آیا زنان در زندگی زناشویی خودخواه تر از مردان هستند؟

خودخواهی زنان در زندگی زناشویی
   

خودخواهی در زندگی مشترک چیست؟ آیا خودخواهی زنان در زندگی زناشویی  بیشتر از مردان است؟ هر رفتاری که از طرف یک همسر انجام شود که موجب بدرفتاری فیزیکی و روحی در فرد می شود، به گونه ای که نتواند از حق خود در رابطه اش دفاع کند یا مورد بحث قرار دهد.

کلمات کلیدی:(خصوصیات بد مردها|خودخواهی مردان |مرد ها و خصایص خودخواهی|خودخواهی خانم ها )
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بروز خودخواهی در رابطه را حتمی می سازد. به عبارت دیگر:

  • از بین بردن روابط با انتظارات نامحدود و بیش از حد
  • حکمرانی منفی
  • اقتدارگرا
  • فقدان درک متقابل
  • انکار احساسات
  • فراموش کردن همسر به عنوان نیمه گمشده
  • و …

مکالمه صحیح رمزگشایی مشکل است قبل از اینکه مشکل بدتر و بزرگ تر شود. با همسرتان صحبت کنید. اگر خودتان را در وضعیتی قرار دهید که خطر سوء تفاهم وجود دارد، بلافاصله آن را با همسر خود در میان بگذارید.

صرفا خودخواهی در زندگی مشترک است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات این مرکز به صورت آنلاین و تلفنی در تمام روزهای هفته بهره مند شوید از طریق تلفن ثابت اقدام نمائید که یک مشاوره تلفنی با کیفیت را تجربه کنید.

خودخواهی زنان در زندگی زناشویی

بررسی خودخواهی زنان در زندگی زناشویی

  • همسر خودخواه چگونه عمل می کند؟

در افراد خودخواه، رفتارهای غیر منطقی، انتظارات بیش از حد و بی توجهی بیش از حد به همسر، شدید است. تغییرات ناگهانی و غیر منتظره در رفتار یک همسر می تواند به عنوان نشانه ای از وجود یک مشکل در رابطه دیده شود؛ البته، علت تغییر رفتار چیست؟ گاهی اوقات، پستی و بلندی های زندگی می تواند رفتار را تغییر دهد؛ اما اگر همسرتان این رفتار را مرتبا تکرار کند، مانند:

  • پاسخ ندادن به تلفن
  • خوابیدن در یک اتاق دیگر
  • سخن گفتن بدون صحبت کردن
  • اجتناب از آغوش
  • و غیره

به این معنی است که شما کاملا نادیده گرفته شده اید، مانند این که اصلا وجود ندارید!

خودخواهی زنان در زندگی زناشویی گاهی مرز میان انتظارات منطقی و غیر منطقی را نیز درهم میشکند.

انتظارات بیش از حد و غیر قابل قبول، از قبیل:

  • به منزل مادر خود نرو زیرا من آن را دوست ندارم
  • پیتزا بخوریم چون من صلاح می دانم و …

می تواند نشانه ای از خودخواهی همسر باشد. همسر خودخواه خود را تغییر دهید در ادامه، ما با استفاده از مدیریت رفتارهای خود، برخی از راه حل های ساده را برای غلبه بر خودخواهی همسر ذکر خواهیم کرد.

بهره گرفتن از مهارت های گذشته

گذشت کردن، صبر و حوصله، توصیه جدی برای همسران افراد خودخواه است، اما گذشت اضافی بازگشتی عکس دارد و شدت خودخواهی زنان در زندگی زناشویی را افزوده است. تا چه وقتی و چه کسی می تواند خودخواهی همسر خود را بپذیرد و به خواسته هایش عمل کند و حق خود را نادیده بگیرد؟ گذشت کردن بیش از حد یکی از بزرگترین اشتباهات و عادت به خودخواهی را در فرد ایجاد می کند و گذشت را بخشی از وظیفه همسر می داند.

  • سلطه گری

سلطه گری، نتیجه گذشت کردن بیش از حد است. همسر خود خواه از طریق عادت این فرد، بر زندگی مشترک سلطه می گیرد و در هر چیز خودش احساس خوبی دارد، به طوری که او درک درستی از کار خود ندارد و هرگز مایل به پذیرفتن اشتباهات خود نیست. از سوی دیگر، خودخواهی زنان در زندگی زناشویی و تحمل زندگی مشترک، با گذشت زمان، در شخص سخاوتمند احساس بی عدالتی را ایجاد می کند و هیچ پاداشی برای خدماتی که به همسرش داده است، دریافت نکرده است. برای جلوگیری از افراط های شدید، بهتر است بدانید کجا گذشت کنید و کجا از حق خود نگذرید. حفظ تعادل در گذشت کردن کلید موفقیت شما است. برای کسب مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان کشور می توانید با سایت زندگی ما حتی در ایام تعطیل تماس بگیرید.

دلیل خودخواهی زنان در زندگی زناشویی

گفتگو غلط، خودخواهی بیشتری را به ارمغان می آورد. یکی از مهم ترین عوامل تخریب روابط، فقدان گفتگو و ارتباطات کلامی است. هنگامی که هر دو طرف قادر به بیان خواسته ها و انتظارات خود به یکدیگر نیستند، راهی برای ورود به ویژگی های منفی مانند خستگی و خشم به رابطه باز می شود. مکالمه صحیح رمزگشایی مشکل است قبل از اینکه مشکل بدتر و بزرگ تر شود. با همسرتان صحبت کنید. اگر خودتان را در وضعیتی قرار دهید که خطر سوء تفاهم وجود دارد، بلافاصله آن را با همسر خود در میان بگذارید.

  • تمرکز بر تغییر رفتارهای خودخواهانه

پس از شناسایی خودخواهی زنان در زندگی زناشویی و رفتارهای خودخواهانه، شما باید بر روی اصلاح آنها تمرکز کنید. البته، نباید بسیار پر توقع بود، ترک یا اصلاح این عادت با یادآوری و یا زمان صحبت امکان پذیر نیست. اصلاح تدریجی است و شما نباید در این مسیر متوقف شوید و از تلاش خود کم کنید. از سوی دیگر، افراد خودخواه، علیرغم پذیرش این شخصیت بد، باید یاد بگیرند، گاهی اوقات لازم است که بدون انتظار منفعتی از خواسته خودش به آسانی بگذرد. می توانید از خدمات تلفنی سایت زندگی ما نیز در این راستا کمک بگیرید. از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب مشاوران پاسخگوی شما عزیزان هستند.

خودخواهی زنان در زندگی زناشویی

ارزیابی خودخواهی زنان در زندگی زناشویی

اجازه ندهید شعله های عشق خاموش شود. لذت بردن از عشق و احساس، هیجان انگیز ترین احساس در جهان است. خود خواهی در ازدواج معمولا با این واقعیت همراه است که پس از مدتی زوج ها یکدیگر را نادیده می گیرند. یک (دوستت دارم عزیزم) ساده می تواند سال ها عشق و محبت بین شما را حفظ کند، اما در مشغله زندگی امروزه و خودخواهی زنان در زندگی زناشویی و علاقه به تجمل گرایی باعث شده عشق و محبت از دست رفته شود. همه ما به توجه نیاز داریم؛ در واقع، این غریزه فردی است که دوست دارد، مورد تحسین و توجه قرار گیرد. پس اجازه ندهید شعله عشق شما خاموش شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشترکین و هموطنان عزیز می توانند برای دریافت مشاوره از بهترین و برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب نسبت به دریافت مشاوره تلفنی با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات آنها بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خودخواهی زنان در زندگی زناشویی بیشتر از مردان است یا خیر نیز می توانید با شماره تماس زیر بدون گرفتن کد یا زدن صفر اقدام به برقراری ارتباط از سراسر ایران نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه