کارمندان بانک در کمین چه نوع اختلالات روانی هستند؟

اختلالات روانی کارمندان بانک
   

در این مقاله راجع به اختلالات روانی کارمندان بانک که در معرض آن هستند بحث خواهیم کرد و ضمنا اختلال وسواسی-اجباری را به عنوان اختلالات اضطرابی توصیف می شوند و علل این اختلال را با توضیح درباره دلایل بروز این اختلال، کارمندان بانک را قشری آسیب‌پذیر نسبت به این اختلال هستند. همچنین برای دریافت بیشتر اطلاعات و دریافت مشاوره روانشناسی تلفنی با سایت زندگی ما می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت همه روزه با این مرکز تماس بگیرید و از خدمات آنها بهره مند شوید.

بررسی اختلالات روانی کارمندان بانک

بر اساس دو محور وسواسی – اجباری می توان گفت، یک محور تفکر وسواسی-وسواس تفکری-اجباری در مورد مسائلی است که شخص سعی در خلاص شدن از آن دارد، اما موفق نیست.

  • وسواس فکری اجباری

اختلال وسواسی-اجباری واکنش به افکار ناراحت کننده است.

این بازتابی از آنچه در گذشته رخ داده است و هیچ جنبه مثبت ندارد.

در واقع، اختلال وسواس فکری، واکنش به اضطراب فردی است که با افکار مزاحم فرد آشفته است و با اختلالات روانی کارمندان بانک نیز مرتبط است.

غرق شدن در وسواس عملی برای انجام کارهایی است که فرد با آن در ارتباط است.

این اختلال چندین بار انجام می شود.

شایعترین وسواس عملی، همان شستن خود، لباس ها و لوازم خانگی است.

بیمار با چندین شستشوی مکرر باز هم احساس می کند که نیاز دارد شسته شود.

اختلالات روانی کارمندان بانک

اختلالات روانی کارمندان بانک

آرامش به دلیل تکرار موقتی این کار است. اختلال وسواسی-اجباری یکی از اختلالات اضطرابی است و بیمار برای مدت کوتاهی با تکرار و ادامه دادن به یک موضوع یا موضوع خاص فکر و رفتار می کند. در عین حال، افکار و رفتار فرد با اختلال وسواسی-اجباری ممکن است تشدید شود، آن نیز بیشتر احتمال دارد تا تنش خودش را تکرار کند. ژنتیک، یادگیری و شغل زمینه‌ساز و منجر به اختلال فکری و اختلالات روانی کارمندان بانک می شود. در مورد علت و علل اختلال وسواسی- اجباری باید گفت: ژنتیک بر اختلال تأثیر نمی گذارد، در حالی که افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری، مادران وسواسی دارند. از دیدگاه یادگیری، باید از اثرات رفتاری اختلال وسواسی-اجباری با توجه به رفتار فرد در یک خانواده با اختلال آگاه باشید.

کی از مهم ترین عناصر در دستیابی به سلامت روان در محیط کاری و بهبود اختلالات روانی کارمندان بانک قوانین و سیاست های تصویب شده و سیاست های دولت است.

  • کارکنان بانک دقت کنید.

برخی از مشاغل بعنوان عامل در افکار و رفتارهای وسواسی-اجباری توصیف می شود. برخی از مشاغل همچنین منجر به تشکیل افکار و رفتارهای وسواسی-اجباری می شود. برای مثال، صندوقداران و کارکنان بانک، از لحاظ حساسیت کارشان، باید چندین برابر مقدار پول شمارش کنند و این می تواند در توسعه افکار و رفتارهای وسواسی-اجباری موثر باشد. تشویق جامعه برای افرادی که به رفتارهای وسواسی-اجباری توجه دارند، تصور می شود، تشویق جامعه از افراد بی حوصله باعث می شود آنها رفتار خود را تکرار کنند و این تکرار گاه بسیار شدید می شود. ما شاهد علائم اختلال وسواسی-اجباری هستیم. برای درمان شدت و نوع اختلالات روانی کارمندان بانک باید از روانشناختی درمانی و روان درمانی استفاده شود. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از خدمات سایت زندگی ما استفاده نمائید.

بررسی اختلال وسواسی اجباری یا شخصیت وسواسی

اختلال وسواس فکری ـ عملی چیزی متفاوت از شخصی-اجباری است و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. اختلال وسواس فکری ـ عملی بسیار شدیدتر از وسواسی-اجباری است، اما اکثر افراد مبتلا به این دو هستند. برخی رفتارهای وسواسی مانند شستن زنان بیش از مردان است. در حالی که رفتارهایی مثل شمردن موزائیک و چک کردن در خانه در مردان شایع تر است. از آنجا که وسواس به افزایش نوع واسطه شیمیایی در مغز، نوراپی نفرین نامیده می شود، یکی از استراتژی های درمانی این نسخه است.

  • نظر متخصص روانپزشکی

متخصص روانپزشکی در مورد انواع روان درمانی برای اختلالات روانی کارمندان بانک گفت: حساسیت‌زدایی راهی برای درمان روان درمانی برای اختلال وسواس فکری ـ عملی است که می تواند اضطراب را کاهش دهد. اگر ما اضطراب را کنترل کنیم، می توانیم برای درمان جزئی اختلال وسواسی-اجباری امیدوار باشیم. جهت کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر در این زمینه با سایت زندگی ما تماس بگیرید و از خدمات برترین مشاوران کشور بهره مند شوید.

عوامل خطر مرتبط با کار برای سلامتی

بسیاری از عوامل خطر برای سلامت روان در محل کار وجود دارد. اکثر این عوامل مربوط به تعاملات میان نوع شغل، محیط سازمانی و مدیریتی، مهارت ها و شایستگی کارکنان و حمایت های موجود برای کارکنان برای انجام شغل اختصاص یافته است. به عنوان مثال، یک کارگر ممکن است توانایی و مهارت برای تکمیل کار داشته باشد؛ اما منابع مورد نیاز برای انجام این کار برای او در دسترس نیستند و یا نیازی به حمایت از سازمان و مدیریت برای آنها وجود ندارند.

مقالات پیشنهادی مجیب

خطرات بهداشت روانی و اختلالات روانی کارمندان بانک عبارتند از:

  • سیستم های ایمنی و بهداشت نامناسب
  • ارتباطات و مدیریت ضعیف
  • مشارکت محدود در تصمیم گیری
  • عدم کنترل محدوده یک کارمند
  • عدم حمایت از کارمندان
  • سوابق کار غیر کارکردی
  • ساعات کاری غیرمنعطف
  • وظایف یا اهداف سازمان نامشخص
  • وظایف و توانایی های نامناسب با صلاحیت فردی
  • حجم کار و بدون وقفه
  • شرکت با تهدیدات زندگی

اختلالات روانی کارمندان بانک

ایجاد یک محیط کار سالم

یکی از مهم ترین عناصر در دستیابی به سلامت روان در محیط کاری و بهبود اختلالات روانی کارمندان بانک قوانین و سیاست های تصویب شده و سیاست های دولت است. محیط کار سالم و پویا می تواند با افزایش بهره وری با حمایت و حفظ سلامت، ایمنی و رفاه همه کارکنان و مدیران همچنان کار کند. شناخت فرصت ها و نیازهای کارکنان، دانش پشتیبانی از منابع، پشتیبانی کارکنان، انتقال احساس کنترل و احساس مشارکت، برنامه های آموزشی و توسعه مهارت های کارکنان، یکی از مهم ترین عوامل افزایش سلامت محل کار است.

مشترکین و کاربران عزیز و گرامی که می خواهند در تمام طول روز و به صورت آنلاین مشاوره تلفنی دریافت نمایند می توانند با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور از طریق تلفن ثابت به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل بهره مند شوند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه اختلالات روانی کارمندان بانک می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه