درمان مازوخیسم و معرفی راه های شناخت آن

درمان مازوخیسم
   

مازوخیسم یک بیماری روحی روانی است که در آن فرد علاقه خاصی به تحقیر جنس مخالف دارد. درمان مازوخیسم می تواند کمی سخت باشد چرا که این بیماری در هر دو جنس وجود دارد، اما در مردان بیشتر از زنان دیده می شود. مازوخیسم بیماری نیست که در شرایط خاص رخ دهد. افرادی که این نوع انحراف را دارند، تمایل دارند تا خود یا دیگران را آزار و یا حتی شکنجه کنند. موفقیت روانی این بیماران نمی تواند به جز رنج و آزار و اذیت به دست آید. در سایت زندگی ما برترین متخصصان و روانشناسان گرد هم آمده اند تا شما بتوانید تنها با تماس تلفنی از خدمات آن ها بهره مند شوید.

کلمات کلیدی(درمان مازوخیسم|مازوخیسم و معرفی راه های شناخت|عوارض مازوخیسم |درمان مازوخیسم | بهترین مرکز مشاوره روانشناسی )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

بررسی تفاوت مازوخیسم با خودآزاری

مازوخیسم به طور کلی یک نوع آسیب است، اما درمان مازوخیسم به طور کلی متفاوت است. با توجه به مفهوم خود آزاری و مازوخیسم، می توان ذکر کرد که خودآزاری می تواند علل مختلفی داشته باشد حتی نه به علت بیماری بلکه به علت اختلالات دیگر. افرادی که از انواع بیماری های روانی مانند اسکیزوفرنی، عقب ماندگی ذهنی و اوتیسم رنج می برند، به شیوه های گوناگون به خود آسیب می زنند.

درمان مازوخیسم

مازوخیسم چیست؟

مازوخیسم یک اختلال روانی و آسیب های آن نشانه ای از بیماری روانی است. البته فرزندان خانواده هایی که به نوعی به خو صدمه و آسیب زده اند بیشتر احتمال دارد که این شرایط را تجربه کنند، البته وقتی که هر یک از والدین این اقدامات را انجام می دهند، کودکان نیز تکرار می کنند، بنابراین کسانی که تجربه خانوادگی دارند بیشتر خودآزاری را انجام می دهند. البته لازم به ذکر است که برای درمان مازوخیسم می توانید از سایت زندگی ما بهترین راهنمایی و مشاوره تخصصی را دریافت کنید و از خدمات همه روزه آنها استفاده نمائید.

بررسی رفتار و درمان مازوخیسم

تمرکز اصلی این جنون جنسی، تحقیر، ضرب و شتم، ننگ یا رنج به شیوه دیگری است. اعمال آزار و اذیت که ممکن است توسط یک شریک جنسی درخواست شود، عبارتند از:

  • قفل کردن
  • بستن چشم ها
  • لگد زدن
  • تکان دادن با اذیت
  • ضرب و شتم
  • شوک الکتریکی
  • برش و تحقیر

است. یک روانشناس معتقد است برای درمان مازوخیسم ابتدا باید آن را شناخت و بدانیم که تا چه اندازه پیشرفت داشته است. این بیماری که آزار و اذیت ناشی از تغییر تخریب تخیلی به خود طرف است. چنین افرادی ممکن است در دوران کودکی تجربه داشته باشند که آنها را متقاعد کرده که درد کشیدن برای لذت جنسی است.

درمان مازوخیسم بسیار سخت تر از خود آزاری است، زیرا اختلالات مازوخیسمی پایدار است، اما در خود آزاری، بعد از اینکه فرد درمان می شود، بیماری او نیز درمان می شود.

علل بروز مازوخیسم

مازوخیسمی ها احساس جدایی و تنهایی می کنند، احساس می کنند که حامی و پشتیبان ندارند و هیچ کس آنها را درک نمی کند، خودزنی معمولا باعث نشانه ها یا آسیب به بافت می شود و می تواند رفتارهایی مانند برش، سوزاندن (گرم کردن با اجسام داغ)، سوراخ کردن و یا خال کوبی بیش از حد پوست، کندن پوست یا باز کردن زخم ها و کشیدن مو (تریکوتیلومانیا)، ضربه زدن به سر، ضربه زدن (با چکش یا اشیاء دیگر)، شکستن استخوان را نیز در پی داشته باشد.

چگونگی درمان مازوخیسم

درمان مازوخیسم بسیار سخت تر از خود آزاری است، زیرا اختلالات مازوخیسمی پایدار است، اما در خود آزاری، بعد از اینکه فرد درمان می شود، بیماری او نیز درمان می شود. البته، همه اختلالات روحی تحت درمان هیپنوتیزم یا هیپنوتراپی و مشاوره روانشناسی و روان درمانی قابل درمان هستند. همچنین تمام اختلالات و انحرافات جنسی مانند ناتوانی جنسی، انزال زودرس، عدم انزال و انزال دیررس، بی میلی جنسی و خلق و خوی، عدم ارگاسم، ترس و وحشت جنسی، واژنیسم یا درد جنسی و همچنین انحرافات جنسی مانند همجنس گرایی، اختلال وسواس جنسی، فتیشیزم جنسی، مازوخیسم جنسی، سادیسم جنسی و غیره که از یک منبع روانشناختی هستند نیز می توانند درمان شوند.


مطالعه این مقالات و مطالب می تواند برای شما مفید و جالب باشند:

ترک اعتیاد مورفین و علل های وابستگی آن

ترک اعتیاد گل و شناخت عوارض آن

ترک اعتیاد هروئین و بررسی راه های درمانی

برای درمان وابستگی ناسالم از دیگران توقع بیجا نداشته باشیم

ترک اعتیاد مورفین و علل های وابستگی آن

انواع مواد مخدر و بررسی راه های درمان


راه های درمان مازوخیسم

همچنین راه هایی برای مدیریت و تحریک جنسی و الگوهای استمناء و درمان هایی از جمله بازسازی شناختی و آموزش مهارت های اجتماعی وجود دارد. از دارو نیز برای کاهش توهم و رفتارهای مرتبط با انحرافات جنسی استفاده می شود. این خصوصا در افرادی که رفتارهای شدید و خطرناک مانند خودکشی دارند، موثر است. جهت شناخت راه های درمان مازوخیسم با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید تا به صورت تلفنی مشاوره تخصصی دریافت نمائید.

درمان مازوخیسم با هیپنوتیزم درمانی

متأسفانه بسیاری از درمانگران، به هر دلیلی، معتقدند که بسیاری از انحرافات جنسی را نمی توان درمان کرد (بدون هیچ دلیلی یا به هر دلیلی!) با این حال، این نوع انحراف جنسی، مثل بسیاری از اختلالات روانی، در ناخودآگاه ریشه دارد و تجارب گذشته شخصی که درمان می شود. روان درمانی و هیپنوتیزم یا هیپنوتراپی بهترین و موثرترین درمان برای این نوع مشکلات از جمله درمان مازوخیسم هستند.

بررسی انواع بیماری مازوخیسم

مازوخیسم روحی روانی، مازوخیسم عاطفی و مازوخیسم فیزیولوژیکی، مهم است که توجه داشته باشیم که به طور معمول این شرایط تا حدی در زندگی جنسی انسانها وجود دارد و تا زمانی که عادی باشند و از حد نرمال تجاوز نکنند، کاملا طبیعی هستند، اما اگر آنها شدید باشند، به عبارت دیگر، آنها آزار رسان باشند به تدریج عادت می شوند، وجود انحراف جنسی مازوخیسم را تحقق می بخشد.

درمان مازوخیسم

بررسی درمان مازوخیسم روانی

مازوخیسم روانی در وضعیت زندگی مردم عادی است؛ اما برخی از افراد در زندگی جنسی خود را کاملا در اختیار فرد مورد علاقه خود قرار می دهند و هر تحقیری را که به آنها اعمال می شود، می پذیرند. چنین رابطه جنسی بین مردان و زنان را می توان طبیعی و عادی دانست، اما اگر رابطه بیش از این مرز برود و جنبه ی ارباب و برده را پیدا کند تا حدی که شخص اطاعت کننده به تمام خواسته ارباب خود پاسخ مثبت دهد، می توان گفت که یک مازوخیسم روانی ویرانگر وجود دارد. برای درمان مازوخیسم روانی می توانید از سایت زندگی ما کمک درخواست کنید.

 بررسی مازوخیسم احساساتی

بعضی از افراد مبتلا به مازوخیسم که اغلب کم رو هستند، نادان و بی سواد هم هستند، از افشای انحرافات خودداری می کنند و خود را پناهگاه می گیرند. این افراد سعی می کنند تمایلات غیر معمول خود را با تجسم صحنه های مختلف از راه تفکر و تخیل ارضا کنند. این نوع از تصورات غلط باعث احساسات، عاطفی و مازوخیسم احساسی می شوند.

عزیزان برای دریافت هر گونه مشاوره روانشناسی و تخصصی می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما حتی در روزهای تعطیل تماس حاصل فرمایند. همچنین برای مشاوره و راه های درمان مازوخیسم می توانند از خدمات برترین مشاوران این مرکز با گرفتن شماره زیر بهره مند شوند. برای برقرای تماس نیاز به گرفتن کد یا صفر نخواهد بود. ضمنا ارتباط با روانشناسان و متخصصان از همه ی نقاط ایران وجود دارد. شماره تماس:zendeghima.ir

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • ناصر
    5 سال پیش

    من دوست دارم شریک جنسیم یک حیوان کوچک مانند یک خروس را جلوی چشمانم ذح کند. به روانشناسم روشی برای درمان خودم پیشنهاد کردم و او گفت که این روش را جابه جایی می نامند. لطفاً بیشتر توضیح بدهید.