مشاوره روانشناسی جنسی داشته باشید تا به عملکرد جنسی خود بد بین نشوید

مشاوره روانشناسی جنسی
   

مشاوره روانشناسی جنسی چیست؟ آیا می دانید مشاوره جنسی و ازدواج چیست؟ آیا برای کمک مراکز مشاوره جنسی مفید است؟ به دلیل فقدان آگاهی جنسیتی، مشاوره برای مشکلات جنسی تبدیل به یک مسئله بسیار پیچیده شده است. گرچه مشاوره روانشناسی جنسی معمولا مربوط به زندگی زناشویی و رابطه زناشویی شوهر و همسر است، حمایت جنسی تنها به زندگی زناشویی محدود نمی شود.

کلمات کلیدی:(مشاوره روانشناسی جنسی | روانشناسی جنسی|مشکلات جنسی|راهکارهای جنسی )

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

هر فردی با شرایط جدید هنگامی که به بلوغ می رسد، معمولا با بلوغ جنسی شروع می شود. اگر با آموزش و آگاهی همراه نباشد، مشکلات زیادی برای نوجوانان ایجاد خواهد کرد. آموزش جنسی باید با رعایت عفت باشد، زیرا مشاوره جنسی نه تنها برای فرد مضرنیست، بلکه بسیاری از مشکلات زوجین و کسانی که به بلوغ رسیده اند را از بین می برد.

مشکلات جنسی در نوجوانان و بزرگسالان

مشاوره روانشناسی جنسی

سن بلوغ (که در نوجوانی است) سن تغییرات هورمونی، رشد اندام های بدن و گذار کامل از نوجوانی به بزرگسالی است. در این سن، فرد یک وضعیت فیزیکی جدید را تجربه می کند، به همین دلیل او باید در مورد شرایط جدیدش بداند. به رسمیت شناختن کامل مسائل جنسی، شرایط فیزیکی بلوغ، برای سلامتی و بدن بسیار مهم است. در اکثر موارد،والدین به دلیل حجب و حیا و نوع ارتباطی که با فرزندان خود دارند، آموزش و مشاوره برایشان راحت نیست. این امر در آینده خود باعث مشکلات بسیاری خواهد شد.


بیشتر بدانید

چه ارتباطی بین افسردگی و میل جنسی در زندگی افراد وجود دارد؟

خیال پردازی های جنسی عاملی موثر در بروز سرد مزاجی مردان

اختلال ملال جنسیتی چیست


آموزش های جنسی نوجوانان

آموزش های جنسی نوجوانان ، آموزش مسائلی مربوط به جنسیت انسانی است، از جمله روابط و مسئولیت های احساسی، آناتومی جنسی انسانی، فعالیت جنسی، بازتولید جنسی، سن، سلامت باروری، تولید مثل، رابطه جنسی سالم، کنترل زایمان و استراحت جنسی آموزش جنسی که تمام این جنبه ها را پوشش می دهد، به عنوان آموزش جامع جنسی شناخته می شود. راه های مشترک برای آموزش جنسی، والدین یا مراقبین، برنامه های مدرسه رسمی و کمپین های بهداشت عمومی هستند.

به طور سنتی، به نوجوانان در بسیاری از فرهنگها اطلاعاتی در مورد مسائل جنسی داده نمی شود و بحث در مورد این موضوعات به عنوان تابو مطرح می گردد. چنین دستورالعملی، به طور سنتی به والدین کودک منتهی می شود. اما جنبش پیشرفت تحصیلی در اواخر قرن نوزدهم، به معرفی “بهداشت اجتماعی” در برنامه درسی آمریکای شمالی و ظهور تحصیلات جنسی مبتنی بر مدرسه منجر شد.

اهمیت مشکلات جنسی در آموزش و مشاوره برای والدین

از آنجایی که مدارس یک پلت فرم مناسب برای آموزش و مشاوره جنسی ارائه نمی دهند. یکی از بهترین راههای کمک به نوجوانان، مشاوره جنسی، مشاوره و مشاوره زناشویی است. با استفاده از خدمات مشاوره جنسی، مشاوره خانوادگی، مشاوره ازدواج ، می تواند به شما در حل مشکلات کمک کند. والدین می توانند از مشاوره جنسیتی برای یادگیری نحوه انتقال مفاهیم جنسی به فرزندان خود استفاده کنند. از آنجا که مراکز مشاوره به راحتی در دسترس نیستند، مسئله کمی پیچیده است. والدین می توانند برای خدمات مشاوره کودکان و نوجوانان را از مراکز مشاوره تلفنی استفاده کنند.

چرا مراکز مشاوره روانشناسی جنسی برای والدین توصیه می شود؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا مشاوره روانشناسی جنسی و مشاوره تلفنی خانواده مهم است، اولین دلیل این است که مشاوره همیشه برای خانواده ها در دسترس است و در مواجه با هر گونه مشکل، دسترسی به آن است. ثانیا، مسائل جنسی و آموزش آن به کودکان به منظور اطلاع بخشی و جلوگیری از اشتباهات نوجوان است. به همین علت، آموزش و مشاوره جنسی باید به گونه ای آموزش داده شود تا مشکلی در ارتباط با کودک یا مادر و همچنین از بین بردن احترام خانواده ایجاد نشود.

دلیل سوم این است که معمولا والدین و نوجوانان در مورد مسائل و مشکلات جنسی صحبت نمی کنند. در این موارد، مشاوران می توانند به عنوان شخص سوم بهتر باشند. از آنجا که صحبت درباره روابط جنسی سخت است، مشاوره تلفنی می تواند یک راه حل مناسب برای این مشکل باشد تا نوجوانان بتوانند به راحتی مشکلات جنسی خود را بیان کنند.

در آموزش جنسیت، جوانان در مورد خودشان مسائلی را یاد می گیرند و دانش و مهارت های خود را توسعه می دهند که به آنها کمک می کند تا با روش های مثبت، احترام آمیز و حمایت کننده با دیگران ارتباط برقرار کنند.

چرا آموزش های جنسیتی مهم است؟

مشاوره روانشناسی جنسی

این بخش در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان، مدرسان و معلمان را در درک گسترده تر از مسائل جنسیتی قرار دهد.  آموزش مشاوره روانشناسی جنسی در نیوزیلند دیدگاه مثبتی از رشد جنسی را به عنوان بخشی طبیعی نشان می دهد. این شامل یادگیری در مورد توسعه فیزیکی، از جمله دانش جنسی و تولید مثل، هویت جنسیتی، روابط، دوستی، مشاغل و مسائل اجتماعی است. این بخش در حوزه وسیع تر آموزش ارتباطات قرار دارد که شامل یادگیری اجتماعی و احساسی (SEL) و آموزش پیشگیری از خشونت است.

در آموزش جنسیت، جوانان در مورد خودشان مسائلی  را یاد می گیرند و دانش و مهارت های خود را توسعه می دهند که به آنها کمک می کند تا با روش های مثبت، احترام آمیز و حمایت کننده با دیگران ارتباط برقرار کنند.

از طریق یادگیری مسائل جنسیتی، دانش آموزان نیز می توانند در مورد تأثیرات اجتماعی و فرهنگی و شیوه ای که جامعه در رابطه با جنس و جنسیت  پیش گرفته است، آشنا شوند.

آموزش مشاوره روانشناسی جنسی در سطح اول در برنامه درسی نیوزیلند آغاز شد و تمامی رویکردها را دربر گرفت. همه جوانان نیاز به دسترسی به اطلاعات و فرصت ها برای فکر کردن، سوال کردن و بحث در مورد مسائل مربوط به روابط، جنسیت، هویت جنسی، گرایش جنسی، رفتار جنسی، سلامت جنسی و باروری و پیام های اجتماعی دارند. آموزش جنسیتی به عنوان بخشی از آموزش بهداشت، برای توسعه، یادگیری و رفاه عمومی بسیار مهم است. یادگیری در این زمینه همچنین به موفقیت تحصیلی و سلامت روانی، عاطفی، جسمی و روحی مثبت کمک می کند. “آموزش جنسی” و “آموزش جنسیتی” متفاوت هستند.

 

مشاوره مجیب برای آموزش مشاوره روانشناسی جنسی

هدف آموزش مشاوره روانشناسی جنسی در مدارس براساس دانش، مهارت ها و رفتارهاست، بنابراین جوانان می توانند انتخاب های مسئولانه و مطمئن انجام دهند. آموزش ی خوب بر عشق، امنیت، احترام، احترام به دیگران و خود، حقوق و مسئولیت های شخصی، روابط و دوستی، ارتباط موثر، تصمیم گیری و رفتارهای خطر متمرکز است. آموزش جنسی مبتنی بر مدرسه یکی از مؤلفه های یادگیری و تدریس اصلی است که مدرسه متعهد می شود تا دانش آموزان خود را برای زندگی سالم و خوب پرورش دهد.

آموزش مناسب در مورد جنسیت در ارتقاء زندگی سالم ذهنی و جسمی ضروری است. آموزش مشاوره روانشناسی جنسی می تواند دشوار باشد اگر شما نمی دانید که از کجا شروع کنید وچگونه به آن نزدیک شوید. خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد که می توانید آموزش های جنسی را برای کودکان، نوجوانان و حتی برخی بزرگسالان دهید. یکی از این راه ها کمک از مشاور آموزش جنسی نوجوانان است. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه