ورزش و ترک خود ارضایی

ورزش و ترک خود ارضایی
   

ورزش و ترک خود ارضایی

ورزش کردن برای سلامتی روح و جسم هر فردی ضروری است. کسانی که در طی روز ورزش می کنند معمولاً از عملکرد ذهنی و بدنی بهتری برخوردارند. کمتر دچار تنش، اضطراب و استرس می شوند و مسائل خود را بهتر مدیریت می کنند. فایده ی ورزش به همین جا محدود نمی شود و حتی نقش درمانی در بیماری های جسمی و روحی می تواند داشته باشد. یکی از بیماری ها مشکلات خود ارضایی است. ارتباط مستقیمی بین ورزش و ترک خود ارضایی وجود دارد یعنی هرچه فعالیت مفید جسمی و روحی فرد بیشتر باشد کمتر فرصت پیدا می کند که به خیال پردازی های جنسی و خود ارضایی توجه کند.

کلمات کلیدی( خودارضایی |حملات اضطرابی|عادت خودارضایی |ورزش و کاهش عادت خودارضایی| علایم خودارضایی|بهترین مرکز جنسی )
زمان مطالعه تخمینی : ۷ دقیقه

 

ورزش و ترک خود ارضایی

آنچه در این مقاله می خوانید

ابتدا تاثیرات ورزش در ترک خود ارضایی را بیان می کنیم و بعد انواع ورزش های مناسب برای درمان را به شما توصیه می نماییم.


شاید مطالعه ی این مقالات هم برای شما مفید باشد :

مهار خود ارضایی به واسطه ی ورزش

غریزه جنسی میلی سرکشی در وجود آدمی است که برای کنترل آن و اجتناب از انحرافات جنسی باید فرد  روی جسم و روح خود کار کند. وقتی شما انرژی و پتانسیل ذهنی و جسمی خود را صرف امور مفید در طی روز می نمایید کمتر فرصت دارید تا به ندای غریزه جنسی خود گوش دهید و افسار افکار و اعمالتان به دست آن بیافتد.

کم تحرکی، کسالت، گوشه گیری و نداشتن برنامه و زمان بندی در خود ارضایی و اعتیاد به آن بسیار موثر است.

ورزش کردن علاوه بر تاثیراتی که بر سلامت جسمی دارد روح و ذهن را هم تقویت می کند. وقتی فرد ورزش می کند آرامش درونی پیدا کرده و کمتر دچار اضطراب و افسردگی می شود. با دیگران بیشتر در ارتباط خواهد بود و کسل و بی حوصله نمی شود. به تنهایی پناه نبرده و در نتیجه خود ارضایی نمی کند.

وقتی ورزش می کنید به دلیل سوخت و ساز بالا و مصرف انرژی در پایان روز خسته شده و کمتر دچار بی خوابی به هنگام شب می شوید و این تخلیه انرژی مانع از توجه و تمایل به خود ارضایی می شود.

یکی دیگر از دلایل ارتباط ورزش و ترک خود ارضایی افزایش اعتماد به نفس و اراده به دلیل بالا رفتن توانمندی جسمی، فکری و روحی است.

ورزش علاوه بر تاثیرات درونی که بر جسم و روح دارد باعث زیبایی ظاهری و شادابی هم می شود که خود این امر به روحیه فرد و میل به زندگی سالم و بهره مندی از لذت های واقعی به جای لذت های زودگذر و موقت مثل خود ارضایی کمک می کند.

درست است که در بیشتر مواقع ورزش کردن یک رفتار و عملکرد جسمی است و برای آن می توانید به صورت انفرادی یا با کمک یک مربی ورزشی اقدام کنید، اما بدون حضور مشاور روانشناس نتیجه قطعی از ورزش و ترک خود ارضایی نخواهید گرفت. چرا که خود ارضایی یک مسئله ی درونی و شخصیتی است و مادامی که ریشه های این مشکل در وجود شما حل نشود به نتیجه ی مطلوب نخواهید رسید. پس قبل از اینکه برای ترک خود ارضایی ورزشی را انتخاب نمایید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس بگیرید و در کنار ورزش از راهنمایی های مشاوران متخصص و با تجربه ی ما هم بهره مند شوید. همگی آنها جز بهترین های سراسر کشور هستند پس اعتماد کنید و در سریعترین زمان ممکن اولین ارتباط خود را با ما برقرار کنید. ما در تاثیر گذار تر بودن ورزش و سریعتر رسیدن شما به نقطه ی بهبودی و سلامت جسم و روح کمک خواهیم کرد. مهم نیست که شما در کدام نقطه از کشور زندگی می کنید شماره ثابت zendeghima.ir  بدون نیاز به گرفتن کد و صفر و بدون محدودیت زمانی آماده ی همراهی شما عزیزان است.

ورزش و ترک خود ارضایی

ورزش های مناسب برای ترک خود ارضایی       

حال که ارتباط ورزش و ترک خود ارضایی را متوجه شدید خوب است که با ورزش هایی که در این مورد به شما کمک می کند نیز آشنا شوید. این ورزش ها فقط محدود به ورزش های جسمی نبوده و ورزش های روحی و ذهنی را هم شامل می شود.

ورزش های روح و ذهن

ورزش هایی که باعث آرامش ورزی و آرامش تنی می شوند مثل یوگا در ترک خود ارضایی بسیار موثر هستند. این ورزشها اضطراب و استرس را در شما کاهش داده و ذهن شما را تقویت می کند. با ورزش های ذهن شما یادمی گیرید چگونه بر احساسات و تفکرات خود کنترل داشته باشید .

ورزش های جسم

مهمتر از ورزش های جسمی سنگین ورزش های هوازی و مواردی است که در آن دم و بازدم صحیح را یاد می گیرید. مصرف صحیح اکسیژن و تنفس درست به عملکرد سیستم بدن شما به خوبی کمک می کند.

کوهنوردی یکی دیگر از ورزش های مفید در ترک خود ارضایی است چرا که به فرد مقاومت و تقویت اراده در برابر سختی ها و مشکلات را یاد می دهد.

دوچرخه سواری، دویدن و شنا کردن به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن ورزشهای بسیار مناسبی برای تخلیه انرژی های جمع شده در بدن است.

همچنین ورزش های رزمی چون روی تقویت ذهن و تمرکز کردن کار می کند و در کنار آن جسم را هم پرورش می دهد فرد هم به لحاظ جسمی و هم ذهنی در برابر وسوسه های خود ارضایی مقاومت می کند.

باید گفت درست است که بین ورزش و ترک خود ارضایی رابطه ی کاملاً منطقی و انکار ناپذیری وجود دارد اما به تنهایی کافی نیست چون قبل از هر چیز نیاز به یک تصمیم جدی و برنامه ریزی آگاهانه برای ترک خود ارضایی وجود دارد. بدین منظور بهتر است که ابتدا از مشاور کمک بخواهید و در کنار راهنمایی های او ورزش کردن را به عنوان یکی از راه های درمانی برای ترک خود ارضایی انتخاب کنیم .

مرکز مشاوره تلفنی مجیب با توجه به داشتن سابقه ای درخشان در امر مشاوره و روانشناسی در این زمینه کمک های بسیار مهمی می تواند خدمت شما ارائه دهد. مشاوران ما علاوه به مسائل روحی و روانی شما به مسائل جسمی و سلامت هم توجه کرده و راه کارهای مناسب که هر دو بعد جسم و روح شما را در نظر داشته باشد ارائه می دهند. شماره ثابت zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمام ایام هفته و حتی روزهای تعطیل آماده ی پاسخگویی به شما می باشد.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه