پرهیز از تنهایی برای ترک خود ارضایی

تنهایی و خودارضایی
   

تنهایی و خود ارضایی

انسان موجودی اجتماعی است و داشتن ارتباط با سایر افراد جامعه لازمه ی زندگی و حفظ شادابی و نشاط برای اوست. هرچه دامنه ی ارتباطات او با اطرافیانش کمتر شود، کمتر به گفتگو با دیگران بپردازد و از انجام فعالیت های گروهی دوری کند بیشتر به انزوا و تنهایی پناه برده و دچار بحران های عاطفی و روحی روانی می شود. اضطراب و افسردگی از تبعات تنهایی است و فرد ممکن است برای فرار از آنها دست به رفتارهای پر خطر بزند.

کلمات کلیدی( ترک خود ارضایی|تنهایی و خود ارضایی|عوارض خود ارضایی |درمان خود ارضایی| بهترین مرکز مشاوره جنسی و زناشویی )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

ممکن است به سراغ انواع مخدر برود، دست به خودکشی بزند یا در قالب ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری واکنش نشان دهد. یکی از این موارد خود ارضایی است. تنهایی و خود ارضایی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. وقتی فرد تنها می باشد شرایط برای خیال پردازی های جنسی و انجام خود ارضایی به راحتی فراهم می گردد.      

تنهایی و خود ارضایی                                             

این مقاله چه مطالبی را برای شما در بر دارد

در اینجا با شما از اثرات تنهایی بر خود ارضایی صحبت می کنیم و می گوییم که برای رهایی از این تنهایی چه باید کرد .

تنهایی محرکی قوی برای خود ارضایی    

تنهایی محرکی قوی برای خود ارضایی

تنهایی در افراد به دو شکل اتفاق می افتد یا فرد به لحاظ کاری، شرایط زندگی و یا انتخاب خود به صورت فیزیکی از حضور در جمع خودداری می کند یا به دلیل بحران های عاطفی و افسردگی منزوی است و کمتر با دیگران ارتباط برقرار می کند و این احساس حتی زمانی که او در جمع هم حضور دارد با او همراه است. در اینجا منظور ما از تنهایی یعنی عدم حضور دیگران در کنار فرد و بودن در خلوت و به دور از چشم دیگران است.

بعضی دانشمندان و روانشناسان از خود ارضایی به عنوان مرض تنهایی نام می برند که این بیانگر این است که تنهایی احتمال ارتکاب به خود ارضایی را افزایش می دهد.

کمتر دیده شده است که افراد در حضور دیگران دست به خود ارضایی بزنند.

وقتی فرد دچار برانگیختگی جنسی می شود ، مسلماً در زمان های تنهایی راحت تر می تواند خود ارضایی نماید پس در نتیجه همیشه به دنبال بهانه ای برای تنها ماندن است.

حال اگه به این تنهایی وجود ابزارهای فناوری مثل موبایل یا لپ تاپ به همراه اینترنت هم اضافه شود و فرد هم دچار تفکرات و خیال پردازی های جنسی باشد بستر ارتکاب به خود ارضایی کاملاً مهیا و آماده است .

برای رهایی از خود ارضایی و دوری از وسوسه ی تنهایی شما نیاز به مشاور دارید چرا که این برای شما به یک اعتیاد تبدیل شده و بدون کمک و مشاوره قادر به ترک آن نخواهید بود.

مرکز روانشناسی تلفنی مجیب این امکان را فراهم آورده است که شما در سریعترین زمان ممکن بتوانید از طریق شماره ثابت zendeghima.ir با مشاورین ما گفتگو نمایید و مشکلتان را با مشاوران ما در میان بگذارید. شما برای برقراری این ارتباط نیاز به گرفتن وقت قبلی نداشته و گفتگو به صورت آنلاین و بدون تاخیر انجام خواهد شد. مشاورین ما جزء بهترین های حال حاضر کشور هستند که در زمینه ی مشاوره دارای سال ها تجربه می باشند. در این گفتگوها هر آنچه که شما بیان می کنید به صورت محرمانه پیش مشاور شما خواهد ماند و به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت .     


این مقالات را هم مطالعه کنید :               

راه های مقابله با تنهایی و خود ارضایی

تنهایی محرکی بسیار قوی برای ارتکاب به خود ارضایی در افرادی است که نمی توانند بر روی غریزه جنسی خود کنترل داشته باشد.  پس برای رهایی از عالم تنهایی حتماً در کنار استفاده از راهنمایی های مشاور راه کار های زیر را هم امتحان نمایید.

از آنجایی که بین تنهایی و خود ارضایی ارتباط زیادی وجود دارد تا جای ممکن از تنها ماندن و گوشه گیری خود داری نمایید و همیشه به دنبال برنامه یا بهانه ای برای بودن کنار خانواده و دوستان داشته باشید.

تنهایی به همراه بی کاری دو عامل بسیار خطرناک بر روی ذهن و روح شما هستند چون هم باعث افسردگی و اضطراب می شوند و هم به دنبال آن وسوسه ی خود ارضایی را در ذهن فرد بر می انگیزند. پس تا جای ممکن سعی کنید که کاری برای انجام دادن داشته باشید تا فرصتی برای پرداختن به خیال پردازی های جنسی و تحریک غریزه ی جنسی خود نداشته باشید.

هرگاه تنها بودید و دچار افکار جنسی تحریک کننده شدید سریعآً آن محل را ترک نمایید و خود را به کاری سرگرم نمایید یا با کسی گفتگو کنید.

پرداخت به کارهای هنری، ورزش، بازی های فکری وسرگرمی های مفید فرصتی برای تنها ماندن و پرورش افکار منفی به شما نخواهد داد.

از بستن و قفل کردن در اتاق شخصی خود تا جای ممکن اجتناب نمایید چون موقعیتی امن برای ارتکاب به خود ارضایی را برای شما فراهم می آورد.

برای رهایی از تنهایی و خود ارضایی سعی کنید به هر بهانه ای شده در جمع قرار بگیرید وبرای برنامه های تفریحی، ورزشی یا … برای با دیگران بودن برنامه ریزی نمایید.

وقتی شما تنها هستید و فعالیتی برای انجام دادن ندارید، ذهن شما مشغول فکر کردن به مسائل پیرامون اطراف شده و باعث افزایش استرس و اضطراب در شما می شود و شما احساس می کنید که برای رهایی از آن مسائل نیاز به ارضای جنسی دارید. در این شرایط با پرورش افکار جنسی در ذهن خود دچار شهوت شده و خود ارضایی می نمایید.

در کل باید گفت تنهایی عامل بسیاری از مشکلات روحی در افراد است و در این میان بین تنهایی و خود ارضای رابطه ی ناگسستنی وجود دارد. حال برای اینکه هم از صدمات روحی روانی تنهایی در امان باشید و هم خود ارضایی را ترک نمایید می توانید با شماره ثابت zendeghima.ir مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایید. این شماره از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب همه روزه حتی ایام تعطیل  پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود. مشاورین ما در نهایت دلسوزی و احساس مسئولیت به صحبت های شما گوش می دهند مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی شما در ارتباط با تنهایی و خود ارضایی را که در خود ارضایی را شناسایی می کنند.  خلاء های عاطفی وجود شما را پیدا کرده و برای رفع تمامی آنها به  شما راه حل های کاربردی ارائه می دهند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه