مدارک مورد نیاز برای آمادگی در مصاحبه شغلی

آمادگی در مصاحبه شغلی
   

شما به چه چیزهایی برای آمادگی در مصاحبه شغلی نیاز دارید در حال حاضر این موضوع مهم است که چه مدارکی را با خود برای آمادگی بیشتر در مصاحبه های شغلی همراه خود داشته باشید.

کلمات کلیدی:(مصاحبه شغلی| آمادگی در مصاحبه شغلی|مدارک مورد نیاز  در مصاحبه شغلی)
مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

با این حال، شما باید آماده دریافت شغل در طول مصاحبه باشید تا بتوانید کار را انجام دهید. شما باید آمادگی خود را برای پاسخ به هر سوالی که ممکن است از شما شود داشته باشید، تحقیقاتی در مورد شرکت و شغل مورد نظرتان انجام بدهید و البته تمام اسناد و مدارک نیز در دسترس شما باشد. قبل از رفتن به مصاحبه کاری از این نکات مهم برای آمادگی در مصاحبه شغلی استفاده کنید تا بتوانید با اعتماد به نفس وارد شوید و کارفرمای جدید یا فرد مصاحبه کننده را تحت تاثیر مثبت قرار دهید.

بدست آوردن اطلاعات برای آمادگی در مصاحبه شغلی

قبل از مصاحبه، فهرستی از افرادی را که ملاقات کرده اید، دریافت کنید و سپس راجع به این افراد در موارد زیر تحقیق کنید:

  • در رابطه با هر فردی تحقیقات کلی انجام دهید.
  • به ارتباط آن ها با خودتان توجه کنید.
  • اطلاعاتی در مورد این افراد را در وب سایت شرکت بررسی کنید.

هدف این است که بیشتر در مورد زمینه ها و منافع مصاحبه کنندگان بیشتر بدانید تا بتوانند بهتر ارتباط برقرار کنید. علاقه خود را به آنها و نقش خود در شرکت نشان دهید. همچنین شما می توانید از یک مشاور برای این کار مشورت بگیرید، سایت زندگی ما با بهترین متخصصان در تمام طول هفته در دسترس شما هستند برای مشاوره با کیفیت تلفنی در رابطه با آمادگی در مصاحبه شغلی.

آمادگی در مصاحبه شغلی

بررسی همراه داشتن مدارک لازم

شما باید ۵ یا ۶ کپی از اسناد مورد نیاز را در صورت نیاز فراهم آورید. چنین اسنادی عبارتند از:

  • رزومه خود را کپی نمائید و همراه داشته باشید.
  • فهرستی از ارجاع های شما (شامل شخص، شرکت و اطلاعات تماس مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل)
  • کپی از توصیه نامه ای که در آن افتخار و ستایش از شما شده است.

نمونه هایی از کار، مانند گزارش ها، طراحی و غیره اما مراقب باشید که جهت آمادگی در مصاحبه شغلی اطلاعات محرمانه را از کارفرمای فعلی خود حفظ کنید.

مصاحبه آموزشی را با دوستان و اعضای خانواده خود انجام دهید (مخصوصا اگر خود آنها تجربه مصاحبه با کارکنان را داشته باشند). این تمرین برای آمادگی در مصاحبه شغلی مفید خواهد بود

پوشیدن لباس مناسب برای آمادگی در مصاحبه شغلی

شما قطعا می خواهید یک لباس حرفه ای و مناسب برای مصاحبه شغلی داشته باشید. معمولا لباس های رسمی در جلسات مصاحبه ها برای موقعیت شغلی بسیار متفاوت خواهد بود. اگر دوستی دارید که برای این کارفرما کار می کند، می توانید از پوشش عمومی شرکت بپرسید. مطمئن باشید که به طور کاملا مرتب به نظر می رسید این یکی از عوامل آمادگی در مصاحبه شغلی است.


مقاله های زیر را می توانید مطالعه بفرمائید ممکن است برای شما مفید باشند:

اشتباهات رایج کارجویان در رزومه نویسی

در مصاحبه شغلی لباس مناسب بپوشید

در مصاحبه شغلی پتانسیل های خود را نشان دهید


به موقع حاضر شدن یکی از موارد آمادگی در مصاحبه شغلی

اطمینان حاصل کنید که دقیقا به موقع و سر وقت برای مصاحبه حاضر می شوید. قطعا نمی خواهید اولین نفری باشید که شما را به عنوان کسی که نمی تواند در زمان ملاقات حاضر شوند، بشناسند. قبل از رفتن مسیر را حفظ شوید و ترافیک های احتمالی را پیش بینی کنید تا به موقع به مصاحبه کاری خود برسید. اطمینان حاصل کنید که تلفن همراه خود را خاموش می کنید تا در حین مصاحبه به صدا در نیاید. ضمنا شما می توانید برای آمادگی در مصاحبه شغلی در همه روز حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمائید و از خدمات آنلاین و تلفنی متخصصان آن ها بهره مند شوید.

انجام یک مصاحبه تمرینی

مصاحبه آموزشی را با دوستان و اعضای خانواده خود انجام دهید (مخصوصا اگر خود آنها تجربه مصاحبه با کارکنان را داشته باشند). این تمرین برای آمادگی در مصاحبه شغلی مفید خواهد بود و اعتماد به نفس بیشتری به شما خواهد داد. در رابطه با دریافت بازخورد از پاسخ های خود، زبان بدنتان و آمادگی خود از آن ها سوال کنید. این مصاحبه آزمایشی را طوری انجام دهید که به سوالات معمول و سوالات دشوار ختم شود تا ببینند که چگونه به آنها پاسخ می دهید.

معرفی آماده شدن برای مصاحبه شغلی

در مصاحبه شغلی خود، وظیفه شما متقاعد کردن مصاحبه کننده به داشتن مهارت، دانش و تجربه برای شغل مورد نظر شماست. به همین دلیل، کارفرما از شما سوالات زیادی خواهد پرسید؛ بنابراین جهت آمادگی در مصاحبه شغلی، قبل از رفتن به مصاحبه، بهتر است از قبل در مورد شرکت تحقیق کنید و اطلاعاتی در مورد میزان درآمد یا آخرین محصول کسب کنید. هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که شخص جویای کار از اشتیاق خود به کار در یک مجموعه بگوید، در حالی که اساسی ترین اطلاعات در مورد آن را نمی داند. جهت دریافت مشاوره به صورت همه روزه می توانید با سایت زندگی ما در ارتباط باشید و از خدمات متخصصین این مرکز به صورت تلفنی بهره مند شوید.

آمادگی در مصاحبه شغلی

آماده کردن پاسخ برای سوالات مصاحبه

اکثر مصاحبه ها ترکیبی از بازنگری رزومه، رفتار و پاسخ به سوالات شما است.

به همین دلیل است که شما نیاز دارید تا پاسخ های بسیاری را در مورد آن ها بدانید.

در تمام مصاحبه ها، برای شناخت آمادگی در مصاحبه شغلی شماری از سوالات رایج وجود دارد.

سوالاتی مانند:

  • آیا می توانید کمی درباره خودتان توضیح دهید؟
  • نقاط قوت خود را می شناسید؟
  • آیا می توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید؟
  • چرا باید شما را استخدام کنیم؟
  • در پنج سال آینده خود را در چه وضعیتی می بینید؟

اطمینان حاصل کنید که برای هر جلسه مصاحبه، این سؤالات را بپرسید؛ بنابراین پاسخ هایی را که برای این سوالات نیاز دارید دریافت کنید.

همراه داشتن مدارک اصلی و مورد نیاز

اگر از شما خواسته شود تا قبل از مصاحبه برخی از مقالات خود را ارائه کنید.

باید این اسناد را قبل از رفتن به این مصاحبه در شب قبل آماده کنید.

  • یک کپی از رزومه خود یا در صورت لزوم، یک فایل PDF با آن بگیرید.
  • یک دفترچه یادداشت و خودکار همراه خود داشته باشید.
  • اطلاعاتی را که نیاز دارید برای فرم های مختلف پر کنید، همراه داشته باشید مثل کارت ملی و شناسنامه.

برخی از نمونه کارهای مرتبط خود را با شرکت برای آمادگی در مصاحبه شغلی به رزومه خود اضافه کنید و یا آنها را در روز مصاحبه بیاورید.

متخصصان و مشاوران حاضر در سایت زندگی ما به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان هستند، همچنین جهت مشاوره در رابطه با آمادگی در مصاحبه شغلی می توانید با شماره زیر بدون گرفتن کد یا زدن صفر تماس حاصل فرمائید. جهت انجام این کار شما از سراسر ایران قادر به انجام این کار هستید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه