در مصاحبه شغلی پتانسیل های خود را نشان دهید

پتانسیل در مصاحبه کاری
   

پتانسیل در مصاحبه کاری برای هر فردی می تواند برای او سرنوشت ساز باشد پس باید رفتارهای درست در طی انجام آن را بدانید. یاد بگیرید چگونه پاسخ های خود را به سوالات رفتاری در طی یک مصاحبه کاری می دهید. در این مقاله قصد داریم روش های انجام این کار را برای شما بیان کنیم.

کلمات کلیدی:(مصاحبه شغلی|پتانسیل در مصاحبه کاری|رفتار در مصاحبه کاری |مصاحبه کاری|آداب مصاحبه شغلی)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اهمیت رفتار درست در مصاحبه کاری

اکثر مردم می دانند چقدر اهمیت دارد که در مصاحبه شغلی خود بهترین رفتار را داشته باشند؛ اما یک مصاحبه تنها در مورد شغل نیست بلکه رفتار شما را نیز به چالش خواهد کشید. اغلب مصاحبه کاری به صورت سنتی انجام می شود. پس داشتن رفتار مناسب و پتانسیل در مصاحبه کاری اجازه می دهد که شما خودتان را اثبات کنید برای مصاحبه کننده، توانایی و عملکرد خودتان را در رفتار مورد ارزیابی قرار دهید تا موفق شوید.

بررسی نظر مصاحبه کنندگان

در بیشتر مصاحبه های کاری، انتظار می رود که به سوالات در مورد رویدادهای خاص، پروژه ها و تجربیات خود در طول زندگی حرفه ای پاسخ دهید. با نگاه عمیق تر به نحوه برخورد چالش برانگیز مصاحبه کنندگان، می توانید به بهترین نحو تعیین کنید که آیا شما تایید شده اید یا خیر. برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه می توانید با سایت زندگی ما به صورت تلفنی ارتباط برقرار نمایئد و از خدمات آن ها بهره مند شوید.

پتانسیل در مصاحبه کاری

 پتانسیل در مصاحبه کاری چیست؟

تکنیک های مصاحبه کاری توسط همه نوع شرکت ها استفاده می شود. بر خلاف سؤال های مصاحبه شغلی که از شما می خواهند آنچه را که در نقش انجام داده اید یا به اشتراک گذاشته اند، توصیف کنید، پاسخ به این سوالات به نمونه های خاصی از مهارت ها و تجربیات خودتان اشاره می کند که مستقیما به موقعیت کنونی شما مرتبط است. مصاحبه کننده، خواهان آن است که چگونه وضعیتتان را مدیریت کردید و باید با توضیح آنچه که انجام داده اید پاسخ دهید. پس پتانسیل در مصاحبه کاری شما نقش بسزایی در پاسخ به سوالات دارد.

صداقت بهترین سیاست

مصاحبه گران هر کدام از شما را به چالش می اندازند و یا زمانی امکان دارد شما را در طول مصاحبه کاری به گمراهی بکشانند، خودتان را گمراه نکنید. به جای ساختن راه، خود را به موقعیت اشتباه هدایت نکنید. هر گونه سوال را به طور صریح پاسخ دهید در حالی که هنوز هویت خود و پتانسیل در مصاحبه کاری را به صورت یک فرد مصمم و با تجربه حفظ کرده اید.

مصاحبه گران هر کدام از شما را به چالش می اندازند و یا زمانی امکان دارد شما را در طول مصاحبه کاری به گمراهی بکشانند، خودتان را گمراه نکنید.

محدود نکردن خود برای تجربه کار

یعنی حتی اگر شما از دنیای حرفه ای هم شروع نکرده باشید در طول زندگی خود در دوران مدرسه یا شغل های نیمه وقت یا غیره… تجربه کسب کرده اید. از همین تجربیات کسب شده در طول زندگی روزمره برای نشان دادن نقاط قوت خود و نشان دادن پتانسیل در مصاحبه کاری استفاده کنید.

آماده باشید برای سوالات منحرف کننده

شما می توانید حتی ساعت ها برای پاسخ به سؤالات مصاحبه کننده وقت صرف کنید؛ اما شانس خوبی وجود دارد که مصاحبه کننده حداقل یک سوال منحرف کننده از شما بپرسد. در بسیاری از موارد فرد مصاحبه شونده جواب غیرمعقولی خواهد داد و دچار استرس می شود. در بهترین حالت این است که شما آرامش و پتانسیل در مصاحبه کاری خود را حفظ کنید و جواب کوتاه دهید.


برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مطالب زیر را نیز مطالعه بفرمائید:

اشتباهات رایج کارجویان در رزومه نویسی

در مصاحبه شغلی لباس مناسب بپوشید

در مصاحبه شغلی پتانسیل های خود را نشان دهید

چطوری روز کاری را برای موفقیت فردی بهتر شروع کنیم

مدارک مورد نیاز برای آمادگی در مصاحبه شغلی


دلیل اینکه مصاحبه کاری وحشتناک بنظر می رسد؟

بسیار آسان است که بدانیم، چرا بسیاری از افراد یک مصاحبه کاری را بعنوان یکی از تجربیات وحشتناک و عصبی ترغیب می کنند که ممکن است در طول بزرگسالی اتفاق بیفتد. به این دلیل که آنها در داخل یک اتاق در بسته هستند که مصاحبه انجام می شود، آنها تحت نظارت دقیق قرار می گیرند و به یک غریبه جواب پس می دهند که اطلاعاتی در مورد خودش و رزومه او می می خواهد. واضح است که این امر موقعیتی را ایجاد می کند که پتانسیل در مصاحبه کاری را در معرض خطر قرار می دهد. جهت مشاوره برای حفظ آرامش می توانید با سایت زندگی ما حتی در ایام تعطیل نیز تماس حاصل فرمائید و از خدمات متخصصان برتر کشور بهره مند شوید.

موفقیت یک در مصاحبه کاری

اگر موفقیت در یک مصاحبه و استخدام نهایی، صرفا بر اساس پاسخ های داده شده توسط کاندید ها باشد، احتمالا خیلی ساده تر خواهد بود. این بدان معناست که کاندید باید فقط به پرسش هایی که ممکن است در طی مصاحبه کاری مطرح شود، پاسخ هایی مناسب دهد که برای او بهترین فرصت برای موفقیت است. به هرحال این مورد مد نظر ما نیست. پاسخ ها تنها بخشی از تصویر کلی هستند، اما پتانسیل در مصاحبه کاری از نظر مصاحبه کننده دیده می شود. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید با یک مشاور متخصص مشورت کنید می توانید از خدمات تلفنی سایت زندگی ما بهره مند شوید چرا که بهترین متخصصان در این زمینه را دارد.

به موقع رسیدن نمونه ای از پتانسیل در مصاحبه کاری

اگر مصاحبه کننده نمره را نگه دارد، احتمال دارد که بعد از زمان تعیین شده، به ظاهر شما توجه کند؛ یعنی بدترین حالت این است که اگر پنج یا ده دقیقه گذشت و هنوز وارد نشده اید، مصاحبه کننده ممکن است تصمیم بگیرد که مصاحبه را کاملا لغو کند. هنگامی هم که وارد می شوید، نفس نفس زدن و نفس کشیدن زیاد، احتمالا گزینه ای برای رد مصاحبه شما و عدم پتانسیل در مصاحبه کاری خواهد بود.

خاموش کردن تلفن همراه

قبل از ورود به اتاق، تلفن همراه خود را خاموش کنید. آن را در حالت ارتعاش قرار ندهید؛ زیرا ممکن است نگران باشید که یک تماس بسیار مهم دریافت خواهید کرد، یا یک تماس اضطراری که شما بلافاصله نیاز است بروید. این نگرانی تا حدودی توجیه کننده است؛ اما شما باید به یاد داشته باشید که این مورد شاید پتانسیل در مصاحبه کاری شما را برهم بزند و این مصاحبه که احتمالا یکی از فرصت های مهم در زندگی شما است را خراب کند.

تماس و ارتباط چشمی

برقرار نکردن ارتباط چشمی ممکن است حتی به عنوان رفتار مشکوک در مصاحبه کاری به نظر برسد. اگر شما دچار این مشکل هستید، مخصوصا اگر آنها غریبه باشند که قبلا هرگز در زندگیتان ملاقات نکرده اید، وقت آن رسیده است که یاد بگیرید این کار را انجام دهید.

پتانسیل در مصاحبه کاری

مزایای ارتباط چشمی

باید بتوانید ارتباط چشمی برقرار کنید با فردی که میخواهد از شما مصاحبه حضوری کند. ممکن است این ارتباط در ابتدا ایجاد شود. با انجام این کار، شما پیامی را ارسال می کنید که یعنی به طور کامل آگاه هستید که چرا شما اینجا هستید و آماده مصاحبه هستید. بدون گفتن کلمات، شما با ارتباط چشمی به آنها می گوئید که قابل اعتماد هستید و پتانسیل در مصاحبه کاری را در اختیار دارید.

اول سلام کردن نشان از پتانسیل در مصاحبه کاری

شما وارد اتاق شدید و چشمان شما با مصاحبه کننده ملاقات کرد. شما لبخند بزنید و نفری اولی باشید که سلام می کنید این کار تاثیر مثبتی در رفتار شما و نظر مصاحبه کننده دارد. شما باید در طول مصاحبه افراد را تحت تاثیر قرار دهید، بنابراین شما باید از ابتدا بهترین امتیاز را برای خود به دست آورید. پس برای مصاحبه کننده صبر نکنید تا اول به شما سلام کند. او ممکن است شما را امتحان کند، رفتار شما را بسنجد.

برای دریافت مشاوره با کیفیت از بهترین روانشناسان کشور می توانید با سایت زندگی ما با فعالیت همه روزه تماس حاصل فرمائید همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشورت در رابطه با پتاتسیل در مصاحبه کاری نیز می توانید به صورت همه روزه از طریق شماره تماس زیر اقدام به برقراری ارتباط نمائید. جهت تماس نیازی به زدن صفر یا کد نخواهد بود از سراسر ایران با همین شماره ارتباط برقرار نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه