تاثیر مشاوره و روانکاوی در وسواس

روانکاوی در وسواس
   

در مورد وسواس چه می دانید؟ آیا در مورد تاثیر روانکاوی در وسواس آگاهی دارید؟ اگر در این شماها یکی از هزاران انسانی هستید که با اختلال وسواس دست و پنجه نرم می کند حتما این مقاله را تا انتها و به دقت مطالعه نمایید.

هر کدام از ما انسان ها، در طول زندگی مان دچار اختلالاتی می شویم. برخی از بیماری ها روح، و برخی دیگر جسممان را درگیر می کنند. در این میان اختلالاتی هم هستند که روح و جسم را توامان تحت تاثیر قرار می دهند. یکی از بیماری ها سندروم یا اختلال وسواس است. در پست های گذشته به این موضوع اشاره کردیم. در این مقاله، مجددا و به طور مختصر، تعریف و دلایل وسواس را ارائه خواهیم کرد. همان طور که در مقاله قبلی اشاره شد، این بیماری همانند اکثر بیماری ها، قابل درمان است. راه های مختلفی برای درمان اختلال وسواس وجود دارد. یکی از تکنیک های مهار وسواس، توجه کردن به توصیه های مشاوران و در نظر داشتن تاثیر روانکاوی در وسواس است. در ادامه به طور خلاصه به مبحث روانکاوی در وسواس خواهیم پرداخت.

کلمات کلیدی( درمان وسواس| وسواس | علائم وسواس |روانکاوی در وسواس| بیماری وسواس|مشاوره وسواس )
زمان مطالعه تخمینی : ۶دقیقه

آنچه خواهید دید:

  • وسواس چیست
  • دلایل وسواس
  • روانکاوی در وسواس
  • روش درمانی روانکاو-محور

وسواس چیست

در پست قبلی، تعریفی قابل فهم و عمومی برای وسواس ذکر کردیم. سندروم یا اختلال وسواس یا به اختصار OCD نوعی بیماری است که باعث فکرهای مزاحم و آزاردهنده در مغز فرد مبتلا می شود. این بیماری، کیفیت زندگی شما را به تا حد زیادی کاهش می دهد و دوره شروع آن معمولا از کودکی یا نوجوانی است.

وسواس

دلایل وسواس

پژوهشگران دلیل مشخصی را که در شکل گیری و پیشرفت این بیماری تاثیر داشته باشد، پیدا نکرده اند. با این حال به نظر می رسد عوامل محیطی، تغییرات ژنتیکی، و کنش های شیمیایی مغز می تواند در این امر موثر باشد. ظاهرا در تصاویری از مغزهای مختلف گرفته شده، فعالیت مغزی افراد مبتلا به اختلال وسواس، الگوی متفاوتی داشته است. همچنین به عقیده محققان زمانی که ترشح برخی از هورمون سروتونین که به هورمون سرخوشی و لذت معروف است، در شکل گیری این بیماری نقش بسزایی دارد. به عبارت دیگر زمانی که میزان ترشح این هورمون عصبی از حد نرمال کمتر باشد فرد دچار بیماری هایی می شود که اختلال وسواس می تواند یکی از آن بیماری ها باشد.


همچنین ببینید:

مقاومت های معمول در برابر وسواس

تاثیرات وسواس بر روی زندگی فردی و اجتماعی شخص

تصاویر ذهنی بیمار مبتلا به وسواس چیست


روانکاوی در وسواس: روش های درمانی روانکاو-محور

در مطالب گذشته، به این نکته اشاره کردیم که برای درمان وسواس روش های مختلفی وجود دارد. مبحث “روانکاوی در وسواس” و درمان بیماری وسواس به وسیله روانکاوی یکی از مباحثی است که امروزه در روانشناسی جا افتاده و مورد پذیرش عوام و خواص است. در گذشته های دور، روش های سنتی برای درمان مورد استفاده قرار می گرفته؛ روش هایی که بعضا تا چندین ماه یا چندین سال طول می کشیده است. این در حالی است که روانشناسان اخیرا، روش هایی طراحی کرده اند که به واسطه آن روش ها درمانگر در کوتاه مدت بیماری فرد را کنترل می کند. در روش های روانکاو-محور، فرد با کمک و راهنمایی های روانکاو به بیماری اش غلبه می کند. همیشه این طور نیست که بتوانیم تنهایی به تمام مشکلات غالب شویم. گاهی به یک متخصص و حامی

احتیاج داریم. کسی که با مشاوره های دقیق، ما را در کنترل بیماری مان یاری کند. در این روش معمولا با اصطلاحات خاصی مواجه می شویم. به عبارت دقیق تر، در روش روانکاو-محور، فرد با ۳ اصطلاح سروکار خواهد داشت. اولین مورد، بینش است. یعنی فرد در وجود خود نیروهای قوی را درک کند. مورد دوم، تفسیر و تفسیرگری است. این مورد به درمانگر اشاره دارد، درمانگر وظیفه دارد میان مشکلاتی ضمیر ناخودآگاه و رفتارهای خودآگاه فرد بیمار ارتباط برقرار کند. سومین مورد، خودباوری و اتکای به خود است. فرد بیمار باید خود را باور داشته باشد و با اعتماد به نفس با مشکلاتش برخورد کند.

روانکاوی در وسواس

نکته پایانی

زندگی همه ما فراز و نشیب هایی دارد و در این فراز و نشیب ها گاهی می خندیم، گاهی گریه می کنیم گاهی سالم و سلامت هستیم. اما در پیچ و خم زندگی گاهی هم پیش می آید که دچار بیماری ها و اختلالاتی می شویم. اختلالاتی که روح و جسممان را آزار می دهد. وسواس یکی از هزاران اختلالی است که روح و جسم افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. دانشمندان و پژوهشگران در شکل گیری و پیشرفت این بیماری، دلایلی خاصی را دخیل و موثر می دانند. هر بیماری به مثابه یک مسئله است. همان طور که هر مسئله، راه حلی دارد، هر بیماری هم درمانی دارد. برای درمان وسواس راه و روش های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما نکته جالب این است که از میان تمام روش ها، تنها تعداد معدود و انگشت شماری هستند که بسیار کارامد و علمی هستند. یکی از این روش ها، روش درمان وسواس مبتنی بر روانکاوی است. این روش مراحل خاص خودش را دارد و اجرای آن نیازمند علم و تجربه کافی است. اگر فرد بیمار، کاملا خودآگاه و خودخواسته با مشاوری متبحر در ارتباط باشد و روند درمانی خود را مطابق با متد علمی شروع کند، در یک بازه زمانی محدود، به حداکثر سود خواهد رسید. به تمام افرادی که دچار اختلال وسواس شده اند این نوید را می دهیم که بیماری شما در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن قابل کنترل است. فقط کافی است خودتان را باور داشته باشید و بدون هیچ اضطرابی، مشکلاتتان را با مشاوران و روانشناسانی که در این زمینه تجربه دارند در میان بگذارید.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله درمان با روش روانکاوی، آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه