ضعف های اجتماعی و خانوادگی ناشی از وابستگی عاطفی زنان چیست؟

ضعف های اجتماعی و خانوادگی
   

هر خانواده ای دارای ویژگی های خاص خود می باشد که باعث می شود زنان در آن تا حدودی کمتر یا بیشتر به آن وابستگی عاطفی پیدا کنند. هر خانواده ای نقاط قوت و ضعف های اجتماعی و خانوادگی خود را دارا می باشد. روابط خانوادگی بر زندگی فرد بسیار موثر است. با هم جمع شدن ها, ارزش ها, باورها و اخلاقیات که در خانواده داریم باعث این وابستگی های عاطفی بیشتر می شود.

| اجتماعی و خانوادگی | ضعف‌های اجتماعی | ضعف‌های خانوادگی |

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شناخت ضعف های اجتماعی و خانوادگی و شخصیتی

بسیاری از افراد در هر جایی که هستند مانند محل کار یا خانه این حس را دارند که آن فرد حقیقی خود نیستند. . همیشه فکر می کنید که آدم خوبی نیستسد و به همین دلیل مجبور می شوید گاهی هم به خود دروغ بگویید. برای شناخت این ضعف ها لازم است موارد زیر را بدانید.

۱-هویت درونی و بیرونی خود را بشناسید. در این خصوص می توانید از یک روانشناس کمک بگیرید تا موقعیت روحی و روانی شما را بسنجند در این خصوص مرکز روانشناسی مجیب می تواند این ارزیابی ها رابرای شما و بدون حضور شما در مرکز انجام دهد.

۲-دومین مورد برای شناخت ضعف های اجتماعی و خانوادگی, این است که خصلت های مختلف خود را بهتر بشناسید تا بهتر بتوانید با آنها روبرو شوید. بخشی از وجود شما همیشه می خواند که تصویر خوبی از شما را نشان دهد.هرچند با چیزی که خودتان از خود می دانید تفاوت داشته باشد.

۳-سومین ضعف که می تواند مخرب شخصیت شما باشد, احساس شرم شماست. شما به هیچ وجه نباید حس مخربی نسبت به خود داشته باشید.ضعف‌های

کنترل وابستگی زنان و جلوگیری از آسیب های آن

برای اینکه از وابستگی عاطفی برهایید باید ابتدا ضعف های اجتماعی و خانوادگی خود را بررسی کنید.

برای این کار لازم است ابتدا متوجه مشکل پیش آمده باشید. سپس نیازهایتان را ابراز کنید. عزت نفس داشته باشید. مدیریت بحران داشته باشید. بر ترس خود غلبه کنید. احساس گناه را از خود دور کنید. تا حدالامکان از روانشناسان کمک بگیرید.

بسیاری از زوجین به خاطر علاقه فراوانی که به هم دارند در برقراری یک رابطه عاطفی معمولا دچار مشکل می شوند و امکان دارند کارهایی کنند که محبوبیتشان را نزد هم از دست بدهند و باعث آزارهای روحی و جسمی همدیگر شوند.

چگونه وابستگی عاطفی را کاهش دهیم؟

اولین کار شناخت مواردی است که باعث حس وابستگی می شود. باید بشینید و با خود فکر کنید که چه چیزی باعث حس وابستگی شما شده است و چه چیزی نیاز دارید تا این عوامل ار برطرف کنید.

باید بررسی کنید که در ارتباط با رسیدن به چه چیزهایی خود را کوچک می کنید و بررسی کنید که ترس از دست دادن چه چیزهایی را دارید و در این صورت می توانید ریشه های وابستگی خود را بیابید.

راه دوم برای رهایی از وابستگی و شناخت ضعف ها این است که راه ها و تکنیک های رهایی از وابستگی را یاد بگیریم که در این خصوص می توانیم از سایت زندگی ما هم کمک بگیریم تا بهترین تکنیک ها را به بدهد.در این خصوص باید حس وابستگی خود را قطع کنید . در این مورد باید حساسیت های خود را در زندگی کم کنید و افکار خود را بیشتر به خود و کارهایتان معطوف کنید.

در این خصوص باید رفتارهایی مانند دروغ گفتن, غر زدن, متقاعد کردن, بچه دار شدن به قصد وابسته کردن, شکایت کردن و محکوم کردن را کنار بگذارید. در این مورد باید خود را قوی تر کنید تا بتوانید ریشه های به وجود آمده این وابستگی را بشناسید.

ضعف های اجتماعی و خانوادگی

یکی دیگر از راه کارهای غلبه بر وابستگی و شناخت ضعف ها, این است که استقلال خود ار حفط کنید. به این صورت که در برقراری یک رابطه عاشقانه لازم است که طوری در این رابطه عاشقانه رفتار کنید تا بتوانید بدون حضور عشقتان هم زندگی کنید.

راه دیگر اعتماد داشتن به خودتان است.

راه کار دیگر این است که آگاهی خود را بالا ببرید و با انجام مراقبه هم می توانید آمادگی دریافت عشق را به صورت منطقی در خود بیشتر کنید .

ضعف های اجتماعی و خانوادگی که باعث می شود یک رابطه را تمام نکنید شامل:

  1. عذاب وجدان از دست دادن فرد
  2. ترس از دست دادن و تنهایی
  3. احساسات بیش از حد
  4. رابطه ناسالمی که فرد با والدینش داشته است
  5. فداکاری بیش از حد
  6. خود کم بینی
  7. مسئولیت پذیری بیش از حد

با سایت زندگی ما بهتر می توانید با  خود بهتر آشنا شوید و راه درس را از نادرست در روابطتان تشخیص دهید.

افراد دارای ضعف شخصیتی دارای ویژگی های زیر است:

کسانی که دچار ضعف شخصیتی هستند نمی توانند به تنهایی تصمیم بگیرند و در تصمیم گیری های روزمره دچار مشکل می شوند.

هیچ وقت به مخالفت با عشقشان برنمی خیزنند چون می ترسند که او را از دست بدهید.

به دلیل اعتماد به نفس پایین نمی توانید در انجام کارهایتان استقلال داشته باشید.

وقتی رابطه ای را قطع می کنید سریع به دلیل ترس از تنهایی به دنبال رابطه جدید می گردید.

مدام در فکر و ترس از تنها شدن هستید.

به خاطر این مسائل شما دچار اختلال شخصیت و افسردگی می شوید و مدام به دنبال فردی می گردید که از شما حمایت کند.بسیاری از این افرادی که دچار اختلال شخصیتی هستند نشانه هایی مانند,

سردرد و معده در از خود بروز می دهند. این مشکلات روان تنی هم به دلیل توجه ای است که از دیگران طلب می کنید. به همین دلیل خود را همیشه ضعیف و نیازمند مراقبت می بینید.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب می تواند در این خصوص شما را راهنمایی کند و به شما آموزش دهد که چگونه ضعف های اجتماعی و خانوادگی خود را بشناسید و از وابستگی های خود کم کنید و راه های مقابله با آنها را پیدا کنید. سایت زندگی ما همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده مشاوره به شما عزیزان می باشد و شما می توانید با تماس تلفنی با این مرکز تماس بگیرید و نیاز به حضور شما در مرکز هم نمی باشد. شماره تماس این مرکز zendeghima.ir می باشد و شما به انتخاب خود مشاوره خانم و آقا را می توانی برای صحبت با خود انتخاب کنید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه