کارمندان شب کار در معرض چه خطراتی هستند؟

New Project 2019 08 27T212000.968 کارمندان شب کار در معرض چه خطراتی هستند؟
   

کارمندان شیفت شب دچار مشکلات روانی می شوند ؟ در ابتدای قرن نوزدهم، تکنولوژی پروژه های تولیدی، نیازهای جامعه معاصر را بسیار بهبود بخشید. این پدیده منجر به تکامل استفاده موثر از منابع و منابع انسانی موجود است. بعضی از کشورهای صنعتی سیستم تغییر را به عنوان یک رویکرد برای به حداکثر رساندن رفاه منابع انسانی و تضمین پیوستگی صنایع و کارخانه ها اتخاذ کرده اند. در نتیجه، جمعیت کارکنان تغییر یافته به طور پیوسته رشد کرده است و این رشد اکنون سریعتر از گذشته است. از سال ۲۰۰۴، یک پنجم نیروی کار جهان در حال تغییر است.

این مقاله برخی از اطلاعات جدید را در مورد نتایج مخرب حجم کار و استراتژی برای به دست آوردن بار کاری بهینه توصیف می کند. بدیهی است، بهینه سازی شغلی باعث کاهش خطرات شغلی در میان کارکنان تغییر یافته و به حداکثر رساندن عملکرد در هنگام افزایش بهره وری سازمانی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کارمندان شیفت شب می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

کارمندان شیفت شب

کارمندان شیفت شب

انواع مختلف نوبت کاری شامل تغییرات ثابت است که فرد به طور معمول در یک تغییر (به عنوان مثال، شبکه) کار می کند، یک شیفت کاری که فرد در شیفت های مختلف کار می کند و هیچ ساعت کاری برنامه ریزی نشده است. شیفت های گوش به زنگ  (llaC-nO) نوع خاصی از نوبتکاری هستند که در گروه های اورژانسی توسط یک گروه خاص از کارکنان برای انجام وظایف خود نامیده می شوند.

اما این سیستم به طور گسترده استفاده می شود که سیستم تغییر سیستم نظامی است که تولید یا در خدمت تغییرات ۸ ساعته است و معروف به تغییر ساعات صبح، عصر و شب است. اما اصطلاح “نوبتکاری” استفاده می شود زمانی که یک شغل در یک روز کار می کند یا زمانی که بیشتر ساعت ها در خارج از روزهای معمول هفتگی مانند شب و یا تعطیلات آخر هفته است.

محروم شدن از خواب باعث مشکلات روحی می شود، افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند در معرض خطر اختلالات خواب به علت محرومیت از خواب هستند. یک متخصص عصبی می گوید که یک سوم طول عمر شخص به دلیل خواب است.

مشکلات نوبت کاری

بخش بزرگی از زندگی مردم به کار می رود. مطالعات نشان داده اند که تنها ۱۰ درصد از مردم از اشتراک گذاری با دیگران لذت می برند و گاهی اوقات هیچ راهی ندارند. مطالعات مختلف در مورد تغییر مشکلات به سه عامل مربوط است.

عوامل دوران کودکی: مانند سن، نوع کار، نوع چرخش کاری، سلامت جسمی و روانی، نوع شخصیت، عوامل خواب: مانند نیاز به خواب و عوامل اجتماعی-روان شناختی در خانواده: دوران کودکی و حمایت اجتماعی .

همه این عوامل با یکدیگر در تعامل هستند و تأثیر قابل توجهی در توانایی افراد برای پذیرش سوئیچینگ دارند. شدت مشکلات بالینی از فرد به فرد متفاوت است. در حالیکه برخی افراد کار بهتر را تحمل می کنند، برای دیگران قابل تحمل نیستند. بر اساس شدت شکایت های بالینی، آنها سوسری ها را به سه دسته طبقه بندی می کنند: تحمل خوب (هیچ شکایتی یا نشانه های بالینی ملایم)، تحمل کم (با شکایت بالینی) و تحمل بسیار کم (مشکلات بالینی شدید). عدم تحمل بینابینی با چندین عارضه و مشکلات همراه است:

اختلالات خواب، خستگی، تغییرات رفتاری، مشکلات گوارشی و خواب مداوم. افراد مسن تر دارای تغییرات چرخشی کمتر و آخر هفته هستند. بعضی معتقدند که پیری با کاهش تحمل پوششی همراه است. سن بحرانی ۴۰ تا ۵۰ ساله است.

مشکلات بالینی

بیماری های قلبی عروقی: مطالعات نشان می دهد که بیماری های قلبی عروقی و حملات قلبی در میان کارکنان نوبتکاری شایع تر از افراد در طول روزهای کاری است. بیماری های قلبی عروقی در کارکنان شغلی نه تنها در افرادی که عادت غذا خوردن دارند، بلکه در معرض کمبود خواب، افزایش استرس (به دلیل نوبتکاری از روز به شب، ساعات طولانی کار، حجم کار بالا و برنامه های کاری غیر منظم)، فشار خون بالا سیگار کشیدن و کاهش فعالیت بدنی نیز می تواند به بیماری قلبی و عروقی کمک کند.

مشکلات دستگاه گوارش: تحقیقات نشان می دهد که اختلالات دستگاه گوارش در میان کارکنان نوبتکار شایع است که به دلیل عملکرد گوارشی پس از ریتم شبانه روزی است. نوبتکاری می تواند با الگوهای منظم خوردن و هضم به علت تغییرات در زمان کار و زمان خواب، منجر به حالت تهوع، زخم معده، یبوست، کولیت و غیره شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشکلات غیر بالینی

عملکرد: عملکرد کاهش یافته است یکی از اثرات مخرب کار نوبتکاری، که یک متغیر عملکرد بسیار مهم در صنایع و کارخانه ها است، زیرا آنها به ایمنی و بهره وری بستگی دارد. ناتوانی کارکنان در انطباق با دستورالعمل مبادله می تواند منجر به از دست دادن رفاه فیزیکی و روانی شود و منجر به نتایج نامطلوب عملکرد و ایمنی شود. مطالعات انجام شده در آزمایشگاه های مختلف نشان می دهد که این عملکرد در طول ساعات شب مضر است. چندین مطالعه دیگر اثرات ریتم روزانه را بر متغیرهای عملکرد نشان داده است. با این حال، ویژگی ریتم روزانه در عملکرد نیز مربوط به ماهیت کار است. به گفته محققان، بیکاری با کاهش زمان واکنش و پاسخگویی ضعیف فکری همراه است.

کارمندان شیفت شب و مشکلات روانی

کارمندان شیفت شب

او گفت: “فقدان خواب موجب مشکلات روحی، روانی و جسمی می شود، افرادی که به اندازه کافی خواب ندارند و به اندازه کافی آرام نخواهند بود، مشکلاتی در انجام فعالیت های روزمره دارند.” شاخص هایی که محرومیت از خواب باعث اختلال خواب در افراد می شود، گفت: “افراد بومی یا کارکنان نوبتکاری در معرض خطر اختلالات خواب به علت بیخوابی هستند و این می تواند سطح آگاهی را در هنگام رانندگی یا سایر مشکلات کاهش دهد.” او تاکید کرد که بعضی از مردم، به ویژه جوانان، در شب بیدار هستند و به جای آن روز بیدار می مانند، اما این روند نمی تواند خستگی را از بین ببرد. عصب شناسان ادامه دادند: اختلالات خواب در افرادی که در شب بیدار می مانند، مشاهده می شود و مردم نباید با ریتم و ساعات خواب ناخوشایند، که می تواند موجب کاهش توانایی های فیزیکی در طول روز شود خود را اذیت کنند.

 مشاوره مجیب برای کارمندان شیفت شب  و مشکلات روانی

محروم شدن از خواب باعث مشکلات روحی می شود، افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند در معرض خطر اختلالات خواب به علت محرومیت از خواب هستند. یک متخصص عصبی می گوید که یک سوم طول عمر شخص به دلیل خواب است. متأسفانه امروزه، با توجه به تعداد زیادی از مشاغل و کار، مردم ساعات خواب خود را برای کار عقب مانده خود کاهش می دهند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای کارمندان شیفت شب  از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه