راحت تر روزه گرفتن نوجوانان روزه اولی با رعایت برخی نکات

New Project 2019 08 31T182227.691 راحت تر روزه گرفتن نوجوانان روزه اولی با رعایت برخی نکات
   

راحت تر روزه گرفتن نوجوانان چگونه ممکن است؟ بسیاری از نوجوانان تجربه اولین روزه ماه رمضان را در این ماه تجربه می کنند. ممکن است روزهای گرم تابستان اجتناب از خوردن و نوشیدن سخت باشد. اما لذت بردن از الطاف الهی در این ماه، یکی از دلایل تحریک شده  برای همه مردم، از جمله نوجوانان، برای روزه داری است. اولین روزه، به ویژه برای دختران ما، باید از ۹ سال به بعد روزه بگیرند،

والدین عزیز باید اقدامات لازم را برای به دست آوردن انرژی و قدرت کودکان در ماه جاری انجام دهند. چه چیزی در مورد روزهای ماه رمضان می دانیم، آیا روزه داری کودکان راحت است و می تواند کمتر آزاردهنده باشد؟در دامه با ترفنهدهای راحت تر روزه گرفتن نوجوانان آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راحت تر روزه گرفتن نوجوانان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

راحت تر روزه گرفتن نوجوانان

آرنولد بازی ممنوع است!

اگر بچه ها تمایل به ورزش داشته باشند، بهتر است آن را برای پس از ساعت افطار به تعویق بیندازید. به طور کلی، تمریناتی که  سبب عرق بدن می شوند ، برای این روزها مناسب نیستند. از آنجا که هنوز بدن عادت به روزه نکرده است، و فعالیت آنها به شدت به قدرت فیزیکی آنها آسیب می رساند.

سحر خوردن کامل

راحت تر روزه گرفتن نوجوانان

قبول کنید که بیداری برای سحر برای بعضی ها سخت تر و برای روزه اولی های بی تجربه قطعا سخت تراست. اما اگر بچه ها قبل از آن به خوبی خوابیدند، در طول سحر راحت از خواب بیدار می شوند. در عین حال نباید عجله کرد. بیدار شدن و شروع با یک میوه و مصرف یک سالاد کوچک می تواند اشتها را تحریک کند. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برایراحت تر روزه گرفتن نوجوانان از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

شب بیداری و خواب

مدارس بسته شده اند و خیال والدین راحت است که بچه ها نباید صبح زود بیدار شوند. بعضی از والدین بچه ها را ترغیب می کنند تا کودکان شب نخوابند و وقتی که سحر خورده اند، تا شام شب بخوابند. این یک ترفند برای بچه هایی است که انرژی زیادی در روز دارند و در روزهای معمول ضعیف هستند. وقتی که آنها در روز بخوابند، انرژی آنها ذخیره می شود و برای شب تا صبح، آنها می توانند بازی کنند و کارتون تماشا کنند.

فورا نگران نشوید

کاهش وزن چربی در این ماه طبیعی است، اما اگر شما سعی کنید به درستی ویتامین ها و مواد مغذی مناسب را دریافت کنید، آنها به مشکل کمبود وزن نمی رسند. به یاد داشته باشید که شما نیز یک روز در شرایط این چنین بوده اید و خدا را شکر مشکل نداشتید. به بچه ها قدرت و انرژی مثبت بدهید. به طور مداوم از ضعیف بودن کودکان نگویید.

به بچه نگویید نمی توانی. اما در عین حال مراقب سلامت فرزندتان باشید. قند آن خیلی زیاد کم نشود. احساس ضعف، باعث اذیت شدن معده  شده و سایر دستگاه های بدن را مختل می کند. کنترل سلامت و تنظیم رژیم غذایی به کودکان کمک می کند تا در این سی روز در سلامت کامل باشند.

به پارچ آب نچسبید!

اگر میخواهید احساس آرامش بیشتری برای خود و فرزندتان در طول روز داشته باشید، غذاهای سرخ شده را از وعده سحر بردارید. بیش از حد گوشت نخورید، بدن مقدار زیادی آب مصرف می کند. از حبوبات مختلف برای تهیه پروتئین مورد نیاز بدن در اولین روزه استفاده کنید.

کاهو

کاهو دارای مقدار زیادی آب می باشد و شما می توانید از شب تا صبح، برای بچه ها، یک دیس بگذارید. اگر از سالاد استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که سس ممنوع است! از آنجا که بچه ها تشنه تر می شوند.

یکی دیگر از نکات این است که مصرف آب بالا در سحر نه تنها تشنگی را در طول روز کاهش نمی دهد، بلکه می تواند باعث مشکلات گوارشی توسط رقیق کردن آنزیم های گوارشی شود. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

مصرف گیاهان

گرچه ممکن است بچه ها با خوردنی های سنتی هماهنگی کمی داشته باشند، ما توصیه می کنیم که هر نوع نوشیدنی مانند چای سبز، چای گل گاوزبان یا چای کم رنگ را در افطار از دست ندهید تا تشنگی را از بین ببرید.

شاه تره و کاسنی نیز در طول سال های گرم سال برای خنک شدن بدن مناسب هستند. شربت آب و عسل نیز برای تقویت بدن مفید است. به طور کلی، سعی کنید هر چیزی که باعث می شود بدن شما بیشتر با نشاط شود، امتحان نمایید شاید موثر باشد.

لبنیات را زیاد استفاده نکنید

درست است که کودکان رشد می کنند و استخوان های آنها به کلسیم نیاز دارند. اما طعم و مزه لبنیات اغلب سرد است و باعث بیحسی، ضعف و از دست دادن فشار می شود. در مورد کشک احتیاط کنید! بنابراین محصولات لبنی را در  رمضان با مدیریت مصرف کنید.

تغذیه با مغزها!

تغذیه با مغزها

مصرف انواع مختلف آجیل می تواند نقش مهمی در انرژی کودکان، به ویژه کسانی که ضعیف هستند، ایفا کند. شما می توانید مغزهای متنوع، بادام، فندق و .. را با کمی شکر خرد کنید و در سحر و افطار به فرزندانتان دهید یا آنها را با شیر، یک حریر غنی از مواد مغذی و پروتئینی مخلوط کنید. “سویق کامل” معجون معجزه آسایی است که می توانید از عطاری های معتبر دریافت کنید.

این پودر خوشمزه را قبل از سحر، به بچه ها دهید. یک قاشق برای انرژی تمام روز کافی است. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه راحت تر روزه گرفتن نوجوانان با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای راحت تر روزه گرفتن نوجوانان

روزه گرفتن بدین معنی است که از خوردن و نوشیدن، و چیزهای دیگر که روزه را باطل می کنند، و همچنین تمرینات برای افزایش قدرت فیزیکی و ذهنی انسان، اجتناب کنید. اما چگونه می توانیم با توجه به شرایط ما روزه بگیریم؟ چگونه این کار ساده تر انجام شود؟ اینجا چندتا پیشنهاد برای شما ارائه شد.

در نهایت، در طول ماه مبارک رمضان، با فرزندتان خوش رفتارتر باشید. دوستان اش را دعوت کنید تا به فرزندتان فرصت میزبانی بدهید. گاهی اوقات شما می توانید آنها را به یک پارک یا یک مکان سرگرم کننده برای افطار دعوت کنید. افطار خوشمزه برایشان تهیه کنید. غذاهایی که او خیلی دوست دارد. اجازه دهید برای افطار لحظه شماری کرده و سختی اش را درک کند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای راحت تر روزه گرفتن نوجوانان از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه