اثر روانی گوشی های موبایل وقتی نزدیک شما هستند

اثرات روانی استفاده زیاد از موبایل
   

اثر روانی گوشی های موبایل

گوشی های موبایل چه نقشی در زندگی ما دارند؟شاید شما چندین بار با این صحنه مواجه شده اید، زمانی که تلفن همراه خود را گم کرده اید، سرگردان در اطراف و در راه، و به دنبال پیدا کردن آن هستید.

در این وضعیت، شما نمیتوانید کاری انجام دهید. آرام نیستید، شماره تلفن همراه خود را بلافاصله از طریق تلفن ثابت یا تلفن همراه دیگری می گیرید.

شما همچنین به اینترنت وابسته هستید، اگر یک روز خط اینترنت شما قطع شود یا کامپیوتر شما با یک مشکل مواجه شود، کل طرح زندگی شما سقوط خواهد کرد و شما فکر می کنید از همه چیز بی خبرید. فناوری به شدت بر زندگی شما تاثیر گذاشته است.

کلمات کلیدی(اثر روانی گوشی های موبایل |کار کردن با موبایل|اعتیاد به موبایل |عوارض گوشی موبایل| درمان اعتباد به موبایل|بهترین مرکز مشاوره )
زمان مطالعه تخمینی : ۶دقیقه

از ساعتهای اول روز با ساعت دیجیتال تلفن همراه خود بیدار می شوید، روز خود را با آخرین اخبار که در دنیای اخبار تکنولوژی مدرن قرار می گیرید، پایان می دهید.

در چند دهه گذشته زندگی تغییر کرده است و این فناوری ها و اختراعات تغییری در شیوه زندگی ما ایجاد کرده است.

اگر ما امروز میخواهیم وضعیت زندگی ما با وضعیت پدربزرگ و مادربزرگمان مقایسه کنیم، در آنها تفاوتهای زیادی پیدا میکنیم.

این امکانات مدرن و ارتباطات، فقدان هر یک از اینها یک فاجعه بزرگ برای ما است و حتی در تخیل افرادی که چندین سال پیش زندگی کرده اند، نمی گنجد چه برسد که از اهمیت و نقش آنها در زندگی آگاه باشند.

رایانه، اینترنت، تلفن همراه و … نمادهای اصلی فناوری های امروز هستند که بدون شک بیشترین تاثیر را در زندگی روزمره انسان ها دارند.

علیرغم این واقعیت که دانشمندان بارها درباره عواقب امواج خطرناک گوشی های موبایل در سلامت مردم ما هشدار داده اند، اما هیچ یک از ما آماده نیستیم که حتی به خاطر سلامت بدون تلفن همراه در دانشگاه حاضر شویم یا روز کاری را شروع کنیم. از اینترنت استفاده نکنیم یا دسترسی نداشته باشیم.


مقالات زیر را هم مطالعه نمایید:

موبایل در همنشینی های خانوادگی را حذف کنید.

اثرات اعتیاد به موبایل بر شغل و زندگی شخصی

علایم اعتیاد به گوشی هوشمند و چک کردن های مداوم


داستان همیشگی با گوشی های موبایل

گوشی های موبایل

زندگی روزمره ما خیلی وابسته به تلفن همراه است که می توان گفت که اکثر مردم بدون آن قادر به ادامه زندگی طبیعی خود نخواهند بود. اگرچه به نظر می رسد که گروه نوجوانان و جوانان بیشترین تعداد کاربران تلفن همراه را داشته باشدن، اما این وابستگی در میان گروه های سنی مختلف گسترش یافته است.

در دنیای امروز، جایی که کانون خانواده و دوستی را مختل می کنند، چنین ابزارهایی روابط اجتماعی افراد را تسهیل می کند، زیرا این تکنولوژی همیشه می تواند ابزار خوبی برای همکاری باشد.

اما بر خلاف آنچه که به نظر می رسد، همه چیز به خوبی پیش نمی رود، زیرا دیگران بر این باورند که از طریق این فن آوری ها و امکانات تسخیر شده، از ایجاد رابطه نزدیک بین اعضای خانواده جلوگیری می شود.

در حقیقت، زندگی خانوادگی به طور مستقیم از طریق استفاده از ابزار مانند رایانه، اینترنت و تلفن همراه تأثیری نداشته است، اما تأثیر چندین تماس تلفنی، ارسال و دریافت نامه شخصی از طریق صندوق پستی، ارسال و دریافت پیامک و غیره اشکال جدید ارتباطی است که روابط اعضای خانواده را سایه زدند و روابط اجتماعی واقعی فرد را مورد سوال قرار دادند؛ روابطی که تنها ارسال پیامک، بازدیدکنندهای مجازی، و یا، تا آنجا که ممکن است، تماس تلفنی را محدود می کند.

همه ما شرطی شده ایم، به محض اینکه صدای یک تلفن همراه یا صدای یک پیام اس ام اس جدید را می شنویم، ما به شدت به دنبال تلفن همراه خود هستیم.

ارتباط عاطفی قطع شده

از سوی دیگر، نظرسنجی ها نشان می دهند که بیشتر خانواده ها با حضور فن آوری های ارتباطی جدید در زندگی خانوادگی خود دارند و خوشحال هستند؛ زیرا می توانند در طول روز و در طول زمان دور از یکدیگر از وضعیت فعلی بدون وقفه آگاه باشند. دسترسی به یکدیگر داشته باشند.

به عبارت دیگر فقدان حضور فیزیکی اعضای خانواده منجر به از دست دادن روابط عاطفی میان اعضای خانواده نمی شود.

همه ما شرطی شده ایم، به محض اینکه صدای یک تلفن همراه یا صدای یک پیام اس ام اس جدید را می شنویم، ما به شدت به دنبال تلفن همراه خود هستیم.

دنیای مجازی بدون مرز

گوشی های موبایل

با پیشرفت جامع علم و فناوری در سال های اخیر، اینترنت به عنوان یکی از بهترین فناوری های دنیا تاثیری چشمگیر بر زندگی انسان ها داشته است.

اگر چه اینترنت برای بسیاری از افراد ممکن است یک ابزار دلپذیر باشد، این نظرسنجی نشان می دهد که مردم امروزه به طور فزاینده ای وابسته به اینترنت هستند. بسیاری از کاربران بر این باورند که اینترنت در تصمیم گیری برای رویدادها و رویدادهای آینده نقش مهمی دارد.

خرید یک خودرو، انتخاب یک مدرسه برای کودکان، انجام معاملات تجاری و شرکت در دوره های آموزشی مجازی، مسائل مهم است که مردم برای کمک به تصمیم گیری در مورد آنها انجام می دهند.

علاوه بر این، نشستن در مقابل یک کامپیوتر و کار با اینترنت بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل شده است. اکثر مردم، به خصوص گروه های سنی جوان، علاقه مند به توسعه ارتباطات اجتماعی خود در دنیای مجازی هستند و همچنین ترجیح می دهند که عضو جامعه ی آنلاین باشند.

مدیریت فناوری جدی

اگرچه فن آوری های مدرن از بسیاری جهات کیفیت زندگی ما را بهبود می بخشد اما این فقط یک جنبه از این مسئله است.

با کمک این ابزارها، می توانید زندگی خود را به گونه ای مدیریت کنید که برای یک چیز کوچک یا حتی سرگرم کننده از خانه خارج شوید.

اگر می خواهید سفر کنید، شما به راحتی رزرو هتلی را که قصد دارید در آنجا سفر کنید، رزرو می کنید. این سری اطلاعات مربوط به آب و هوا را ارائه می دهد تا براساس پیش بینی هوا، هر آنچه که در سفر می خواهید انجام شود. شما همچنین از طریق اینترنت، تلفن، آب، گاز و برق را پرداخت می کنید.

از طریق این دنیای مجازی بدون مرز، از آخرین رویدادهای جهان مطلع خواهید شد. درست است که فناوری های ارتباطی در حال تغییر زندگی ما هستند، اما همه این تغییرات به دلیل انتخاب ها و تصمیماتی که ما مسئول آن هستیم است.

در حقیقت، ما خودمان زمینه را برای معرفی تکنولوژی ها و ابزارهای جدیدی فراهم می کنیم که بتوانیم راه خرید، مسافرت، آموزش، ارتباط با دیگران و در نهایت شیوه زندگی را تحت تاثیر قرار دهیم.

فکر میکنید تاثیر فناوری بر ابعاد زندگی انسان چگونه خواهد بود و چگونگی حضور اجتناب ناپذیر آن در زندگی چیست؟

 

مشاوره مجیب برای استفاده از گوشی های موبایل

از آنجا که وابستگی به گوشی های موبایل ذهنی است تا جسمی ، روش ترک گوشی موبایل هم متفاوت است و بخش روانپزشکی در ترک آن اهمیت خاصی دارد.  به همین دلیل لازم است ترک گوشی موبایل را تحت نظارت یک روانشناس بالینی و حمایت از یک روانشناس برای بهبود مهارت و بهبود روابط بین فردی بپردازیم. درمان های ارائه شده توسط روانشناسان و روانپزشکان می تواند میزان بازگشت فرد به استفاده بیمارگونه از گوشی های موبایل را کاهش دهد. برای ترک اعتیاد به گوشی موبایل ، می توانید با مشاور متخصص روانشناسی مجیب برای مشاوره تماس بگیرید. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه