بررسی ترک اعتیاد به بوپرنورفین

ترک اعتیاد به بوپرنورفین
   

آیا با روش ترک اعتیاد به بوپرنورفین آشنا هستید؟ بوپرنورفین یا B 2 یکی از داروهایی است که برای متوقف کردن اعتیاد به مواد مخدر افیونی (هروئین، مورفین، تریاک و شیره) استفاده می شود. بوپرنورفین ممکن است در مراکز درمان اعتیاد یا خانه های بیمار استفاده شود. بوپرنورفین یکی از موادی است که به علت اثر ضد درد و جایگزینی با مواد مخدر توسط بیماران مورد استفاده است.

کلمات کلیدی:(ترک اعتیاد|ترک اعتیاد به بوپرنورفین |اعتیاد به مواد مخدر)

مدت زمان مطالعه:۷ دقیقه

 

این دارو معمولا به عنوان قرص های زیر زبان تجویز می شود. بوپرنورفین قوی تر از مورفین است، اما کمتر از بقیه مواد مخدر است. گاهی اوقات بوپرنورفین به صورت سوء استفاده می شود و بوپرنورفین در بدن یافت می شود یا به عبارتی دیگر فرد معتاد به آن می شود.

ترک اعتیاد به بوپرنورفین

بوپرنورفین یکی از مشتقات دارویی تولید شده توسط روش نیمه صنعتی است. بوپرنورفین علائم و اثرات مصرف سایر مواد مخدر را می تواند در بدن ایجاد کند، این تفاوت بسیار خفیف تراست. بوپرنورفین تمام داروهای موجود در گیرنده های عصبی بدن را درگیر می کند. این منجر به اثرات خفیف بوپرنورفین به عنوان یک دارو مخدر می شود. همچنین برای ترک اعتیاد به بوپرنورفین می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روزهای تعطیل با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات متخصصین بهره مند شوید.

ترک اعتیاد به بوپرنورفین

بررسی علل مصرف بوپرنورفین

بوپرنورفین به علت تأثیر قوی در درمان ترک اعتیاد به مواد مخدر و همچنین کمبود احتمال مصرف آن یکی از بهترین راه ترک مواد مخدر است (ترک تریاک، هروئین، شیره). وابستگی ناشی از بوپرنورفین خیلی کمتر است و نشانه های ترک اعتیاد به بوپرنورفین نیز ضعیف تر هستند. بوپرنورفین نیز از اثرات مصرف و علائم ترک مواد مخدر جلوگیری می کند و به بیمار کمک می کند تا در درمان باقی بماند. بوپرنورفین گاهی به عنوان ضد درد نیز استفاده می شود. در افرادی که قبل از این سابقه مصرف مواد مخدر دیگر ندارند، احتمال اعتیاد به بوپرنورفین بیشتر است.

 عوارض و عدم ترک اعتیاد به بوپرنورفین

بوپرنورفین اعتیاد آور است و شاید چیزی مضرتر برای شما همین است. شاید شما کمی گیج شده باشید، اما نگران نباشید، ما آنرا توضیح خواهیم داد. از آنجا که هروئین یک داروی بسیار اعتیاد آور و قوی است و بنابراین عوارض قطع شدن بسیار دردناک است، شما باید این عوارض جانبی را با قرص ها و داروها کاهش دهید.


مطالب مرتبط با این موضوع را می توانید در عناوین زیر مطالعه فرمایید:

مشاوره اعتیاد

اعتیاد به نیکوتین چه آسیب‌هایی در پی دارد؟

ترک اعتیاد مسکن ها، کمک به کاهش اضطراب


البته شما باید به یاد داشته باشید که مصرف خودسرانه بوپرنورفین به هیچ وجه توصیه نمی شود و حتی ممکن است باعث مرگ شود. به همین دلیل بهترین روش برای استفاده از بوپرنورفین برای اولین بار با متخصص اعتیاد به مواد مخدر مشاوره می شود. با استفاده از توصیه ها و امتحانات، از دستورالعمل هایی که به شما داده شده استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترک اعتیاد به بوپرنورفین و دریافت مشاوره با کیفیت از برترین مشاوران و روانشناسان کشور می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل بفرمائید.

آشنایی با اعتیاد به بوپرنورفین

بوپرنورفین اثرات بی نظیری در انسان ایجاد می کند. این اثرات ناخوشایند خفیف تر از دیگر مواد مخدر ها است. با افزایش دوز بوپرنورفین اثرات آن تشدید نمی شود. ترک اعتیاد به بوپرنورفین بسیار راحت تر از ترک اعتیاد به مواد مخدر دیگر است. یکی از اثرات بوپرنورفین می تواند:

  • ظاهر یک احساس خواب آلودگی باشد
  • کاهش ریتم تنفس
  • ناامیدی

اشاره کرد. بوپرنورفین تزریقی می تواند اثرات شدیدی بر روی خطر مرگ هم داشته باشد. با توجه به اثرات بوپرنورفین و احتمال تداخل دارویی، توصیه می شود در مورد هر گونه استفاده از این دارو به پزشک اطلاع دهید.

آشنایی و اعتیاد به بوپرنورفین

اگر دارو با این مواد مصرف شود (هروئین، تریاک و شیره) بوپرنورفین می تواند باعث تشنج و حتی مرگ فرد شود. بوپرنورفین باید تحت نظارت متخصص انجام شود. مصرف اختیاری بوپرنورفین به علت قطع دارو یا به عنوان یک ماده به اعتیاد می انجامد. قرص های بوپرنورفین به صورت زیر زبانی مورد استفاده قرار می گیرند و لازم است از استفاده از آن به طور دیگر اجتناب شود. توصیه می شود مقدار اضافی دارو پس از پایان دوره درمان و ترک اعتیاد به بوپرنورفین به تشخیص متخصص حذف شود، به طوری که بیمار مجبور وسوسه به استفاده مجدد از آن نخواهد شد.

ضمنا می توانید از خدمات سایت زندگی ما از سراسر ایران نیز بهره مند شوید و مشکلاتی از قبیل ترافیک نیز نخواهید داشت چرا که این مرکز به شما مشاوره تلفنی با کیفیت با بهترین متخصصان را ارائه می دهد.

روش های ترک اعتیاد به بوپرنورفین

درمان اعتیاد به بوپرنورفین می تواند به طرق مختلفی انجام شود، مهم ترین این درمان ها را در ادامه خواهید یافت.

درمانگاه های اعتیاد

در این مراکز، یک متخصص مقدار بوپرنورفین مورد استفاده توسط فردی که در ترک اعتیاد به بوپرنورفین قرار دارد را کنترل می کند. شایع ترین روش ترک با کاهش مصرف بوپرنورفین به صورت تدریجی است. در مراکز درمان اعتیاد ۲۴ ساعته، بوپرنورفین و علائم آن بررسی شده است.

معرفی درمان خانگی

این روش برای افرادی که نیاز به کار و تحصیل در یک دوره کوتاه زندگی روزمره دارند مناسب است. اگر ترک اعتیاد به بوپرنورفین تحت نظارت یک متخصص مواد مخدر قرار نگرفته باشد، با عواقب جبران نشدنی همراه خواهد بود. در اغلب موارد، افرادی که بدون مشاوره اقدام می کنند، موفق نخواهند شد.

 

بررسی مراقبت پزشکی

این روش در یک برنامه درمان مناسب برای هر گونه شرایط پزشکی که ممکن است در پروسه درمان موثر باشد یا آن را سخت کند، تحت نظارت قرار می گیرد. برای بیمارانی که از بوپرنورفین برای از بین بردن درد استفاده می کنند، لازم است از ضد درد های دیگر برای کنترل درد استفاده شود.

تاثیر بوپرنورفین در ترک اعتیاد

مصرف بوپرنورفین اثرات متادون و هروئین را دارد. یکی از مسائل مهم ترک اعتیاد به بوپرنورفین این است که با افزایش دوز این دارو، اثرات بوپرنورفین به شما افزایش می یابد. تا به حال، داستان مشابه داروهای دیگر است، اما تفاوت بین بوپرنورفین و مواد دیگر این است که این دارو محدود به چیزی است که کفه گفته می شود، زمانی که فرد به کفه می رسد، استفاده بیشتر و افزایش دوز تاثیری بر روی آن نخواهد داشت. به این ترتیب، اثرات مصرف از یک مرحله به بعد با افزایش دوز افزایش نمی یابد که همچنین مرحله سقف نامیده می شود.

خانواده های محترم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق شماره زیر با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب ارتباط برقرار نمایند و از خدمات همه روزه این مرکز حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوند. برای برقراری ارتباط و دریافت مشاوره جهت ترک اعتیاد به بوپرنورفین از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب قادر به دریافت خدمات هستید. مشاوران و متخصصان حاضر در مرکز از سراسر ایران قادر به پاسخگویی شما هستند پس شماره زیر را بدون زدن کد یا گرفتن صفر شماره گیری نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه