رابطه افسردگی با پست های غمگین اینستاگرام چیست؟

پست های غمگین اینستاگرام
   

در رابطه با مسئله رابطه افسردگی با پست های غمگین اینستاگرام محققان دانشگاه هاروارد و ورمونت قادر به تشخیص نشانه های افسردگی در زندگی با استفاده از هوش مصنوعی و تصاویر ارسال شده در شبکه های اجتماعی هستند که در واقع مراحل اولیه افسردگی را نشان می دهد. این مطالعه نشان داد که حدود نیمی از این داوطلبان طی چند سال گذشته سابقه افسردگی داشتند و ۴۲۷۳۰ عکس از ۱۷۴ داوطلب در شبکه های اجتماعی بررسی و تاریخچه سلامت روان آن ها را بررسی کردند که نشان می داد آن ها در ۳ سال گذشته افسردگی داشتند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

بررسی پست های غمگین اینستاگرام

تصاویر ارسال شده توسط این افراد بر اساس روشنایی، نور و رنگ مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد افرادی که افسرده بودند تمایل داشتند تصاویر تاریک، خاکستری و کم نور را به اشتراک بگذارند. فیلتر مورد علاقه این اشخاص Inkwell سیاه و سفید است، در حالی که داوطلبان غیر افسرده از فیلتر والنسیا برای ایجاد عکس های گرم استفاده می کنند. چهره ها در پست های غمگین اینستاگرام نیز برای درک حالات روحی و وضعیت ذهنی اطلاعات خوبی ارائه می دهند.

  • نتیجه مطالعه

این مطالعه نشان داد که تعداد چهره های تصویر شده توسط افراد افسرده بسیار پایین تر است که می تواند نشانه ای از تعامل اجتماعی کمتر در میان آنها باشد، در حالی که گرفتن عکس های سلفی غم انگیز نیز در این پست ها فراوان دیده می شوند.

پست های غمگین اینستاگرام

تحقیقات درباره پست های غمگین اینستاگرام

محققان بر این باورند که با افزایش تعاملات اجتماعی در اینترنت، تشخیص زودهنگام علائم بیماری روانی با استفاده از الگوریتم های خاص امکان پذیر است که بسیار زود می تواند بسیاری از اختلالات روانی را تشخیص دهد. سیستم طراحی شده توسط محققان هاروارد حدود ۷۱٪ از سرنخ های مرتبط با افسردگی را تشخیص می دهد که در تشخیص زودرس رابطه افسردگی با پست های غمگین اینستاگرام بسیار موثر است.

کارشناسان می گویند تنها افرادی که به طور ناخواسته از اینترنت استفاده می کنند و معتاد به آن هستند و پست های غمگین اینستاگرام در پیج خود می گذارند، در معرض افسردگی قرار دارند

  • امیدواری محققان به آزمایش

محققان امیدوار هستند برنامه هایی را توسعه دهند که به طور مداوم وضعیت روحی را با استفاده از تلفن های هوشمند و تعاملات کاربر در شبکه اجتماعی نظارت می کنند و می توانند اختلالات روانی را در مراحل اولیه تشخیص دهند. جهت دریافت مشاوره به صورت همه روزه می توانید با استفاده از تلفن ثابت با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوید.

رابطه افسردگی با پست های غمگین اینستاگرام

افسردگی روانشناختی و روحی حاصل شبکه های اجتماعی است. از آنجا که اینترنت به یک ابزار ضروری در زندگی مدرن تبدیل شده است، بسیاری از مردم در جامعه به آن وابسته اند. این وابستگی منجر به نتیجه ناگوار افسردگی شده است که پست های غمگین اینستاگرام نیز می تواند نشانه ای از افسردگی در مراحل اولیه باشد. افسردگی می‌تواند سلامت و بهداشت روان جوانان یک جامعه را مختل کند و سلامت اجتماعی را به خطر اندازد. این باعث شده است محققان و پژوهشگران تحقیقات زیادی در این رابطه انجام دهند.

  • رسانه های مجازی و اینترنتی

هزینه های بازاریابی از طریق رسانه ها مانند فیس بوک، توییتر و هر سایت دیگر رسانه های اجتماعی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. محبوبیت رو به رشد سایت ها و شبکه های اجتماعی توجه زیادی را به خود جلب کرده است که به عنوان مناسب ترین و در دسترس ترین ابزار ارتباطی که توسط کلاس های مختلف اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد، مورد توجه قرار گرفته است.

  • مهمترین تاثیرات شبکه های اجتماعی

یکی از مهمترین این اثرات، اعتیاد به این شبکه ها است. صرف ساعت های بی شماری در پست های غمگین اینستاگرام و گردش در این سایت ها و شبکه ها می تواند تمرکز و توجه را کاهش دهد و به ویژه در نوجوانان، سطح انگیزه بسیار کاهش می یابد. معتادان به شبکه های اجتماعی جایگزین دانش و تخصص با تکیه بر تکنولوژی و اینترنت می شوند. توجه بیش از حد به شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی که به لحاظ بی ثبات بودن رقابتی هستند، به منظور توجه بیشتر به کاربران از دنیای واقعی و اهداف واقعی دور می شوند.

پست های غمگین اینستاگرام

تحقیقات دانشگاه چین در رابطه با فضای مجازی

یکی از این مطالعات در ۱۰ ماه گذشته در چین انجام شد. معاینه تعدادی از نوجوانان چینی نشان داد که افرادی که از اینترنت به روش نامعقول استفاده می کنند دو برابر بیشتر از دیگران افسرده می شوند. در ادامه به بررسی مطالعات دیگر و علت اصلی افسردگی در فضای مجازی نیز خواهیم پرداخت.

  • بررسی مطالعات متعدد

مطالعه دیگری نشان می دهد افرادی که سلامت خود را در اینترنت جستجو می کنند، سه تا پنج بار در هفته اگر این کار را انجام دهند نشانه های قابل توجهی از افسردگی دارند. اگر چه این ها تا حدودی هشدار دهنده هستند، کارشناسان می گویند تنها افرادی که به طور ناخواسته از اینترنت استفاده می کنند و معتاد به آن هستند و پست های غمگین اینستاگرام در پیج خود می گذارند، در معرض افسردگی قرار دارند، نه افراد عادی. جهت دریافت اطلاعات و کسب آگاهی بیشتر در این زمینه با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از بهترین مشاوران و روانشناسان مشاوره آنلاین و تلفنی با کیفیت دریافت نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • علت اصلی افسردگی

علت اصلی افسردگی این کاربران، بی خوابی یا خواب اشتباه است. بی خوابی، همراه با چیزهایی مانند غذا خوردن در زمان نامناسب، کاهش ارتباطات با مردم در اطراف شما، دوری و اجتناب از جامعه، غرق شدن در بازی ها و فانتزی از دنیای مجازی، تمام عواقب از استفاده بیش از حد از اینترنت است، که زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و رفتار او را تغییر می دهد.

هموطنان گرامی و عزیزانی که می خواهند مشاوره دریافت نمایند می توانند به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲شب حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رابطه افسردگی با پست های غمگین اینستاگرام نیز می توانید از طریق تلفن ثابت با این مرکز تماس حاصل فرمائید مشاوران در تمام طول هفته پاسخگوی شما عزیزان هستند. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه