روش های خانگی و آسان برای کنترل استرس

روش های خانگی برای کنترل استرس
   

اگر شما مانند بسیاری دیگر از افراد استرس زیاد یا ناراحتی اضطرابی  دارید، می توانید از روش های خانگی برای کنترل استرس استفاده نمائید یا پس از مشاوره با پزشک خود می توانید از داروهای خانگی استفاده کنید تا به این ترتیب از اضطراب ذهنی و روانی که می تواند زندگی شما را فلج کند، آن ها را مدیریت کنید.

بعضی از راهبردهای کاهش یا حذف استرس در زیر شرح داده شده است. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی از برترین مشاوران و روانشناسان کشور با سایت زندگی ما در تمام طول روز حتی ایام تعطیل تماس حاصل فرمائید و از خدمات آن ها به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوید.

روش های خانگی برای کنترل استرس

بررسی روش های خانگی برای کنترل استرس

  • کنترل استرس با خواب به موقع

یکی از راه های کنترل استرس، خوابیدن سر وقت یا به موقع است. سعی کنید هر طور شده زود بخوابید. لازم است بدانید که استرس بیشتر در نیمه های شب به سراغمان می آید. شما همچنین می توانید چیزهایی را که استرس زا می باشند در دفتر بنویسید و بگویید من الان نمی توانم این کار را انجام دهم. فردا من با کمک خداوند راهی پیدا خواهم کرد و سپس آن دفتر را به اتاق دیگری ببرید.

  • کنترل استرس و خنده حتی اجباری

به همان اندازه که می توانید خودتان را شاد کنید و بخندید. فیلم های خنده دار را ببینید برای کنترل و درمان استرس، جوک های خنده دار را بخوانید. از جمله روش های خانگی برای کنترل استرس تماس با یک دوست که موجب خنده یا آرامش می شود در مورد خاطرات خنده دار خود فکر کنید همچنین، آهنگ های مورد علاقه خود را گوش کنید. شما حتی می توانید درب اتاق خود را ببندید و گاهی رقص کنید.

آشنایی با روش های خانگی برای کنترل استرس

  • تفکر راجع به بهترین چیزها برای کنترل استرس

به عنوان مثال، فرض کنید شما در مورد آزمایش خود نگران هستید. اولا به خودت بگو، من مطمئن هستم که پاسخ آزمایشم همان چیزی است که من می خواهم. همانطور که فکر می کنید همان چیز را می گیرید. همچنین، بگویید اگر جواب آزمایش آن چیزی که می خواهم نشود هنوز هم خوشحال هستم که چند ماه بعد، از این وضعیت آگاه نشدم. بنابراین، با تمام تلاش ها، من آن را رفع می کنم. همیشه از همه چیز بهتر فکر کنید و طرف بعد مثبت را ببینید.

  • اکنون کار خود را انجام دهید

یکی از روش های خانگی برای کنترل استرس این است که کار خود را برای بعد انجام ندهید. این باعث ایجاد استرس می شود. از آنجا که شما همیشه در مورد آن و نتیجه آن فکر می کنید. برای کنترل استرس، فقط کاری را که می خواهید انجام دهید. الان شروع کنید. درس خواندن، رژیم، تلفن به فلان فرد  یا کار. اطمینان حاصل کنید که از آنچه اکنون می خواهید انجام دهید به فردا تعویق نیندازید. جهت دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی از سراسر کشور می توانید با تلفن ثابت با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید.

بهترین روش های خانگی برای کنترل استرس

  • بوی اسطوخودوس رایحه آرامش

نتایج مطالعه نشان می دهد که افرادی که با روغن گیاهی اسطوخودوس ماساژ می گیرند آرام تر، خوش بینانه تر و استرس کمتری از افرادی دارند که روغن اسطوخودوس را ندارند. سایر مطالعات همچنین نشان می دهد که ماساژ با روغن گیاهی اسطوخودوس فشار خون سیستولیک را کاهش می دهد که معمولا به دلیل اضطراب و استرس است. شما می توانید چند قطره روغن گیاهی اسطوخودوس بر روی بالش خود اسپری کنید یا آن را به آب حمام اضافه کنید. شما همچنین می توانید از این روش های خانگی برای کنترل استرس بهره بگیرید و چند قطره از این روغن را به یک فنجان آب جوش بریزید و استشمام کنید، خواهید دید که ذهن شما آرام خواهد بود.

از جمله روش های خانگی برای کنترل استرس تماس با یک دوست که موجب خنده یا آرامش می شود در مورد خاطرات خنده دار خود فکر کنید همچنین، آهنگ های مورد علاقه خود را گوش کنید.

  • بوی وانیل

توجه داشته باشید که بوی وانیلی همچنین علائم استرس را بهبود می بخشد و آن را کاهش می دهد. نتایج مطالعه نشان می دهد که سطوح استرس کسانی که بوی عطر وانیل را استفاده می کنند ۶۴٪ کمتر از افرادی است که این عطر را ندارند.

  • مکمل L-Lysine به رژیم غذایی خود اضافه کنید

ال-لیزین یک اسید آمینه و جایگزین برای انتقال دهنده های عصبی است، انتقال دهنده های عصبی که دستورات مغز را انتقال می دهند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف بالا ال-لیزین یا مکمل این اسید آمینه علائم استرس و میزان هورمون استرس را کاهش می دهد. این اسید آمینه در گوشت، ماهی و لوبیا وجود دارد و یکی دیگر از روش های خانگی برای کنترل استرس نیز بشمار می آید.

غذاهای آرامش بخش برای کنترل استرس

  • هلو و بلوبری

هر دو حاوی ترکیبات مفید و مغذی هستند که تاثیر زیادی بر آرامش و کاهش استرس دارند.

  • دانه های کامل

یکی از روش های خانگی برای کنترل استرس مصرف دانه های ساخته شده از دانه های غنی نیز غنی از منیزیم و تریپتوفان هستند. بدن ما اسید آمینه تریپتوفان را به سروتونین تبدیل می کند که شهرت خوبی برای آرامش و بهبود روحیه دارد.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • جو دوسر

سروتونین را ترشح می کند و در عین حال دارای فیبر غذایی است که مانع تغییرات ناگهانی گلوکز خون می شود و بنابراین وضعیت روحی را کنترل می کند و استرس را بهبو می بخشد.

  • گوشت

مصرف گوشت قرمز، تخم مرغ، شیر و آووکادو حاوی مقادیر بالایی از ویتامین B است که مانع از اضطراب و استرس می شود و از دیگر روش های خانگی برای کنترل استرس بحساب می آید. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات لازم در این مورد با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمائید.

روش های خانگی برای کنترل استرس

ورزش کردن در خانه

روزانه ۲۰-۲۵ دقیقه در خانه تمرین کنید. خوردن غذای خوب و اجتناب از غذاهای بد می تواند به کنترل استرس کمک کند. شما همچنین باید بدانید از جمله روش های خانگی برای کنترل استرس ورزش در خانه است که علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، بدن شما را با اندورفین پر می کند که به مرفین طبیعی نیز اشاره دارد. برخی محققان بر این باورند که تقویت حرارتی بدن از طریق ورزش باعث بهبود عملکرد متابولیک سلول های عصبی در کنترل توابع ذهنی و روانی می شود . در واقع ورزش همچنین ترشح سروتونین را افزایش می دهد که باعث خلق و خوی، آرامش روانی و کاهش اضطراب و استرس می شود.

هموطنان گرامی که می خواهند مشاوره تلفنی از سراسر نقاط ایران دریافت نمایند می توانند با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور بهره مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش های خانگی برای کنترل استرس می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه