روش های پیشگیری از سرطان

روش های پیشگیری از سرطان
   

هنگامی که روش های پیشگیری از سرطان به ذهن می آید، عقل انسان چنین می گوید که بیش از ۴۵ درصد از سرطان ها به علت شیوه غلط زندگی کردن خودمان می باشد؛ مانند سیگار کشیدن، پرخوری و عدم ورزش کردن است. گرگوری ماستر، متخصص مرکز سرطان گفت (یکی از عوامل سرطان ریه سیگار کشیدن است) بسیاری از سرطان های پوست مرتبط با آفتاب سوختگی هستند و بسیاری از سرطان های رحم مربوط به عفونت می باشند. او می گوید از سوی دیگر، ژنتیک به تعداد کمی از سرطان ها کمک می کند. دقیقا، تمرکز بر رفتارهای سالم موثرترین راه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان است.

کلمات کلیدی:(پیشگیری از سرطان| عوامل سرطان|درمان سرطان|سرطان )

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

سیگار نکشیدن یکی از روش های پیشگیری از سرطان

ممکن است منطقی نباشد، اما وقتی پای جلوگیری از هر گونه سرطان وسط باشد، ترک سیگار یک راه حل است. سیگار ۳۰٪ مرگ و میر ناشی از سرطان را تشکیل می دهد. به خصوص سرطان ریه که علت مرگ انسان ها در آن بیش از سایر سرطان ها است. به گفته کارشناسان، یکی از بهترین روش های پیشگیری از سرطان، اجتناب از تنباکو است. بر اساس یک مطالعه سال ۲۰۱۰ توسط انجمن پزشکی آمریکا، حتی کاهش روزانه سیگار کشیدن از ۲۰ تا به ۱۰، خطر ابتلا به سرطان ریه را به میزان ۲۸ درصد کاهش می دهد. به گفته کارشناسان، هر چه کمتر شما سیگار بکشید، بهتر است.

روش های پیشگیری از سرطان

استفاده کلم بروکلی و روش های پیشگیری از سرطان

سبزیجات تنها بخشی از رژیم غذایی سالم نیست، بلکه اثرات ضد سرطانی نیز دارند؛ بنابراین هر روز ۲ و نیم لیوان از میوه ها و سبزیجات بخورید. سبزیجات سبز، به ویژه بروکلی، جوانه بروکسل و کلم حاوی مواد شیمیایی گلوکوزامین هستند که به فرآیندهای گوارشی که اثرات ضد سرطانی دارند، کمک می کنند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۰۳ توسط مرکز آنکولوژی زنان نشان می دهد که یکی از این ترکیب ها باعث کاهش رشد سلول های غیر طبیعی در رحم انسان می شود و یکی از روش های پیشگیری از سرطان نیز است. برای کسب اطلاعات در این زمینه می توانید با سایت زندگی ما نیز تماس حاصل فرمائید و از خدمات ارزشمند آن ها بهره مند شوید.

مصرف ماهی یکی از روش های پیشگیری از سرطان است که بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، مصرف حداقل سه بار در هفته ماهی، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۳۴٪ کاهش می دهد.

شناخت سبزیجات ضد سرطانی

سایر سبزیجات ضد سرطانی مانند گوجه فرنگی حاوی لیکوپن، عامل فیتوشیمیایی است که مولکول های مخرب سلولی را بلوکه می کند، این مولکول ها رادیکال های آزاد نامیده می شوند. یکی از روش های پیشگیری از سرطان مصرف بادمجان حاوی ناسونین می باشد که یک نوع آنتی اکسیدان است که خونی را متوقف می کند که سلول های سرطانی نیاز به تکثیر دارند. علاوه بر این، داشتن چنین رژیم غذایی برای غذاهای دیگر، از جمله گوشت قرمز، جای ندارد. مطالعات نشان می دهد مصرف ۶۰۰ گرم گوشت قرمز در هفته باعث سرطان روده بزرگ می شود.

یکی از روش های پیشگیری از سرطان کنترل وزن

طبق گفته موسسه تحقیقات سرطان آمریکا اضافه وزن تنها به کمر شما آسیب نمی رساند، بلکه چاقی بیش از حد می تواند عامل افزایش خطر ابتلا به سرطان ها، از جمله مری، کلیه و کیسه صفرا باشد. بافت های انسدادی چاقی پروتئینی تولید می کنند که باعث التهاب می شود، سلول های سرطانی را افزایش می دهد و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. علاوه بر این، موسسه تحقیقات سرطان آمریکا برآورد می کند که در سال بیش از ۱۲۰۰۰۰ مورد سرطان آمریکا به دلیل اضافه وزن است. دکتر پاتریشیا گینس می گوید امروزه سبک های خاص زندگی باعث می شود که وزن طبیعی خود را تا حدی نتوانیم حفظ کنیم. خوردن غذای خانگی به جای فست فود ها می تواند یکی دیگر از روش های پیشگیری از سرطان باشد.


مقالات زیر را می توانید مطالعه کنید ممکن است برای شما جالب و موثر باشند:

در هنگام مواجه با ایدز چه عکس العملی انجام دهیم؟

پیشگیری از ایدز چگونه انجام می شود و بررسی آن

نشانه های ایدز و معرفی آنها جهت تشخیص آن

بررسی کلی بیماری ایدز و تشخیص آن


روش های پیشگیری از سرطان با ویتامین دی

قرار گرفتن در معرض آفتاب ۱۵ دقیقه ای، تقریبا ۹۰٪ ویتامین D در بدن شما که باید از طریق نور خورشید تامین شود را به شما می دهد. مطالعات نشان داده اند که کمبود این ویتامین می تواند رابطه بین سلول ها را کاهش دهد و سلول های سرطانی را گسترش دهد. افراد مبتلا به کمبود ویتامین D دارای خطر افزایش سرطان پستان، روده بزرگ، پروستات، تخمدان، معده و دیابت، پوکی استخوان و MS هستند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید روزانه به مدت ۱۵ دقیقه بدن ویتامین D شما را جبران می کند و از دیگر روش های پیشگیری از سرطان است. ضمنا شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و بهترین مشاوره تلفنی را تجربه کنید.

روش های پیشگیری از سرطان با چای سبز

چای سبز، در سال ۲۰۰۵۶، بیش از ۶۰ مطالعه مربوط به رابطه مصرف چای سبز و کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام شد. مصرف منظم این نوع چای با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، تخمدان، روده بزرگ، پروستات و سرطان مواجه است؛ زیرا آن را غنی از آنتی اکسیدان ها می دانند.

 ماهی عامل ضد سرطان

مصرف ماهی یکی از روش های پیشگیری از سرطان است که بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، مصرف حداقل سه بار در هفته ماهی، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۳۴٪ کاهش می دهد. ماهی های چرب غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و خواص ضد التهابی دارند و مسئول مبارزه با انواع سرطان ها، از جمله لنفوم و خون هستند.

روش های پیشگیری از سرطان

رابطه مصرف کافئین با روش های پیشگیری از سرطان

طبق مطالعات، افرادی که روزانه ۵ فنجان قهوه ی کافئین دار مصرف می کنند، نسبت به افرادی که قهوه کم مصرف می کنند تا ۴۲ درصد از خطر ابتلا به سرطان مغز مصون می شوند. نوشیدن حداقل ۵ لیوان قهوه در طول روز خطر ابتلا به سرطان های مختلف مانند سرطان حنجره و گوارش را به شدت کم می کند. محققان دریافته اند که استفاده از این قهوه بدون کافئین اثر مشابهی ندارد و همچنین قهوه در مقایسه با چای تاثیر گذارتر در پیشگیری از سرطان است. برای کسب اطلاعات در خصوص روش های پیشگیری از سرطان به صورت همه روزه می توانید با سایت زندگی ما در تماس باشید و از خدمات تلفنی برترین متخصصان در این زمینه استفاده کنید.

عدم استفاده از نوشیدنی های الکلی

الکل را برای جلوگیری از سرطان را ترک کنید. الکل بر روی انواع مختلف سرطان تاثیر می گذارد، از جمله دهان، گلو، روده بزرگ و قفسه سینه. علت دقیق آن شناخته شده نیست، اما محققان معتقدند که الکل عامل آسیب به بافت های بدن است. از دیگر روش های پیشگیری از سرطان عدم مصرف الکل است. به عنوان مثال، باکتری در روده بزرگ، می تواند مقدار زیادی از الکل های متوقف شده را به نوعی از مواد شیمیایی که شناخته شده به عامل سرطان در آزمایشگاه حیوانات است تبدیل کند.

کاربران گرامی می توانند برای دریافت مشاوره تخصصی تلفنی به صورت همه روزه بدون اتلاف وقت با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روش های پیشگیری از سرطان با این مرکز در ارتباط باشند. جهت برقراری ارتباط نیازی به گرفتن کد یا زدن صفر نیست. مشترکین از هر کجای کشورمان ایران قادرند با شماره تلفن زیر ارتباط بگیرند و از خدمات با کیفیت مشاوران بهره مند شوند. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه