راه های کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر

راه های کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر
   

راه های کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر امری شدنی است و جای نگرانی نیست، اما باید بدانید چگونه و کی باید دخالت کنید، چگونه در دعوای آن ها وارد شوید، اگر نیاز بخ تنبیه بود، چگونه تنبیه کنید و مسائل دیگری وجود دارد که باید راجع به آن اطلاع داشته باشید و به عنوان یک پدر و مادر مدرن امروزی نیاز دارید که در مورد روانشناسی کودک و نوجوان مطالعه داشته باشید و معلومات خود را در این زمینه بالا ببرید.

کلمات کلیدی:(مدیریت دعوای خواهر و برادر|کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بنابراین دعوا بین خواهر و برادر و یا خواهر با خواهر کاملا طبیعی است و تنها باید  راه های کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر را به خوبی بدانید.

در این مقاله برای اینکه وقت شما به بیهودگی هدر نرود ما برخی از روش ها و راه های کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر را ارائه می دهیم تا با این مشکل موجود در خانه به خوبی رسیدگی شود.

راه های کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر: عدم مقایسه

راه های کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر

شما به عنوان پدر و مادر در ابتدای دعوا به هیچ وجه نمی توانید از راه مقایسه و برتری یکی بر دیگری دعوا را از بین ببرید و یا با این موضوع صلح را بین آن ها برقرار کنید. مقایسه کردن هیچ گونه نکته و ارزش مثبتی ندارد

برتری دادن باعث می شود که یکی دچار خود کم بینی و حقارت شود و دیگری احساس پذیرفتگی و مقبولیت نسبت به خود داشته باشد.

احترام و احترام گذاشتن در خانه و خانواده همیشه جز ارکان اصلی و اساسی از قدیم تا به الان بوده است و شما کسی را نمی توانید پیدا کنید که از وجود احترام و محترم شمرده شدن بیزار باشد و یا رنجشی دیده باشد.

مداخله کردن و عدم اشتراک گذاری بین آن ها

یکی از راه های کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر این است که قبل از اینکه خواهر و برادر وارد دعوای فیزیکی شوند و از کلمات و الفاظ بد استفاده  کنند، بهتر است پدر و یا مادر بدون گفتن دیالوگ ناسزا وارد بحث آن ها شود؛ به گونه ای که هر دو متوجه حضور با ابهت پدر و یا مادر بشوند و از وجود او احساس شرم و خجالت کنند.

آن ها را از هم جدا کنید و در دومین مرحله سعی کنید که اشتراک گذاری همه وسایل را در مورد آن ها تا جایی که ممکن است، برطرف کنید، یعنی اگر  یک اتاق مشترک دارند، سعی کنید با رفتار مناسب که باید به حقوق یکدیگر احترام بگذارید با کشیدن و یا مشخص کردن بخشی از اتاق نصف کنید و هر بخش را به یکی از آن ها بدهید،به گونه ای که رعایت مساوات برقرار شود.

عدم دادن اختیار به فرزند بزرگتر

در بسیاری از مواقع والدین به جهت اینکه فرزند بزرگتر را زودتر وارد قوانین خانواده کنند، برخی از مسئولیت های خانه من جمله مسئولیت فرزند کوچک تر را به او می سپارند؛ که در بسیاری از مواقع دلیل دعوا های خواهر و برادری می تواند از همین ناحیه باشد.

به طور کلی از دادن حق و اختیار کامل به فرزند بزرگتر جدا خودداری کنید.

از استانداردهای احترام در خانه خود مطمئن شوید

احترام و احترام گذاشتن در خانه و خانواده همیشه جز ارکان اصلی و اساسی از قدیم تا به الان بوده است و شما کسی را نمی توانید پیدا کنید که از وجود احترام و محترم شمرده شدن بیزار باشد و یا رنجشی دیده باشد.

پس از وجود احترام بین شما و همسرتان،بین بچه ها و بین بچه ها و خودتان اطمینان حاصل کنید، از آن ها بخواهید کوچک و بزرگ بودن برای احترام هیچ گونه معنایی ندارد هر دو شما باید به یکدیگر احترام بگذارید.

این موضوع بدان معنا نیست که وقتی به یکدیگر احترام بگذارند پس دعوا دیگر معنایی ندارد و پیش نمی آید. همان طور که گفته شد دعوا تکرار می شود و بین کودکان کاملا طبیعی است، اما با وجود احترام به  یکدیگر متوجه می شوند نباید از الفاظ بد و حمله فیزیکی استفاده کنند.

احترام از موارد حساس و ضروری  زندگی خانوادگی است و یکی از راه های کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر می باشد که اگر اصولی در زندگی قرار بگیرید بسیاری از مشکلات بین کودکان  به مراتب کمتر خواهد شد.

مشارکت کودکان در کار ها

راه های کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر

از بهترین کار هایی که می توانید در زمینه  کنترل و مدیریت دعوا خواهر و برادر از آن استفاده کنید، همین مشارکت گرفتن در زمینه فعالیت های موجود در منزل است، یعنی اگر قرار است ناهار درست کنید با تقسیم کار از هر کدام بخواهید که به شما کمک کنند و  به گونه ای رفتار کنید که درست کار کردن هر یک باعث می شود که یک ناهار خوشمزه درست کنیم.

بنابراین مشارکت و همیاری باعث ایجاد صمیمت و رفتار درست بین خواهر و برادر می شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

راه های کنترل و مدیریت دعوای خواهر و برادر : جایزه تعیین کنید

وقتی خواهر و برادر با یکدیگر دعوا می کنند؛ همان طور که گفته شد قبل از اینکه شروع به الفاظ بد و ضربات فیزیکی کنند، بهتر است  با طمانینه وارد بحث آن ها شوید و به آن ها بگویید اگر هر کدام از شما از الفاظ بد استفاده نکند، بی ادبی نکند و با احترام از دیگری تقاضایش را بخواهد، جایزه می گیرد. برای این کار می توانید از پول و یا قول یک رستوران و یا چیزی که می دانید دوست دارند،استفاده کنید؛ اما به شرطی که سر قول خود بمانید.

اینگونه رفتار باعث می شود، بچه ها تشویق شوند که نباید از روش های نادرست و دور از احترام با یکدیگر برخورد کنند و این قضیه آنقدر مهم است که پدر و یا مادر برایش جایزه تعیین کرده اند.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب یکی از مراکز روان درمانی  ویژه است که در زمینه اختلافات کودکان، دعوا های آن ها، مشکلات شخصیتی و رشد کودکان مطالعات وتحقیقات وسیعی بر روی کودکان مختلف انجام داده است.

اما در بسیاری از خانواده این موضوع یعنی دعوا های خواهر و برادری و یا خواهر با خواهر به عنوان یک امر طبیعی تلقی می کنند و راه حلی برای آن اتخاذ نمی کنند؛ البته که دعوای کودکان طبیعی است اما نباید آن ها را به حال خود رها کنیم و با روش های خود مسیر قهر و آشتی را جلو ببرند.

در وسط ماجرا این پدر و مادر هستند که باید دخالت کنند و دعوا را کنترل کنند. برای این موضوع اگر احساس عجز و ناتوانی می کنید بهتر است که با یک مشاور حتما صحبت کنید و از او کمک بگیرید، قطعا که او می داند و به شما توصیه های می کند که بی تاثیر نیستند،البته اگر نگرانی های شما در مورد کودکان جدی و حتمی است.

برای برطرف کردن مشکل خود بهتر است با شماره تماس  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با رواشناسان کودک در سایت زندگی ما ارتباط برقرار کنید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه