بارداری در دوران نامزدی و اقدامات لازم در مواجه با آن

بارداری در دوران نامزدی
   

بارداری در دوران نامزدی چه درمانی دارد؟ برای جوانان امروز، دوران عقد یک زمان ناآشنا است. آنها به عنوان ازدواج دائمی و همسر مطرح شده و از سوی دیگر، بسیاری از حقوق زنان و شوهران در آن نیست. یکی از این حقوق در این دوره، ایجاد رابطه جنسی بین نامزدها است. بسیاری از خانواده های امروز در دوران نامزدی مخالف روابط زناشویی دختران و پسران هستند. به همین دلیل، دختر یا پسر کللا اغلب در دوران پیوسته یا مخفیانه عمل می کنند.

کلمات کلیدی:(بارداری در دوران نامزدی|رابطه جنسی بین نامزدها|روابط زناشویی دختران و پسران )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بارداری در دوران نامزدی

بارداری در دوران نامزدی

ا اطلاع رسانی به همسر شما واجب است. شما تنها نمی توانید و نباید بر این تصمیم قاطع شوید. به ویژه اگر قصد دارید سقط جنین کنید، حق همسرتان در مورد این موضوع مطلع شدن است. در غیر این صورت، ممکن است بعدا مشکلی جدیتر به وجود آید.

ممکن است به نظر برسد که برای بسیاری از افراد در حین نامزدی مواجهه با بارداری با همه این پیشرفتها، بسیار اندک و دور از ذهن باشد، اما متأسفانه بسیاری از جوانان ما به دلایل مختلف با آن روبرو هستند و در حال مبارزه هستند  و آن را انجام می دهند. بدتر از همه، بسیاری از این جوانان دست و پای خود را گم کرده و با اشتباهاتی چون فرار، سقط جنین، جدایی و غیره روبرو هستند.

حاملگی در هنگام عقد، گرچه در نگاه عرف نابه جا است، اما راه حل غیرقانونی و رها کردن آن، آن را بیش از مسیر آن منحرف خواهد کرد. مقابله با این مشکل نیز باید به شیوه های خاص و به شیوه ای بهتر و قابل کنترل تر انجام شود تا عواقب آن کاهش یابد و گناه نباشد.

برخی افراد فکر می کنند تا زمانی که روح در جنین (پنج ماهه) نفود نکنند، سقط جنین قتل نیست و گناه نیست. در حالیکه، طبق گفته مقامات و مراجع تقلید، سقط جنین پس از انعقاد، در هر ماهی ممنوع و دیه دارد. البته مقدار دیه در ماه های مختلف متفاوت است.

اما واقعیت این است که بارداری در دوران نامزدی ، گرچه بعید است که در زندگی عادی اتفاق بیفتد، اما راه حل نامشروع و رها کردن آن، بیش از مسیر آن را هدایت می کند. مواجهه با این مشکل نیز باید با روش های خاص و مدیریتی بهتر و دقیق تر انجام شود تا پیامدهای آن کاهش یابد و به گناه مرتکب نشود. در چنین وضعیتی، لازم است کارهای لازم و ضروری انجام شود.

 

گام های موثر برای بارداری در دوران نامزدی

اولین گام در این ماجرا همدردی و حمایت از دختر و پسر از یکدیگر است. در این مرحله، دختران و پسران باید از اعلام نامزدی خود برای این داستان مهم خودداری کنند، سرزنش یکدیگر، خالی کردن پشت هم خودداری کنند.

خانواده ها باید در معرض مشکل باشند بعضی از خانواده ها، به دلیل تعصبات خود، نمی توانند این مسئله را قبول کنند و به سرعت واکنش نشان می دهند. در این وضعیت، دختر و پسر باید با مشاور متخصص به بحث بپردازند تا بتواند از روش متداول خانواده استفاده کند تا آنها را با آموزش های لازم آموزش دهد.

بلافاصله یک مراسم ازدواج برقرار کنید. شاید شما آرزوهای زیادی برای عروسی خود داشته باشید، اما باید اعتراف کنید که برای این خواسته ها نمی توانید صبر کنید. آن را کمی ساده تر کنید تا بتوانید زودتر برگزار کنید و به زندگی خود برسید. دختر و پسر و خانواده های آنها باید از بسیاری انتظارات و خواسته های خود در این زمینه خاص آگاه باشند. به عنوان مثال، به جای یک مراسم ازدواج، آنها یک مراسم عروسی ساده یا حتی یک سفر را انتخاب خواهند کرد.

مقالات پیشنهادی مجیب

همسر خود را سرزنش نکنید

دوره عقد سبب می شود تا شناخت شما از همسرتان کامل می شود و زمان بارداری مناسب نیست. بنابراین اولین اصل در دوره نامزدی و قرارداد این است که تماس جنسی شما و همسرتان به طور کامل مراقبت شود تا هر دو مداخله تان حل شود و خطر ابتلا به بارداری وجود نداشته باشد. اما اگر در این دوره باردار شدید با یا بدون پیشگیری بارداری ارید، اولین قدم آرامش است. این ممکن است در شهرهایی که سنت های قدیمی هنوز حرف اول را دارند، کمی دشوار باشد، اما تا حد ممکن، با همسرتان صحبت کنید بدون استرس. به خاطر داشته باشید که هر دو شما در این موقعیت قرار دارید، و سرزنش طرف دیگر به حل این مسئله کمک نمی کند.

مخفی نکردن

شما لازم نیست بارداری خود را در طول دوره نامزدی یا ازدواج در همه جا پخش کنید، اما اطلاع رسانی به همسر شما واجب است. شما تنها نمی توانید و نباید بر این تصمیم قاطع شوید. به ویژه اگر قصد دارید سقط جنین کنید، حق همسرتان در مورد این موضوع مطلع شدن است. در غیر این صورت، ممکن است بعدا مشکلی جدیتر به وجود آید.

اگر خانواده تان متعصب هستند …

تعصب برخی از خانواده ها، چه دختر و چه پسر، عاملی است که اجازه نمی دهد که زوج ها به آرامی در مورد این موضوع فکر کنند و تصمیم بگیرند و دائما تاکید کنند اگر خانواده ها دریابند که عروس در طول عقد باردار است، واکنشی در انتظار آنها خواهد بود . اگر شما یا همسرتان یک خانواده متعصب داشته باشید، توصیه می شود از یک مشاور کمک بگیرید و موضوع را به خانواده درجه اول خود بر اساس اولویت بندی بگویید نه خود به خود، بلکه به شیوه ای هوشمندانه و برنامه ریزی شده. شاید حتی لازم نیست که برادر یا خواهر خود یا همسرتان از این موضوع آگاه باشند، اما بهتر است پدر و مادر را مطلع سازید.

 

مشاوره مجیب برای بارداری در دوران نامزدی

بارداری در دوران نامزدی

در واقع، دلیل اصلی وجود عقد، آشنایی زوج ها با ویژگی های یکدیگر است. به همین دلیل اکثر خانواده ها و حتی کارشناسان خانواده معتقدند اگرچه هیچ مشکلی دینی وجود ندارد، بهتر است که دختر و پسر در این زمان رابطه جنسی با یکدیگر نداشته باشند، زیرا اگر در نهایت به این نتیجه برسند که آنها در مشخصات مشابه با یکدیگر نمی توانند با همدیگر ترکیب شوند و نمی توانند با هم زندگی کنند، آنها می توانند بدون ایجاد مشکلات زیادی مانند حاملگی های ناخواسته جدا شوند.

اگر مراسم عروسی، بسیار دور از بارداری است و حاملگی ممکن است واضح باشد، ایده خوبی است که زمان خود را تجدید نظر کنید و زودتر اقدام کنید. اما اگر شما می خواهید در عرض چند هفته آینده به خانه و زندگی خود برسید و تا زمانی که حاملگی شما روشن شود، مجبور نیستید بیش از حد وقت صرف کنید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای بارداری در دوران نامزدی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه