دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک چه رفتاری را می طلبد

دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک
   

دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک معمولا در بین خانواده ها شکل می گیرد، اما نکته ای که مهم است، نباید از این موضوع سرسری گذشت و کودک را بعد از آن ماجرا به حال خود رها کرد.

کلمات کلیدی:(دیدن رابطه جنسی والدین|دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک | مشاور خانواده )
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کودک با دیدن رابطه جنسی والدین دچار سوالات و ابهامات شده است؛ که باید به آن ها رسیدگی شود تا ذهن او درگیر ماجرا و سوالات نباشد و از همه مهمتر ممکن است با شوک یا استرس و اضطرابی همراه شود که کمک و همراهی والدین را به شدت می طلبد.

اما سوال اینجاست، چگونه؟ چگونه این شوکی که بر کودک وارد  شده است، حل کنیم؟ این مقاله اختصاص به همین موضوع دارد، یعنی دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک را چه کار باید کرد؟ که سعی می کنیم برخی از مهم ترین سوالات را پاسخ دهیم.

دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک: سعی کنید،این اتفاق نیفتد

e4eb1a5b3f9ef6b9228074ccca08f943 دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک چه رفتاری را می طلبد

 

 

اگر روابط جنسی بین والدین با برنامه درست باشد، تا حتی الامکان این اتفاق نیفتد.اما اگر برنامه ای هم در کار نباشد و یکدفعه پیش بیاید باید به نوبه خود دارای یک برنامه کوتاه مدت باشد، یعنی اینکه با مدیریت بچه ها و حاضر نبودن آن ها در مکانی که قرار است این رابطه جنسی انجام شود، رابطه جنسی برقرار شود، اگر به هر صورت احتمال می دهید که ممکن است کودک سر برسدف جدا خودداری کنید و آن را در فرصت دیگری بطلبید.

اما این برنامه چگونه پیش برود،مثلا در زمان شب با رفتن زودتر به اتاق خواب و تنظیم برنامه خواب کودک، این امکان فراهم می شود که زودتر به اتاق خواب بروید و استرسی از جانب خواب کودک و  سر رسیدن او به اتاق خواب و موارد این چنینی نداشته باشید و با آرامش به رابطه بپردازید.

دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک: چه عواقبی دارد

دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک شاید در دید اول هیچ گونه اتفاقی نیفتاده باشد، اما فشار روحی و روانی زیادی را برای کودک رقم می زند.بنابراین موضوعی نیست که راحت از آن بگذریم.

معمولا استرس و اضطراب است که بر او غلبه می کند که در بخش بعدی راجع به کنترل استرس و انرژی مثبت دادن به او توضیح می دهیم.

اما راجع به  صحنه ای که دیده، سوالاتی در ذهن او به وجود امده که مطمئنا می پرسد و شما موظف هستید با خونسردی جواب دهید. بنابراین اگر سوالاتی پرسید باید آن ها را صادقانه پاسخ دهید، چون معمولا او سوالات بی شرمانه ای نمی پرسد، تنها چیزی که دیده و متناسب با همان قدر فهمی که راجع به این قضیه دارد، سوالات را مطرح می کند، اما شما باید صادقانه و درست جواب او را بدهید.

به هیچ وجه نخواهید که انکار کنید، بلکه گونه ای پاسخ دهید که دارید، مسئله ای و یا موردی را از او مخفی می کنید که کنجکاو تر می شود و خاطره دیدن این صحنه برایش تلخ تر می شود.

همچنین برای مشاوره با روانشناسان کودک می توانید از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی ده رقمی zendeghima.ir از سراسر ایران و از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

اگر یک چنین اتفاقی افتاد، باید چه کار کنیم

ابتدا خونسردی خود را باید حفظ کنید و نگران نباشید، به هیچ وجه سر کودک داد نزنید، او را دعوا نکنید که مشکل حاد تر می شود، خنده رو باشید و با آرامش ملحفه و یا پتو را روی خودتان بکشید، سعی کنید لباس خواب خود را بر تن کنید و با ملایمت به سمت کودک بروید، او را در اغوش بگبرید و با یک سوالی که جنبه کنجکاوی نداشته باشد، بپرسید که چه چیزی دیده است،اگر کلمه ای را بر زبان اورد، با یک بوسه و یک نوازش به او بگویید، پدر و مادر معمولا به این صورت به همدیگر محبت و مهربانی می کنند.

دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک شاید در دید اول هیچ گونه اتفاقی نیفتاده باشد، اما فشار روحی و روانی زیادی را برای کودک رقم می زند.بنابراین موضوعی نیست که راحت از آن بگذریم.

سعی کنید آرامش را در او ببینید و مطمئن باشید که نگران نشده است، استرس ندارد و مضطرب نیست. ممکن است از شما درخواست هایی داشته باشد، به خواسته هایش گوش کنید حتی اگربی حوصله باشید، در این زمینه آرامش و طمانینگی باید از سمت شما باشد تا وقایع بد برای کودک پیش نیاید.

بدون اینکه احساس کند اجباری در کار است، از او بخواهید که راجع به این موضوع نباید با کسی بیرون از خانه صحبت کند.

سعی کنید، او را  تا اتاق خوابش همراهی کنید و دقایقی در کنارش باشید تا بخوابد.

چگونه به سوالاتش پاسخ بدهیم

denamag.com child دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک چه رفتاری را می طلبد

دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک با خود سوالاتی را به دنبال دارد، برخی از این سوالات در ذهن والدین است و برخی در ذهن خود کودک که ایجاد ابهامات می کند.

مثلا والدین نگران هستند که کودک رابطه را به درستی دیده و اکنون اگر بخواهم سوالات او را پاسخ دهم چه جوابی دارم پس بهتر است که پیگیری نکنیم، شاید اینطوری بهتر باشد.

از طرفی کودک با صحنه ای که دیده ، حتی اگر به وضوح هم ندیده باشد، اما رابطه دو نفر را به خوبی درک می کند و نباید از این موضوع  سرسری گذاشت، بنابراین خیلی خوب است که همان طور که در قسمت ” دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک: چه کار کنیم” توضیح داده شد، با او با ملایمت صحبت کنیم و اگر سوالی پرسید مثل اینکه چی کار می کردین  و یا چگونه به دنیا امده است، به صورت ساده و روشن برای او توضیح دهید.

برای این منظور به عنوان یک والدین مدرن و متعلق به عصر جدید کنونی باید بدانید که سنین کودکی وقت مناسبی است تا در مورد مباحث اولیه جنسی مطالبی بداند و اینکه در این سن هنوز زود است، اشکال بزرگی است که حتی ممکن است عدم دانستن راجع به آن می تواند منجر به  اتفاقات ناخوشایندی مثل تجاوزات جنسی کودکان شود،بنابراین این مسائل نیاز به آموزش دارند.

در این مسیر می توانید از یک روانشناس و یا مشاور خانواده کمک بگیرید تا به خوبی شما را راهنمایی کند و استرس شما و کودک شما به حداقل می رسد.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

در مورد مسائل پیچیده و پر ابهام بین کودک و والدین جدا از موضوعی که در بالا به آن اشاره کردیم، یعنی “دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک” مسائل دیگری وجود دارند که معمولا  کودکان سعی می کنند این موضوع را با سوالات پر پیچ و خم و گاهی گیج کننده ابراز کنند و والدین گاهی می مانند که در جواب او باید چه بگویند و احساس عجز و ناتوانی می کنند.

برای این کار، والدین هم اینکه نیاز به مطالعات روانشناسی دارند و بخشی از زمان خود را باید برای مطالعه در زمینه روانشناسی کودک قرار دهند اگر آینده و افکار کودک برای شما اهمیت دارد.

در برخی از شرایط که واقعا جواب سوالات او را نمی دانید یا می دانید و مطمئن نیستید که باید جواب بدهید یا نه، حتما از روانشناس متخصص بهره ببرید.

برای این منظور می توانید از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی ده رقمی zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل و در سراسر ایران سوالات خود را با گروه روانشناسی مجیب در میان بگذارید.

 

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه