس بر پوست را به حداقل ممکن برسانید.

 استرس و  بیماری پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که در اثر اتفاقات متعدد از جمله استرس زیاد ایجاد می شود و باعث تکثیر سلول های پوستی می شود و حالت پوسته پوسته و قرمزی بر سطح پوست را خواهیم دید.

استرس ایجاد چروک های پوستی

یکی از تاثیرات قابل توجه و حتمی استرس چروک های ظریف و عمیق پوستی است، این تاثیر به صورت کاملا مستقیم است و به سلول های پوست در روند اضطراب و استرس مجال کافی برای تقسیم و بازسازی نمی دهد و اینگونه است که پوست پیر، فرسوده و چروک می شود.

طبق تحقیقات اخیر زیباشناسان و پزشکان؛هر استرسی زاینده یک نوع چروک است، استرس های طولانی مدت و مربوط به بیماری و هر نوع مشکل دیگر معمولا ایجاد کننده چروک های پیشانی با عمق زیاد هستند.

همچنین رسیدگی بیش از حد و بدون نظارت کافی، استفاده از انواع لوسیون ها؛ کرم ها، آبرسان ها و ماسک های خانگی و شیمیایی به جای تاثیر مثبت می توانند پوست را شکننده و فرسوده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر استرس بر پوست به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 ۳ روش آسیب زای استرس بر پوست

استرس و تحلیل کیسه های زیر چشم

اگر کار های روزانه شما زیاد است و باید همگی آن ها را در همان روز انجام دهید، باید از شب قبل یک لیست کامل از فعالیت هایی که باید انجام دهید بنویسید، تا ذهن شما منظم شده و بتوانید راحت بخوابید، اگر بدانید این کار چقدر بر ذهنیت، خواب و عدم جلوگیری از استرس شما موثر است، حتما برنامه روزانه را جز الویت های آخر شب قرار می دادید،زیرا اگر بدون برنامه ریزی فردا بخوابید خواه ناخواه استرس بر شما غلبه می کند و نمی گذارد شما بخوابید.

در نهایت استرس باعث آشفتگی پلک و خستگی کیسه های زیر چشم می شود. همچنین نیروی جاذبه زمین هم به نوبه خود در ایجاد چروکیده شدن پوست صورت و اطراف چشم بی تاثیر نیست و همگی عوامل ایجاد چروک های عمیق پوستی را به دنیال خواهند داشت.

استرس و عدم خواب درست

خواب درست یعنی خواب با کیفیت، وقتی به رختخواب می روید، حتما گوشی را خاموش کنید، نور گوشی و محتویات داخل گوشی هر یک به نحوی بر روند پیری پوست می توانند موثر باشند. نور گوشی به دلیل امواج الکترونیکی ایجاد لکه های سیاه و چروک در پوست و زیر چشم می شود و شبکه های مجازی و محتویات هر یک از شبکه ها به نحوی می توانند ایجاد استرس کنند و خواب ارام شما را بر هم بزنند و نتوانید بخوابید.

استرس و آکنه

تاثیر استرس بر پوست و بدن  انسان

تاثیر استرس بر پوست با آکنه به مرز شفافیت و وضوح می رسد، این موضوع را همگی ما می دانیم که وقتی امتحان داریم، سمینار داریم، عمل جراحی داریم و هر چیز دیگری که با استرس همراه است، می تواند ایجاد آکنه می کند.

به خاطر اینکه استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول می شود، که این هورمون می تواند هورمون های دیگر را در بدن شما از بین ببرد و باعث اختلال در بین باکتری های خوب و بد در روده شود و در نهایت ایجاد اکنه می کند.

خود کورتیزول و دیگر هورمون های استرس همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، مستقیما بر روی سلول های پوستی تاثیر می گذارند و روند رشد و تقسیم سلولی را با اختلال مواجه کرده و ایجاد چروک های مختلف در پوست می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر استرس بر پوست به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 ۴ روش کاهش استرس بر پوست

ورزش و کاهش استرس

تنها روشی که می توانیم به صورت صد در صد اطمینان دهیم که از آن در جهت کاهش تاثیر استرس بر پوست می توان استفاده کرد، ورزش می باشد، ورزش با ایجاد هورمون های شادی یک روش بی نظیر در جهت خنثی سازی هورمون های استرس زا و پیری مثل کورتیزول است.

خواب مناسب

شاید قبل از تغذیه مناسب بهتر است از خواب مناسب و کافی نام ببریم؛ عدم خواب کافی همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم در ایجاد استرس روزانه و چروک های پوستی و حلقه های تیره در زیر چشم بسیار موثر است.

تغذیه مناسب

وجود برخی خوراکی ها در غذای روزانه باید حتما گنجانیده شود، اگر از چروک پوستی بیزار هستید و آن ها را دوست ندارید. این مواد غذایی روزانه عبارتند از:

  • سبزیجات
  • لبنیات
  • میوه جات

هستند، که از غذا های روزانه حتمی می باشند و غذا های هفتگی و ماهانه

  • ماهی
  • جگر
  • تخم مرغ
  • گوشت
  • مرغ

می باشد. برخی غذا ها مانند ماهی که حاوی ویتامین دی می باشد، در کاهش استرس و جوانی پوست بسیار تاثیر گذار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر استرس بر پوست به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

انجام کار های لذت بخش

کار های لذت بخش برای کاهش تاثیر استرس بر پوست در الویت های مهم قرار می گیرد. این کار های لذت بخش شامل فعاالیت های هنری، درسی، خانه و فعالیت های جنسی می باشد که باید در برنامه روزانه و هفتگی قرار بگیرد، تا استرس را به حد کافی کاهش دهد.(این مورد کاملا سلیقه ای است)

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

استرس یک نیروی منفی گرای روزانه است که از آن گریزی نیست، پس خیلی خوب است که راه مقابله و مدیریت با آن را فرا بگیریم.

در بسیاری از مواقع تمامی روش های کنترل و مدیریت استرسی که خوانده ایم و یا شنیده ایم در شرایط حاد و بحرانی ما اثر گذار نیستند و ما را دچار کلافگی و سر درگمی می کند، اما در این مواقع واقعا باید چه کار کرد.

در این مواقع که استرس شما در حدی است که از دست خودتان کاری بر نمی آید،باید از مشاور استفاده کنید، مشاور نه تنها در سرایط بحرانی در کنار شماست بلکه به شما اموزش می دهید تا با استرس و مشلات آن ریشه ای و کاربردی برخورد کنید و برای همیشه راه مقابله با آن را فرا بگیرید.

اگر تمایل به برقرار ی ارتباط با مشاورین مجیب داشتید می توانید با شماره تماس  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب ارتباط برقرار کنید. در ضمن اگر شما کارمند هستید و یا در طول هفته وقت کافی نداشتید، در روز تعطیل هم می توانید ارتباط خود را برقرار کنید.

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه