گریه کودکان در سفر های هوایی را اینگونه حل کنید.

گریه کودکان در سفر های هوایی
   

گریه کودکان در سفر های هوایی چندان مساله عجیب و نگران کننده ای نیست، زیرا کودکان در بسیاری از شرایط و محیط ها به خصوص محیط های ناشناخته که تاکنون ندیده اند، گریه می کنند و این در واقع به گونه ای نحوه ارتباط برقرار کردن آن ها با محیط است که تلاش برای شناسایی و آشنایی با آن را دارند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گریه کودکان در سفر های هوایی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این امر به نکات و روش هایی که در این مقاله قصد داریم به آن ها اشاره کنیم بپردازیم و مشکلات را تا حدودی برای والدین سهل و آسان نماییم.

گریه کودکان در سفر های هوایی : بررسی کودک

گریه کودکان در سفر های هوایی

کودک به دلایل مختلفی می توانند گریه کند، پس بهتر است مادر کودک او را نیم ساعت به نیم ساعت و یا یک ساعت یک بار نگاهی بیندازد تا متوجه کثیف کاری او شود. البته روش مراقبت هر کودکی بعد از یک مدت کوتاه برای مادرش مشخص می شود، که آیا او بعد از یک ساعت خود را کثیف می کند،بعد از یک ساعت گرسنه اش می شود،نیاز دارد تا کمی او را بغل کنید.

این ها همگی نیاز هایی هستند که والدین به خصوص در سفر ها و سفر های هوایی که در آن محدودیت بیشتری بر قرار است بیشتر دقت باید داشته باشند.

نوع غذا ی مصرفی به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات می تواند متفاوت باشد و از پزشک اطفال این سوال را حتما قبل از مسافرت بپرسید.

محدودیت فضایی و مکانی

شاید این موضوع یعنی گریه کردن کودکان در سفر های هوایی به این دلیل باشد که کودکان طی محدودیت های فضایی که بر آن ها اعمال می شود،متوجه نبود آزادی همیشگی هستند ،آزادی که می توانستند چهار دست و پا بر روی زمین راه بروند، حرکت بخورند، سر و صدا کنند. اما اکنون این شرایط مهیا نیست.

از اینکه در اغوش مادر نیستند و حرکتی در کار نیست، ناراحت می شوند و ناراحتی آن ها طبق معمولا با گریه همراه است، زیرا کاری از دست آن ها بر نمی آید.

از طرفی فضای ارتباطی با بیرون در هواپیما بسیار کمتر از قطار و ماشین و اتوبوس است،یعنی اینکه وجود طبیعت بیرون مثل کوه، درخت و آسمان آبی تا حدودی در آرام نگه داشتن کودک موثر است، اما در سفر های هوایی او بیشتر یک جا ثابت است و  منظره جالبی در اطرافش ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گریه کودکان در سفر های هوایی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

در کابین هواپیما سر و صد ا های مختلفی شنیده می شود که این حجم صدا برای کودک می تواند آزار دهنده باشد و مانع از استراحت او شود، برای این کار با دو قطعه پنبه بدون اینکه حتی فشاری کم به گوش او وارد شود در حدی که تنها جلوی راه وردی را ببندد کافی است و کمی از سر و صدا می کاهد و استراحت می کند.

گریه کودکان در سفر های هوایی : گوش درد

قبل از هر چیز باید گفت که مسئله درد گوش برای همه کودکان اتفاق نمی افتد اما می تواند یکی از دلایل اصلی گریه آن ها در هواپیما نیز باشد.

این مشکل به دلیل تغییرات فشار هوایی است که بین گوش میانی وگوش بیرونی اختلاف فشار به وجود می آید و به دلیل حساس بودن کودکان این اتفاق برای آن ها بی نهایت آزار دهنده است.

در ارتباط با با بزرگسالان و درد گوش به هنگام سفر های هوایی می توان توصیه کرد که  از آدامس استفاده کنند، اما این موضوع برای کودکان قابل انجام نیست، بنابراین به سراغ مورد پیشگیری می رویم، اگر کودک شما قبل از سفر سرماخورده و میدانید که مشکلات مربوط به درد گوش دارد باید صبر کنید تا سرماخوردگی و درد گوش از بین برود و بعد سفر کنید یا حتی الامکان سفر را به تعویق بیندازید.

البته نکته ای دیگر که قابل ذکر است، این است که برای کاهش درد گوش مکیدن شیر از شیشه می تواند در تنظیم فشار هوا بین این دو بخش گوش مفید باشد، این در حالی است که باز هم تکرار می کنیم کودک قبل از سفر مبتلا به درد گوش و سرماخوردگی نباشد، در غیر اینصورت بهتر است که سفر کنسل شود.

گریه کودکان در سفر های هوایی : سر و صدای کابین هواپیما

گریه کودکان در سفر های هوایی

در کابین هواپیما سر و صد ا های مختلفی شنیده می شود که این حجم صدا برای کودک می تواند آزار دهنده باشد و مانع از استراحت او شود، برای این کار با دو قطعه پنبه بدون اینکه حتی فشاری کم به گوش او وارد شود در حدی که تنها جلوی راه وردی را ببندد کافی است و کمی از سر و صدا می کاهد و استراحت می کند.

گریه کودکان در سفر های هوایی : آغوش مادر

در بسیاری از مواقع همان طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، کودکان از رفتن به مکان های جدید،ادم های جدید عکس العمل نشان می دهند و واکنش آن ها گریه کردن است؛ اگر به گونه ای گریه کودک متوقف نشد، بهتر است که کودک در حد چند دقیقه در آغوش مادر قرار بگیرد، اینگونه می تواند تاثیر در آرامش و ارتباط او داشته باشد، دقت کنید که کودک در هر سفری باید گهواره مخصوص خود را داشته باشد که در سفر های هوایی خودشان این موضوع یعنی گهواره مخصوص سفر را دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گریه کودکان در سفر های هوایی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

گریه کودکان در سفر های هوایی : تغذیه کودک

بد نیست که قبل از سفر یک مشاوره کلی نزد پزشک متخصص اطفال داشته باشید، که علاوه بر شیر چه ماده غذایی بهتر است که کودک مصرف کند، چه مقدار شیر می تواند بخورد، گاهی مصرف زیاد شیر برای اینکه کودک را ساکت کنیم خود عواقب دیگری را در بردارد. پس دقت به مساله بهداشت، سلامت و تغذیه نوزاد به هنگام سفر  به خصوص سفر هوایی جهت کم کردن میزان گریه کودک بسیار موثر است.

مرکز روانشناسی تلفنی مجیب

در رابطه با کودکان، مشکلات بهداشت جسمی و بهداشت روانی آن ها مسائل گوناگون زیادی وجود دارد که شاید از بزرگسالان هم بیش تر باشد و گاهی به دلیل ندانستن مشکلات مربوط به آن ها با گریه های بی وقفه کودکان مواجه می شویم، که نگران کننده است.

کودک مانند هر موجود زنده دیگری در بدو تولد هم به مراقبت های فیزیکی نیاز دارد و هم مراقبت های روحی نیاز دارد. پس بهتر است که اگر با تنش ها، اضطراب ها و سایر مشکلات روحی که گاهی در کودکان خود را به دلایل مختلف مثل دعوای والدین، اتفاقات پیرامون که بزرگسالان از ان بی خبرند، بروز می کنند.

همه این موارد برای اینکه از روحیات او ریشه کن شوند و درمان روحی و روانی به موقع انجام شود، نیاز به مراجعه نزد روانشناس است.

فراموش نکنید که بسیاری از ترس های که ما در بزرگسالی تجربه می کنیم به دلیل اتفاقات تلخ یا درمان نشده دوران کودکی است.

اگر به مواردی از مشکلات روحی در کودک خود پی برده اید، بد نیست که به روانشناس کودک مراجعه کنید تا درمان یک جلسه ای به درمان همیشگی تبدیل نشود.

جهت تماس با سایت زندگی ما با شماره تماس  zendeghima.irاز ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

در ضمن فراموش هم نکنید که این مرکز در روز های تعطیل هم اماده پاسخگویی می باشد.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه