تاثیر قهوه بر کاهش افسردگی و افزایش سطح هوشیاری

تاثیر قهوه بر کاهش افسردگی
   

تاثیر قهوه بر کاهش افسردگی چیست؟ افسردگی موضوع اصلی بحث در این بخش است. هر کس ممکن است احساس غم و اندوه و تحریک پذیری کند. اما این احساسات و مشکلات معمولا بعد از گذشت چند روز اتفاق می افتد. افسردگی یک اختلال متداول اما شدید روحی است که ممکن است باعث علائم شدید شود. افسردگی توانایی احساس، فکر کردن و کنترل فعالیت های روزانه را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین به عنوان اختلال افسردگی عمده یا افسردگی بالینی شناخته شده است، یک مرد باید حداقل دو هفته علایم افسردگی را برای تشخیص داشته باشد. هر دو مردان و زنان دچار افسردگی می شوند اما تمایل آنها برای صحبت در مورد احساساتشان بسیار متفاوت است. این یکی از دلایلی است که علائم افسردگی برای مردان و زنان نیز بسیار متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر قهوه بر کاهش افسردگی می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

افسردگی

افسردگی یکی از مهم ترین اختلالات شناختی در کودکان و نوجوانان است. معیارهای تشخیصی که در منتشر شد عبارتند از:

  • شما احساس ناامیدی و ناراحتی می کنید
  • شما علاقه ای به دوستان، فعالیت ها و چیزهایی که قبلا از آن لذت می بردید ندارید
  • شما بسیار مضطرب و پرخاشگر از حد معمول هستید
  • مصرف بیشتر الکل، مشارکت در رفتار بی پروا
  • شما احساس بی قراری دارید
  • خواب و اشتها شما تغییر کرده است
  • شما نمی توانید تمرکز کنید یا بهره وری شما در کار کاهش یافته است
  • شما نمی توانید افکار منفی خود را کنترل کنید

افسردگی یکی از عوامل خطر اصلی برای خودکشی است و مردان چهار برابر بیشتر از زنان خودکشی می کنند - تا ۱۰ برابر بیشتر در سنین پیری. یکی از دلایلی که ممکن است این باشد که مردان نمی توانند احساسات خود را بیان کنند و در زمان ناامیدی به دنبال کمک باشند.

برخی از نشانه های افسردگی رایج

  • خشم، تحریک پذیری یا پرخاشگری
  • احساس اضطراب، بی قراری
  • از دست دادن علاقه به کار، خانواده، و یا یک بار لذت بخش
  • مشکلات میل جنسی و عملکرد جنسی
  • احساس ناراحتی، “خالی”، مسطح یا ناامید کننده
  • عدم توانایی تمرکز یا به یاد داشتن جزئیات
  • احساس خستگی، عدم توانایی خوابیدن یا بیش از حد خوابیدن
  • افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی
  • درد های جسمی، سردرد، گرفتگی، یا مشکلات گوارشی
  • ناتوانی در برآوردن مسئولیت های کار، مراقبت از خانواده و یا سایر فعالیت های مهم
  • مشارکت در فعالیت های پر خطر
  • نیاز به الکل یا مواد مخدر

تاثیر قهوه بر کاهش افسردگی

تاثیر قهوه بر کاهش افسردگی

به طور روزانه در ایالات متحده، بیش از ۴۰۰ میلیون فنجان قهوه توسط افراد مصرف می شود و این مقدار نه فقط به دلیل خواص قهوه، بلکه به دلیل اثر کافئین بر خلق و خوی این مواد است. کافئین مغز مرکزی را تحریک می کند و با افزایش سروتونین و دوپامین به عنوان عامل ضد افسردگی عمل می کند. تاثیر قهوه بر کاهش افسردگی تا حد زیادی است که باعث کاهش خودکشی شده است. شما می توانید خطر ابتلا به افسردگی را با ۱۵٪ به میزان ۲۰٪ در روز با نوشیدن ۱-۳ فنجان قهوه در روز کاهش دهید. البته، حتما فاصله زمانی قهوه نوشیدن بیش از ۴ ساعت باید باشد. اگر بیش از ۳ فنجان قهوه در روز مصرف کنید، به جای تأثیر قهوه در افسردگی، کافئین زیادی دریافت می کنید. همچنین اگر قبل از مصرف قهوه یا هر ماده ای که حاوی کافئین باشد، با مشاور خود برای بیماری های خود مشورت کنید.

بیش از ۱۰ درصد افراد جهان در سال گذشته از داروهای ضد افسردگی استفاده کردند! اما سرگرم کننده است که بدانیم محققان هاروارد نشان داده اند که نوشیدن چند فنجان قهوه می تواند یک گروه از افراد را از مصرف داروهای ضد افسردگی نجات دهد. مطالعه دیگری از دانشگاه پیتزبورگ نشان داد که زنان که ۴ فنجان قهوه در روز می خورند ۲۰٪ کمتر احتمال دارد که افسردگی در آنها افزایش یابد نسبت به زنانی که قهوه ای نمی خورند. دکتر Pamela Ondriich، روانپزشک، می گوید که کافئین ممکن است مغز را در مقابل برخی از عوامل شیمیایی محافظت کند که ممکن است موجب افسردگی شود. البته، اثر قهوه ممکن است در جلوگیری از افسردگی به علت قدرت آن باشد.

قهوه دورکننده غم و اندوه است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد قهوه را مانند داروهای ضد افسردگی نشان می دهد و همچنین افکار منفی و گرایش های خودکشی را کاهش می دهد. بنابراین بهتر است که نوشیدنی های ناسالم را با قهوه جایگزین کنید.

درمان افسردگی

مهمترین چیزی که دیگران می توانند برای یک مرد که علائم افسردگی دارد، انجام شود، کمک به او و تماس با یک پزشک یا متخصص بهداشت روان است و در صورت لزوم با او همراه شوید و او را تشویق کنید تا علائم خود را بهبود بخشد. بسیاری از مقامات توصیه می کنند که پزشکان به طور منظم به بیماران بالغ که برای افسردگی به آنها روی می آورند دو پرسش استاندارد مطرح می کنند: آیا در دو هفته گذشته احساس افسردگی یا ناامیدی دارید؟ در طول دو هفته گذشته، آیا شما احساس علاقه یا لذت کمی در فعالیت های معمول خود دارید؟ غربالگری می تواند به ویژه برای مردان مهم باشد، زیرا آنها کمتر از زنان هستند که خودشان موضوع افسردگی را مطرح کنند. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای تاثیر قهوه بر کاهش افسردگی

تاثیر قهوه بر کاهش افسردگی

افسردگی یکی از عوامل خطر اصلی برای خودکشی است و مردان چهار برابر بیشتر از زنان خودکشی می کنند – تا ۱۰ برابر بیشتر در سنین پیری. یکی از دلایلی که ممکن است این باشد که مردان نمی توانند احساسات خود را بیان کنند و در زمان ناامیدی به دنبال کمک باشند.

هنگامی که شخصی از افسردگی رنج می برد، نمی تواند به راحتی به نیازهای خود برسد. در روابط سالم، مردم به طور مداوم رشد می کنند و شکوفا می شوند. اما در رابطه با افسردگی، رشد و پیشرفت  قطعا غیر میسر خواهد بود. گاهی اوقات وقتی کسی به مدت طولانی در وضعیت سخت افسردگی قرار می گیرد، برایش باور رهایی از بند و سختی افسردگی سخت است. اما این شمایید که می توانید او را از این بحران نجات دهید. کافی است که با مشاوران با تجربه سایت زندگی ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

شاید خیلی از افراد به خاطر ترس از نرسیدن به نتیجه مطلوب به مشاوره مراجعه نمی­ کنند. درصورتی که اگر افراد در مراحل اولیه افسردگی به مشاوره مراجعه کنند، مشاور می­ تواند راه حل هایی ارائه نماید و اوضاع را به سرعت بهبود بخشد. از این رو قبل از اینکه دیر شود می توانید با کمک مشاوران مجیب دوباره به زندگی عادی برگردید. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم دوباره زندگی کنید و از زندگی سالم بدون افسردگی لذت ببرید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای تاثیر قهوه بر کاهش افسردگی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه