نشانه های خود درگیری را بشناسید

خود درگیری
   

اختلال خود درگیری مانند بزرگسالان با افسردگی شدید با تغییر حالت رفتاری بیش فعالی همراه است. تشخیص این اختلال در افراد یک مسئله پیچیده است. بعضی از کارشناسان معتقدند که خود درگیری کمیاب است و اغراق آمیز است، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این امر مخالف آن چیزی است که دیگران می گویند است.

تا کنون، کارشناسان قادر به ارائه دقیق در مورد شیوع این اختلال در افراد نیستند. همچنین شما می توانید با سایت زندگی ما به صورت همه روزه برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران بهره مند شوید.

بررسی و شناخت خود درگیری

در خود درگیری خانواده ها اغلب تغییرات خلق و خوی فرزندان خود را متوجه می شوند. بعضی از افراد ممکن است برخی از روزها پر انرژی و گاهی عصبی و تحریک پذیر باشند؛ اما نوسانات خلق و خوی در بعضی از افراد چنان شدید است که مشکلات فراوانی را ایجاد می کنند و خانواده هایشان متوجه می شوند که برای خود درگیری چه عادتی دارند و نشان می دهند.

اگر چه ممکن است دشوار باشد که یک مشکل برای افراد نزدیک خودمان را بپذیریم، اگر علل خوددرگیری و ارزیابی به موقع توسط خانواده ها شناخته شوند، می تواند مانع از بسیاری از پیامدهای منفی آن شود.

خود درگیری

آشنایی با نشانه خود درگیری

تغییرات احساسی و رفتارهای سوء رفتار برای هر فرد و نوجوانی عادی است. اغلب این موارد نشانگر هیچ گونه بیماری یا مشکل روانپزشکی نیست که نیاز به درمان داشته باشد. هر فرد ممکن است روزهای دشواری داشته باشد احساسات ناامیدی، خستگی، نگرانی، خشم، بیش از حد فعال یا بیش از حد کسل، در دوره های مختلف طبیعی هستند، اما اگر این علائم در فرد شدیدتر از حالت عادی باشد، مشکلی جدی است و ممکن است مسئله مهم تر باشد در برخی موارد خود درگیری نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

با توجه به این که اختلال خوددرگیری اساسی عمدتا زیست محیطی است، درمان اولیه و انتخابش معمولا درمان دارویی است.

علائم های اختلال خود درگیری

برخی از نشانه های این اختلال در افراد مختلف عبارتند از:

  • تغییر رفتار و حالت شدید که متفاوت از تغییر رفتارهای معمول است.
  • بیش فعالی، رفتارهای عصبانی، تهاجمی و مخالفت هنجارهای اجتماعی
  • رفتارهای شدید و مخاطره آمیز که با شخصیت او منطبق نیست، مانند مصرف مواد مخدر از علائم خود درگیری
  • بی خوابی یا کاهش قابل توجهی در نیاز به خواب
  • افسردگی در اکثر روزها و تقریبا هر روز
  • خود بزرگ بینی و اغراق در مورد توانایی های فردی
  • ایده خودکشی

علل اختلال خود درگیری

علت دقیق اختلال خوددرگیری در افراد هنوز کاملا مشخص نشده است؛ اما آنها اغلب با دلایل بیولوژیک مرتبط هستند. اختلال عملکرد مغز طبیعی و عدم تطابق در واکنش های شیمیایی مغز در ایجاد خود درگیری نقش مهمی دارد. عوامل ژنتیکی در ایجاد این اختلال، به ویژه در افراد کم سن نقش مهمی دارند.

بر اساس مطالعات افراد مبتلا به اختلال خوددرگیری، آنها احتمالا اختلالات خلقی مانند افسردگی یا اختلالات روانی را در بستگان نزدیک خود دارند. جهت دریافت مشاوره به صورت آنلاین و تلفنی نیز می توانید با تلفن ثابت با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمائید و از خدمات مشاوران برتر کشور بهره مند شوید.

روش های برخورد با خود درگیری

اگر افراد نزدیک به شما یا دوستان و اطرافیان شما علائم اختلال خوددرگیری را داشته باشد، از توصیه های زیر استفاده کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که فرد تحت نظارت یک متخصص برای درمان قرار گیرد.
  • توجه دقیق به برنامه ریزی و استفاده منظم از داروها داشته باشید.
  • اگر عوارض جانبی مانند افزایش وزن، کلسترول خون، بی حوصلگی یا سایر تغییرات در دوز یا دارو دیدید، با پزشک صحبت کنید.
  • سعی کنید یک برنامه منظم برای خانواده و فعالیت های او داشته باشید.
  • از درگیری های شدید با واکنش او اجتناب کنید و سعی کنید آنها را از نظر احساسی حمایت کنید.

در افراد یا نوجوانان بزرگتر نسبت به علائم فکری یا اقدام به خودکشی حساس باشید.

در صورت مشاهده، به سرعت برای خود درگیری کمک لازم و تخصصی دریافت کنید.

مقالات پیشنهادی مجیب

راه تشخیص بیماری خود درگیری

تشخیص این اختلال در افراد دشوار است چرا که بسیاری از نشانه های آن مشابه علائم اختلالات رفتاری (رفتارهایی است که حقوق اساسی دیگران و هنجارهای اجتماعی مناسب را نقض می کند) و حتی رفتارهای معمولی نیز دشوار است. یک مشکل عمده این است که داروهایی که برای درمان اختلال بیش فعالی و خود درگیری تجویز می شوند معمولا محرک شیدایی در افراد ایجاد می کنند. شیدایی در افراد کم سن نسبت به بزرگسالان مضر تر است؛ روان پریشی، دیدن یا شنیدن چیزهایی غیر واقعی در شیدایی افراد اتفاق می افتد.

افراد مبتلا به افسردگی احتمال بیشتری دارند که از علائم فیزیکی افسردگی، مانند درد شکایت کنند. جهت دریافت مشاوره از روانشناسان برتر کشور، مشترکین می توانند به صورت تلفنی و بدون مشکلات حمل و نقل با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمایند و از خدمات آن ها بهره مند شوند.

خود درگیری

شناخت و درمان خود درگیری

با توجه به این که اختلال خوددرگیری اساسی عمدتا زیست محیطی است، درمان اولیه و انتخابش معمولا درمان دارویی است. داروهای تثبیت کننده رفتار مانند کربنات لیتیوم برای کاهش نوسانات خلقی و ضد روانی مانند ریسپریدون برای رفتارهایی مانند پرخاشگری و تحریک پذیری استفاده می شود. علاوه بر این، مداخلات رفتاری در بهبود رفتارها و کاهش مشکلات رفتاری موثر است. استفاده از دارو در رابطه با خود درگیری باید توسط یک دکتر نظارت شود و خود درمانی در این مورد می تواند خطرناک باشد.

هموطنان عزیز و مشترکین گرامی که قصد دریافت مشاوره تخصصی از بهترین مشاوران و روانشناسان کشور را دارند می توانند روزانه و درتمام ایام هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با سایت زندگی ما در ارتباط باشند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خود درگیری می توانید از تمام نقاط ایران بدون گرفتن کد یا زدن صفر با شماره زیر اقدام به برقراری ارتباط کنید و خدمات آنلاین و تلفنی نیز دریافت نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه