کتاب الکترونیکی در صفحه موبایل یا کتاب کاغذی

کتاب الکترونیکی در صفحه موبایل یا کتاب کاغذی
   

کتاب الکترونیکی در صفحه موبایل یا کتاب کاغذی

صفحه موبایل تان چه می گوید؟ دستگاه های هوشمند امروزه نقش بزرگی در زندگی انسان ها ایفا می کنند و ابزار سنتی انجام کارهای معمول را کاهش می کنند. هزاران سال است که مطالعه از طریق خواندن کاغذ و کتاب های جوهر معنی می یابد،کتاب الکترونیکی در صفحه موبایل امروزه یک لایف استایل شده است. اما در سال های اخیر خواننده از ابزارهای الکترونیکی مانند تبلت ها، گوشی های هوشمند و کتاب با محتوای الکترونیکی در قالب های PDF و ePUB و برنامه های مختلف استفاده کرده است. طبق مطالعه جدید به نظر می رسد که کتاب الکترونیکی در صفحه موبایل به عنوان یک تهدید جدی برای فضای سنتی در نظر گرفته می شود؛ از سوی دیگر، هر یک از این کتابها ویژگی های خاص خود را دارد. در مورد مزایا و معایب کتاب الکترونیکی در صفحه موبایل یا کتاب کاغذی بخوانید.

کلمات کلیدی:( مزایا و معایب کتاب الکترونیکی |کتاب الکترونیکی در صفحه موبایل|آسیب به چشم با موبایل )

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بر هیچ کس پوشیده نیست که فناوری در زندگی ما رنگارنگ تر می شود، همراه با سادگی زندگی، بعضی از این فناوری ها باعث مشکلاتی هم می شود، یکی از آنها تلفن های همراه است.

از سوی دیگر، مردم اطراف شما و حتی خودمان اغلب از تلفن همراه استفاده می کنیم.. بیایید به این مسئله و مشکلات آن از نظر علمی نگاه کنیم.

صرف نظر از سن، جنس، حرفه، و حتی معیشت، شما احتمالا یک گوشی هوشمند دارید. در واقع، طبق یک مطالعه تحقیقاتی، ۵۶ درصد از شهروندان حداقل یک تلفن همراه دارند. تلفن های همراه، رایانه، و دیگر فناوری های جدید ؛ برای برخی افراد نه تنها یک دستگاه بلکه بهترین دوست نیز هستند. در ادامه در رابطه با کتاب کاغذی و کتاب الکترونیک در صفحه موبایل بخوانید.

 


شاید موارد زیر نیز برایتان سودمند باشد:

موبایل در همنشینی های خانوادگی را حذف کنید.

اثرات اعتیاد به موبایل بر شغل و زندگی شخصی

علایم اعتیاد به گوشی هوشمند و چک کردن های مداوم


چرا کتاب کاغذی

کتاب الکترونیکی در صفحه موبایل

احساس خوب!

در یک بعدازظهر زمستان برای یک خواننده ، هیچ وسیله ای نمی تواند به اندازه یک کتاب خوب جایگزین شود؛ یک صندلی راحت، یک کتاب خوب و یک فنجان چای یا قهوه! برای یک فرد تحصیل کرده، حتی بوی یک کتاب و مقاله احساس آرامش را به ارمغان می آورد، احساساتی که کتاب الکترونیکی هرگز نمی تواند منتقل کند. حتی عموم مردم و کسانی که فقط کتابهای درسی را میخوانند تمایل دارند از کتابهای کاغذی استفاده کنند.

بر هیچ کس پوشیده نیست که فناوری در زندگی ما رنگارنگ تر می شود، همراه با سادگی زندگی، بعضی از این فناوری ها باعث مشکلاتی هم می شود، یکی از آنها تلفن های همراه است.

یادگیری بهتر

یک مطالعه نشان داده است که میزان یادگیری با خواندن کتاب های الکترونیکی کاهش می یابد. در این تحقیق گروهی از ۲۵ نفر از خواسته شد تا یک کتاب ۲۸ صفحه ای در Kindle  را بخوانند و ۲۵ نفر دیگر این کتاب را از طریق کتاب خواندند. از آنها سپس خواسته شد که ۱۴ رویداد را از داستان به ترتیب زمان بگویند؛ در این بررسی عملکرد خوانندگان کتاب بسیار بهتر بود. یک مطالعه بیشتر در دانشگاه نروژی استاوانگر در مورد گروهی از دانش آموزان انجام شد و نشان داد که مطالعه در مورد مقاله تجربه یادگیری بهتر دارد.

خستگی کمتر و آسیب فیزیکی

نگاه به صفحه نمایش برای مدت زمان طولانی با مشکلاتی مانند خستگی و آسیب چشم، خستگی ذهنی و اختلالات خواب همراه می شود، در حالی که مطالعه روی کاغذ هیچ کدام از مشکلات را توصیف نمی کند، اما خستگی فیزیکی به دلیل نشستن است. خستگی ناشی از نشستن همچنین ممکن است به دلیل طولانی بودن مدت مطالعه باشد، که به کتاب های الکترونیک یا کاغذی ربطی ندارد. اثرات درازمدت نگاه کردن به صفحات در کودکان مهم تر است.

سادگی و تداوم

خواندن یک کتاب کاغذی نیاز به هیچ ابزار دیگری جز کتاب ندارد؛ هر کس می تواند به راحتی از آن بدون نگرانی در مورد شارژ استفاده کند!

حقوق نویسنده و ناشر

به طور معمول حقوق نویسندگان در کتابهای چاپی حفظ شده و مزایای مالی آنها در انتشار آنها، به جز در چند مورد، به نویسنده و ناشر بازگردانده می شود، در حالی که در نبود قوانین حق تکثیر یا اجرای ناقص، کتاب های الکترونیکی به راحتی بدون نویسنده یا ناشر البته معمول است، استفاده از برنامه های اندرویدی که اخیرا در کشور ما محبوب شده اند و خرید کتاب الکترونیکی از طریق آنها می تواند تا حد زیادی از حقوق سازندگان محافظت کند.

چرا کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی در صفحه موبایل

نجات درختان

همانطور که می دانید، کتاب از درختان می آید، و انتشار محتوای الکترونیکی به جای چاپ می تواند مصرف کاغذ را کاهش دهد، جلوگیری از برداشت زیاد درختان و کاهش آسیب به محیط زیست از مزایای آن است. شاید در نگاه اول ناخوشایند باشد، اما مطمئنا با توجه به اندازه گسترده ای از انتشار کتاب ها، و به ویژه مقالات و چاپ روزنامه ها، بسیار بزرگ خواهد بود.

قیمت کم تر

قیمت کتابها را در برنامه های کتاب خوان بررسی کنید چون هزینه های کاغذ را از بین می برند قیمت پایینتری نسبت به کتاب های کاغذی دارند، بنابراین بیشتر مردم می توانند از آنها استفاده کنند؛ همچنین، بسیاری از کتاب های الکترونیکی به صورت رایگان (به صورت قانونی) منتشر می شوند، در حالی که برای کتاب های چاپی این امر امکان پذیر نیست.

آسان برای استفاده

کتاب الکترونیکی حجم فیزیکی و وزن ندارد هزاران یا حتی میلیونها کتاب میتواند بر روی دستگاه تلفن همراه یا رایانه لوحی معمولی استفاده شود؛ با این حال، در بسیاری از موارد، ما حتی نمی توانیم یک کتاب کوچک با خود بیاوریم. همچنین استفاده از این نوع کتاب ها با توجه به ویژگی های مختلف برنامه کاربردی کتاب خوان آسان است. نشانه گذاری، نگه داشتن کتاب در صفحه، خواندن کلمات و عناوین و موارد دیگر. مزایایی وجود دارد که در کتاب چاپی وجود ندارند.

به روز رسانی آسان

EBooks به راحتی به روزرسانی می شوند و نسخه های جدید در دسترس کاربران قرار می گیرند و معمولا هزینه های زیادی نمی کنند، در حالیکه نسخه های جدید کتاب نیاز به صرف هزینه و خرید مجدد دارند.

طبق آنچه گفته شد، مقاله و کتاب الکترونیکی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و نمی توان آنها را بهتر در نظر گرفت. شاید برتری هر یک به شرایط زمان و مکان مطالعه فرد بستگی دارد.

مشاوره مجیب برای استفاده از صفحه موبایل

از آنجا که وابستگی به گوشی موبایل ذهنی است تا جسمی ، روش ترک گوشی موبایل هم متفاوت است و بخش روانپزشکی در ترک آن اهمیت خاصی دارد.  به همین دلیل لازم است ترک گوشی موبایل را تحت نظارت یک روانشناس بالینی و حمایت از یک روانشناس برای بهبود مهارت و بهبود روابط بین فردی بپردازیم. درمان های ارائه شده توسط روانشناسان و روانپزشکان می تواند میزان بازگشت فرد به استفاده بیمارگونه از صفحه موبایل را کاهش دهد. برای ترک اعتیاد به گوشی موبایل ، می توانید با مشاور متخصص روانشناسی مجیب برای مشاوره تماس بگیرید. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه