تشخیص افسردگی ماژور شایع ترین افسردگی سطح جامعه

تشخیص افسردگی ماژور
   

تشخیص افسردگی ماژور چگونه ممکن است؟اغلب کودکان ممکن است گاهی احساس ناراحتی و غم کنند، و نوسانات خلقی در میان نوجوانان رایج است، اما این ها معمولا شرایط گذرا هستند. بعضی از کودکان ممکن است علائم افسردگی را در شرایط خاص نشان دهند، مثلا در صورت از دست دادن. اما افسردگی یک مشکل درازمدت است و کودکان با آن بیشتر احساس ناخوشایندی دارند.

این یک وضعیت جدی است که سبب آسیب جدی به عملکرد فرد می شود و او را از زندگی عادی دور می کند. تشخیص افسردگی ماژور موضوع اصلی بحث در این بخش است. هر کس ممکن است احساس غم و اندوه و تحریک پذیری کند.

اما این احساسات و مشکلات معمولا بعد از گذشت چند روز اتفاق می افتد. افسردگی یک اختلال متداول اما شدید روحی است که ممکن است باعث علائم شدید شود. افسردگی توانایی احساس، فکر کردن و کنترل فعالیت های روزانه را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین به عنوان اختلال افسردگی عمده یا افسردگی بالینی شناخته شده است، یک مرد باید حداقل دو هفته علایم افسردگی را برای تشخیص داشته باشد.

هر دو مردان و زنان دچار افسردگی می شوند اما تمایل آنها برای صحبت در مورد احساساتشان بسیار متفاوت است. این یکی از دلایلی است که علائم افسردگی برای مردان و زنان نیز بسیار متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تشخیص افسردگی ماژور می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

تشخیص افسردگی ماژور

تشخیص افسردگی ماژور

افسردگی ماژور یکی از مهم ترین اختلالات شناختی در کودکان و نوجوانان است. معیارهای تشخیصی که در منتشر شد عبارتند از:

  • شما احساس ناامیدی و ناراحتی می کنید
  • شما علاقه ای به دوستان، فعالیت ها و چیزهایی که قبلا از آن لذت می بردید ندارید
  • شما بسیار مضطرب و پرخاشگر از حد معمول هستید
  • مصرف بیشتر الکل، مشارکت در رفتار بی پروا
  • شما احساس بی قراری دارید
  • خواب و اشتها شما تغییر کرده است
  • شما نمی توانید تمرکز کنید یا بهره وری شما در کار کاهش یافته است
  • شما نمی توانید افکار منفی خود را کنترل کنید

 


بیشتر بخوانید

کدام نوجوانان بیشتر دست به خودکشی می زنند؟

بررسی علت های خودکشی نوجوانان

چه ارتباطی بین افسردگی و میل جنسی در زندگی افراد وجود دارد؟


برخی از نشانه های افسردگی رایج

  •  خشم، تحریک پذیری یا پرخاشگری
  •   احساس اضطراب، بی قراری
  • از دست دادن علاقه به کار، خانواده، و یا یک بار لذت بخش
  • مشکلات میل جنسی و عملکرد جنسی
  • احساس ناراحتی، “خالی”، مسطح یا ناامید کننده
  • عدم توانایی تمرکز یا به یاد داشتن جزئیات
  • احساس خستگی، عدم توانایی خوابیدن یا بیش از حد خوابیدن
  • افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی
  • درد های جسمی، سردرد، گرفتگی، یا مشکلات گوارشی
  • ناتوانی در برآوردن مسئولیت های کار، مراقبت از خانواده و یا سایر فعالیت های مهم
  •  مشارکت در فعالیت های پر خطر
  • نیاز به الکل یا مواد مخدر
  •  از خانواده و دوستان خارج شدن یا جدا شدن

افسردگی ماژور یکی از مهم ترین اختلالات شناختی در کودکان و نوجوانان است.

درمان و تشخیص افسردگی ماژور

تشخیص افسردگی ماژور

مهمترین چیزی که دیگران می توانند برای یک فرد که علائم افسردگی دارد، انجام شود، کمک به او و تماس با یک پزشک یا متخصص بهداشت روان است و در صورت لزوم با او همراه شوید و او را تشویق کنید تا علائم خود را بهبود بخشد. بسیاری از مقامات توصیه می کنند که پزشکان به طور منظم به بیماران بالغ که برای افسردگی به آنها روی می آورند دو پرسش استاندارد مطرح می کنند: آیا در دو هفته گذشته احساس افسردگی یا ناامیدی دارید؟ در طول دو هفته گذشته، آیا شما احساس علاقه یا لذت کمی در فعالیت های معمول خود دارید؟ غربالگری می تواند به ویژه برای مردان مهم باشد، زیرا آنها کمتر از زنان هستند که خودشان موضوع افسردگی را مطرح کنند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه تشخیص افسردگی ماژور با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

درمان برای هر دو جنس یکسان است – صحبت کردن با درمانگر در مورد مشکلات و مصرف داروهای ضد افسردگی برای علائم. این بحث ممکن است به شکل روان درمانی، گروه های پشتیبانی متقابل یا مشاوره های زناشویی باشد.

داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی به همان اندازه موثر هستند و عوارض جانبی مشابهی در هر دو جنس دارند، اما یکی از عوارض جانبی که تا ۵۰٪ از کاربران دیده می شود، پیامدهای ویژه ای برای مردان دارد. داروهای ضد افسردگی که به طور گسترده استفاده می شوند، مهارکننده های انتخابی بازدارنده سروتونین (SSRIs)، تمایل دارند میل جنسی، عملکرد، و رضایت جنسی و توانایی رسیدن به ارگاسم را کاهش دهند. در مردان، اغلب به این معنی است که داروها مانع نعوظ یا انزال می شوند.

عوارض جانبی جنسی، مانند سایر عوارض جانبی ضد افسردگی، ممکن است با زمان محو شود. بنابراین یک راه حل این است که منتظر بمانیم.

یک راه دیگر برای اختلال عملکرد جنسی این است که دارو دوم را اضافه کنید. بسیاری از داروهایی که برای این منظور آزمایش شده اند، بهتر هستند. چند مطالعه نشان می دهد که اضافه کردن بوپرپیون ممکن است کمک کند. سیلدنافیل (ویاگرا) در سه مطالعه مؤثر بوده و احتمالا بهترین انتخاب در اکثر موارد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تشخیص افسردگی ماژور می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

 مشاوره مجیب برای تشخیص افسردگی ماژور

تشخیص افسردگی ماژور یکی از عوامل خطر اصلی برای خودکشی است و مردان چهار برابر بیشتر از زنان خودکشی می کنند – تا ۱۰ برابر بیشتر در سنین پیری. یکی از دلایلی که ممکن است این باشد که مردان نمی توانند احساسات خود را بیان کنند و در زمان ناامیدی به دنبال کمک باشند.

هنگامی که شخصی از افسردگی رنج می برد، نمی تواند به راحتی به نیازهای خود برسد. در روابط سالم، مردم به طور مداوم رشد می کنند و شکوفا می شوند. اما در رابطه با افسردگی، رشد و پیشرفت  قطعا غیر میسر خواهد بود. گاهی اوقات وقتی کسی به مدت طولانی در وضعیت سخت افسردگی قرار می گیرد، برایش باور رهایی از بند و سختی افسردگی سخت است. اما این شمایید که می توانید او را از این بحران نجات دهید. کافی است که با مشاوران با تجربه سایت زندگی ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات پیشنهادی مجیب

شاید خیلی از افراد به خاطر ترس از نرسیدن به نتیجه مطلوب به مشاوره مراجعه نمی­ کنند. درصورتی که اگر افراد در مراحل اولیه افسردگی به مشاوره مراجعه کنند، مشاور می­ تواند راه حل هایی ارائه نماید و اوضاع را به سرعت بهبود بخشد. از این رو قبل از اینکه دیر شود می توانید با کمک مشاوران مجیب دوباره به زندگی عادی برگردید. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم دوباره زندگی کنید و از زندگی سالم بدون افسردگی لذت ببرید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای تشخیص افسردگی ماژور طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه