نوموفوبیا چیست و چه علایم و نشانه هایی دارد؟

نوموفوبیا
   

نوموفوبیا چیست ؟ Nomophobia  واژه ای است که برای اولین بار توسط محققان انگلیسی از سال ۲۰۱۰ برای اولین بار استفاده شده و به عنوان واژگانی برای No mobile Phobia استفاده می شود.  Nomephobia یک نوع از بیماری های ترسناک است که در هنگام دور بودن از تلفن همراه فرد با اضطراب و ترس شدید مواجه می شود.

فناوری های اخیر زندگی را ساده تر می کند، اگرچه استفاده نادرست باعث شده است که استفاده از آن دشوارتر شود و تقریبا هر کس به تلفن وارد شده است، اشتباهی که به نوموفوبیا تبدیل می شود Nomofobia ممکن است برای شما خیلی آشنا نیست.

آیا شما همیشه شارژر خود را حمل می کنید؟ اگر پاسخ مثبت باشد، از نوموفوبیا رنج می برید. احتمال دارد که معنای نوموفوبیا شدید باشد؛ در این بخش ما قصد داریم به این موضوع مشترک در دنیای مدرن بپردازیم. نوموفوبیا و چه علامت هایی دارد.  برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه نوموفوبیا با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

 

نوموفوبیا چیست؟

نوموفوبیا

در میان روانشناسان، اختلاف نظر وجود دارد که آیا این واقعا اضطراب است یا خیر. اما به نظر می رسد که حداقل با تعریف ارائه شده در DSM-IV در مورد اضطراب ناشی از دور بودن از تلفن همراه می توان به عنوان یک نوع از ترس های خاص که اضطراب و ناهنجاری های ایجاد شده توسط قرار گرفتن در شرایط خاص شامل موارد زیر است:

با این حال، صرفنظر از آنچه که در طبقه بندی ها ساخته شده است و نامهای روانشناسان در این موقعیت قرار دارند، این واقعیت وجود دارد که بسیاری از ما، زمانی که از تلفن همراه خود دور می شویم، اضطراب و احساسات شدید را تجربه می کنیم.

وقتی که یک فرد از نوموفوبیا رنج می برد، او همیشه زندگی خود را با آن افراد مقایسه می کند.در حالی که آنها همیشه در حال حرکت و گردش هستند اما او مقایسه می کند و او به طور مداوم در زمان مختلف تلفن همراه را از طریق چیزهایی که در این شبکه ها می بینید عبور می دهد.

طبق مطالعات انجام شده در ایالات متحده، ۶۵ درصد افراد تلفن همراه را در خانه خود در هنگام خواب نزدیک خود نگه می دارند. اگرچه آمار در ایران وجود ندارد، اما به نظر نمی رسد تفاوت جدی باشد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه درمان نوموفوبیا با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

اگر چه میزان استرس دور از تلفن همراه یا موبایل در خانه می تواند بسته به شرایط مختلف متفاوت باشد، مطالعات نشان داده اند که شدت آن می تواند اندازه استرس برای رفتن به مطب دندانپزشک یا حتی تنش ناشی از نگرانی در مورد ازدواج برابر باشد. ظاهرا، بر اساس مصاحبه ها و مطالعات، هرچند ریشه ی تشکیل نومفوبیک در افراد مختلف کاملا متفاوت است.

No mobile Phobia

در یک توضیح کامل تر از بالا می توان گفت:

  • برخی افراد قادر به صحبت با دیگران نیستند. اگر آنها در خیابان ها باقی بمانند اما بدون موبایل، برنامه هایشان تغییر می کنند، نمی توانند با دوستان و بستگانشان صحبت کنند.
  • دیگران معتقدند که اتصال به جهان یکی از نیازهای ما است و کسی که تلفن همراهش در دستش نیست یا خاموش است، گم شده و ناپدید می شود، در حالی که سلول با همسایه اش نشسته است.
  • دیگران تلفن همراه را برای جستجو در اینترنت و دسترسی به وب سایت ها، اطلاعات آب و هوا و غیره در نظر می گیرند. آنها با دوری از موبایل گنجینه تلفن های همراه خود از دست می روند.
  • برای دیگران، تلفن همراه دارای چندین دستگاه برای ضبط و ثبت تصاویر، نوشتن یادداشت ها و ماشین حساب ها و چراغ قوه ها و چندین عمل دیگر است. فقدان تلفن همراه برای این افراد به معنای از دست دادن ابزارهای کاربردی و جداسازی قطعات است.
  • در میان انواع مختلف بحث و تحقیق و گزارش هایی که در مورد استفاده از دستگاه های هوشمند مدرن (مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها و لپ تاپ ها) استفاده می شود، اغلب تحقیقات به نکات کلیدی اشاره دارند.

ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

علایم و نشانه های نوموفوبیا چیست؟

نوموفوبیا

اگر فکر می کنید و می فهمید که بیشتر از قبل سعی می کنید تنها تر از قبل بشوید، می توانید مکالمه مجازی را با مکالمه واقعی جایگزین کنید، اما ابتدا باید در مورد خودتان بیشتر بدانید که اگر مشکلی با آن دارید. چگونه نومفوبیا را درک کنیم؟
Nomoophobia تنها در شب شناخته نمی شود و نتیجه استفاده ناسالم این است که گوشی در هنگام تماس تلفنی نامناسب است و در برخی موارد تلفن همراه با افرادی که کمتر احساس تنهایی می کنند، به عنوان مثال، زمانی که انتظار می رود، شما بیشتر وابسته به آن هستید و ایمیل را چک کنید اگر شخصی پیامی داشته باشد پاسخ دهید.

با وجود این تعاریف، ما می توانیم پارامترها را برای تعیین یک نوموفوبیا تعیین کنیم:
۱٫ همیشه چک می کنید که آیا شما یک پیام داشته اید.
۲٫ اگر تلفن همراه شما خاموش باشد یا اینترنت قطع شود، احساس ناراحتی میکنید و احساس تنهایی میکنید.
۳٫ در مورد افکار و یا چیزهایی که انجام می دهید پست می کنید
۴٫ همیشه از تعداد آیکون هایی که در فضای سایبری دریافت می کنید آگاه می شوید، که باعث می شود آن را بیشتر حمل کنید.
۵٫ گاهی صدای یک پیام را میشنوید، در حالی که در واقع پیامی نیست.
۶٫ هنگامی که شما با یک دوست هستید، تلفن همراه شما همیشه در دست شماست.
۷٫ بیشتر وقت در حال صحبت کردن با گوشی هستید، شما بسیار در تماس هستید، اما شما همیشه تنها هستید.

کنترل Nemonophobic

برای کنترل و کاهش علائم، موارد زیر را انجام دهید:

  • همیشه یک شارژر زاپاس اضافی داشته باشید
  • اطلاعات گوشی خود را با پشتیبان تهیه کنید
  • اگر نوموفیا بیش از حد شدید است گوشی دیگیری داشته باشید.

درمان Nemonophobic

شما باید تحت نظارت یک روانپزشک برای درمان نوموفوبیا قرار گیرید. Nomoophobia ممکن است در سایر اختلالات روانپزشکی ریشه داشته باشد و باید توسط پزشک درمان شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای دانستن اینکه نوموفوبیا چیست

وقتی که یک فرد از نوموفوبیا رنج می برد، او همیشه زندگی خود را با آن افراد مقایسه می کند.در حالی که آنها همیشه در حال حرکت و گردش هستند اما او مقایسه می کند و او به طور مداوم در زمان مختلف تلفن همراه را از طریق چیزهایی که در این شبکه ها می بینید عبور می دهد. عکسهای گرفته شده از خودش یا از اینترنت یا از سالهای گذشته. افرادی که از بیماری نوموفوبیا رنج می برنداز افسردگی و استرس نیز رنج می برند.

دلیل اینکه شما از نوموفوبیا رنج می برید این است که فکر می کنید همیشه باید با کسی ارتباط داشته باشید و از تکنولوژی استفاده کنید. امروزه مهم نیست که خانواده یا دوستان شما در کجای جهان هستند، زیرا با یک پیام ساده، یک چت تلفن یا چت ویدیویی بدون مشکل  شما ارتباط برقرار می کنید، اما شما واقعا احساس تنهایی می  کنید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای دانستن اینکه نوموفوبیا از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه