استعداد کودکان را در مسیر صحیح هدایت کنید

استعداد کودکان
   

استعداد کودکان چگونه قابل بررسی است؟ ما می توانیم بگوییم که بزرگترین سرمایه گذاری نژاد بشر، کودکان و نوجوانان هستند. بچه ها امید آینده ما هستند. هدایت کودکان مهم و ارزشمند است با توجه به علاقه و استعداد و توانایی آنها و نه با اجبار. چه بسیار فرزندانی که استعداد جالب توجهی را در حوزه ی کنجکاوی نشان می دهند و چه بسا آنهایی که استعدادشان دست کم گرفته می شود، چه ناشی از محیط زیست و یا عدم حمایت از طرف خانواده. در این مقاله، شما چند راه موثر برای ایجاد استعداد کودکان را یاد خواهید گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعداد کودکان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

هوش و استعداد کودکان

استعداد کودکان

ما در حال بررسی این واقعیت هستیم که ما از نظریه گارنت کارنر در مورد اسکن کردن استفاده می کنیم. و بر اساس نظریه او، او ابتدا ۷ نوع هوش را تعریف کرد و سپس هوش دیگر را به هوش  هشتم اضافه کرد و دوباره اطلاعات دیگری را برای تحقیق و بررسی اضافه کرد، اما دوباره آن را در دسته های دیگر قرار داد. اگر من بخواهم هشت هوش را نام ببرم، ابتدا توضیح خواهم داد که گارنر، پس از تحقیق و بررسی بسیاری از رفتارهای کودکان در فضاهای مختلف، نتیجه گرفت که مغز هر فرد توانایی بی شماری برای یادگیری دارد.

گارنر فردی بود که بحثهای IQ را صرفا به عنوان دستیابی به عدد شناسی به عنوان یک معیار اندازه گیری در نظر گرفت و تعیین کرد که این عدد می تواند در کنار چیزهای دیگر مفید باشد اما تنها نشان دهنده مسیر یک فرد نیست.

وقتی صحبت از انتخاب فعالیت و استعداد مورد علاقه کودکتان است، بهتر است که فقط نقش هدایتگر را به دست آورید و پیشنهادات خود را براساس آنچه که از کودک می بینید و می شنوید، ارائه دهید.

پس از تحقیقات گسترده و استفاده از فضاها و تجربه در زمینه های مغز و اعصاب و ادغام روانشناسی و علوم اعصاب و مطالعات مختلف در مغز انسان، این نتیجه گیری شده است که هر کودک دارای حداقل هشت نوع هوش  است:

  • هوش زبانشناختی و کلامی
  • هوش منطقی و ریاضی
  • هوش و فضا
  • هوش موسیقی
  • اطلاعات فیزیکی
  • هوش درون فردی
  • هوش برون فردی
  • هوش طبیعت گرایی

بعدها، هوش هستی شناسی به این لیست اضافه شد، اما در این زمینه دوباره راه اندازی شد.

آشنایی فرزندان خود با فعالیت های متنوع

تا آنجا که می توانید فرزندتان را به چیزی که دوست دارد و در مورد آن اطلاع دارد، محدود نکنید. اگر با ورزش کردن درگیر ورزش هستید، طبیعی است که فرزندتان را درگیر کنید، اما شاید او علاقمند یا قادر به انجام آن نیست. فعالیت های دیگر را امتحان کنید به دنبال فعالیت های دیگری که در منطقه شما وجود دارد. لطفا ذهن فرزندتان را برای فرصت های مختلف باز کنید.

خودتان را به جهان فرزندتان متصل کنید

گوش دادن به همه چیزهایی که فرزند شما می گوید برای دریافت اطلاعات در مورد پیرامون شما. بچه ها به طور مداوم در مورد چیزهایی که برای آنها جالب هستند صحبت می کنند. حتی اگر این موضوعات برای شما جذاب نیستند یا لذت گوش دادن ندارد، این کار را انجام دهید. به حرف های فرزندتان درباره چیزهایی که دوست ندارید گوش دهید اگر او می گوید که به ورزش یا موسیقی علاقمند نیست، به شما اطلاعات ارزشمندی داده است. همچنین علائمی را که شما درک می کنید متوجه می شوید. کودکانی که از پخش موسیقی شکایت دارند احتمالا علاقه مند به بازی کردن ابزار نیستند.

کودکان را تشویق کنید

ما اغلب داستان هایی درباره والدین می شنویم که اشتیاق فرزندشان را برای پیشرفت آنها نابود کرده اند. پدر و مادر نباشید که رویای فرزندتان را نابود کنید. حتی اگر ایدهاش به نظر خیلی غیر واقعی باشد، اجازه دهید او از عشق و شورش پیروی کند. شما نمی دانید آینده چه چیزی برای او پیش می آید و چه سیاره ای برای اوست. پسر بزرگ من، کای، مایل است که برای چندین سال یک بازیکن حرفه ای بیس بال باشد.

او دارای استعداد بود اما استعداد او کافی نبود. ما همچنان او را تشویق کردیم، اما در نهایت متوجه شدیم که این رویا نمی تواند تحقق یابد. امروز، او همچنان علاقه مند به ورزش است و می خواهد در آینده به جراح ارتوپدی تبدیل شود، و مجددا ما باید ببینیم که چه چیزی برای او وجود دارد. شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

آزادی عمل برای استعداد کودکان

کودک شما ممکن است برای مدتی فعالیت های مختلف را امتحان کند و سپس نتیجه گیری کند که او علاقه مند به آن نیست. حتی اگر فرزند شما فعالیت بسیار ماهرانه و با استعداد داشته باشد، هیچ دلیلی برای ادامه این فعالیت نیست. مگر اینکه متوجه شوید که یک عادت بد برای شروع و انتشار هر گونه فعالیت بدون یک دلیل خاص است. هیچ مشکلی با برخورد با فعالیت های مختلف وجود ندارد و در نهایت پیدا کردن آن است که این فعالیت مرتبط نیست.

برای اینکه این فعالیت یا این اصطلاح را کامل کنید، به فرزندتان بگویید، و سپس آن را ترک کنید. این به کودک شما آموزش می دهد که او باید خود را به فعالیتی که شروع می کند وفق دهد و نه پول را هدر دهد، متعهد سازد. باید فعالیتی را انجام دهد که خودش بدون سوءاستفاده یا فشار بر دیگران شروع کرده است.

مقالات پیشنهادی مجیب

اجازه دهید فرزند شما رهبر شما باشد

وقتی صحبت از انتخاب فعالیت و استعداد مورد علاقه کودکتان است، بهتر است که فقط نقش هدایتگر را به دست آورید و پیشنهادات خود را براساس آنچه که از کودک می بینید و می شنوید، ارائه دهید. شما می توانید علاقه و استعداد فرزند خود را تشویق کنید و با فعالیت های مختلف آشنا شوید و فرزندتان مایل است در طولانی مدت این فعالیت را ادامه دهد و به او مربوط باشد.

هر یک از فرزندان شما یک فرد دارای استعداد است. این مجموعه دارای منافع خاص و استعدادهای خاصی است که در نهایت رشد خواهند کرد. فرزند شما زندگی شاد و لذت بخش نخواهد داشت تا زمانی که او چیزی را به دست نیاورده که او را از بقیه جدا کند. کمک به فرزندان برای لذت بردن از شور و استعداد ، برکت آنهاست. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

مشاوره مجیب برای استعداد کودکان

استعداد کودکان

یک روز، آرزوی هر والدین این بود که پسرش یک دکتر یا مهندس باشد و موفقیتشان را در این مشاغل خلاصه کند. به همین دلیل، اکثر دوست دارند کودکانشان تحصیلات عالیه، ورزشی و حتی هنری داشته باشند و با توجه به کلمه معروف از هر انگشتانشان هنر بریزد! اما بی اطلاع است که فرزندان هرکدام به نوبه خود ممکن است به یک شغل، حرفه، ورزش، هنر و غیره علاقمند باشند.

بهتر است بدانید که یکی از کلمات کلیدی موفقیت کودکان شما در کشف استعداد آنها است. کودک شما ممکن است دارای استعداد در ورزش، هنر و .. باشد که فکرش را نمی کردید. بنابراین بهتر است قبل از هر چیز دیگری برای کشف استعدادهای کودکان خود فراهم کنید. پس از آن شما وارد مرحله دیگری خواهید شد که یک استعداد پررونق است. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای استعداد کودکان از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه