چگونه آدم ها با چشم های خود صحبت می کنند؟

صحبت کردن با چشم
   

صحبت کردن با چشم چگونه است؟

چشم­ ها دقیق­ ترین و نمایان­ ترین علائم ارتباط انسانی می ­باشند. زیرا آن­ها نقاط کانونی بدن هستند و مردمک ­ها به طور مستقیم عمل می­ کنند. در شرایط نور معمولی، مردمک ­های چشم در حالی که رفتار با فرد از مثبت به منفی و بالعکس تغییر پیدا می­کنند، کوچک و بزرگ می ­شوند.

هنگامی که شخص هیجان زده می ­شود، مردمک های چشم او تا چهار برابر اندازه معمولی بزرگ می شوند. از طرفی، یک حالت عصبانی و منفی باعث کوچک شدن مردمک­ ها می ­شود که معروف به “چشم­ های خروسی”  یا  “چشم ­های ماری” می باشند. چشم در روابط عاشقانه بسیار مورد استفاده قرار می­گیرد.

مشاهده مردمک ­ها توسط جواهرفروشان در چین قدیم استفاده می­شد. آنان هنگام فروش و مذاکره راجع به قیمت، به انبساط مردمک ­های خریداران توجه می­کردند. اناسیس هنگام انجام معاملات تجاری، عینک تیره بر چشم می­گذاشت تا چشم­هایش افکار او را آشکار نکنند.

یک ضرب المثل چینی می­گوید: هنگامی که با شخصی صحبت می­کنید، به چشمانش نگاه کنید. در ایجاد ارتباط چشمی یا انجام مذاکره با دیگران، نگاه کردن به مردمک چشم را تمرین کنید و اجازه دهید مردمک­ ها گویای احساسات واقعی شما باشند.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه صحبت کردن با چشم با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

انواع صحبت کردن با چشم

صحبت کردن با چشم

نگاه کردن به چشمان یک فرد می تواند نشان دهنده چیزهای مختلف باشد؛ از جمله اینکه او را تصدیق می کنید و نسبت به او علاقه دارید و یا… همچنین وقتی به چشمان طرف مقابل نگاه می کنید می توانید جهت نگاه او را تشخیص دهید و او را بهتر پیش بینی کنید.

وقتی کسی به شما چیزی بگوید درحالی که شما به او نگاه نمی کردید و در اثر آن حرف با او ارتباط چشمی برقرار کنید، یعنی او توانسته است کاملا توجه شما را به خود جلب کند. انواع صحبت با چشم عبارتند از:

خیره شدن

تنها زمانی که به شخص دیگری چشم در چشم نگاه کنید، می­ توانید یک شالوده واقعی برای ارتباطات بنا نمایید. به این دلیل است که بعضی از مردم زمانی که با ما صحبت می­­ کنند، رفتاری دارند که کاملا احساس راحتی می کنیم. ولی بعضی ­ها می­توانند به ما احساس ناراحتی بدهند و بعضی دیگر غیر قابل اعتماد به نظر می­رسند.

این مسأله عمدتا مربوط به مدت زمانی می­شود که به ما نگاه می­کنند یا در حال صحبت به چشم ­های ما خیره می شوند. هنگامی که شخصی به ما خیانت می­کند یا مسئله ای را از ما پنهان می­نماید، چشم­ های او کمتر از یک سوم اوقات به چشم ­های ما خیره می ­شود.

هنگامی که نگاه شخصی بیش از دو سوم اوقات به چشمان شما دوخته شود، یکی از دو معنی زیر را می­تواند داشته باشد؛ اول اینکه در نظر او، شما خیلی جاذب و گیرا هستید، که در این مورد نگاه همراه با مردمک ­های منبسط خواهد بود؛ دوم اینکه نسبت به شما رفتاری خصومت ­آمیز دارد و شاید در حال ارائه یک چالش غیرکلامی باشد که در این صورت مردمک ­ها کوچک می­ شوند.

وقتی کسی به پایین نگاه می کند یعنی زمانی که به فرد مقابلش نگاه نمی کند می تواند نشانه مطیع بودن او باشد؛ در واقع او به شما می گوید من برایتان تهدیدی نیستم و کاملا به شما احترام می گذارم.

نگاه تجاری

هنگامی که مشغول  مذاکره­ای تجاری کاری هستید، تصور نمایید که یک مثلث روی پیشانی طرف مقابل است که قاعده ­اش بین دو چشم و رأسش روی چشم سوم است. با خیره شدن به این ناحیه یک جو جدی ایجاد می کنید و طرف متوجه می­شود که منظور شما واقعا کار و معامله است.

چنانچه نگاه شما به زیر سطح چشمان طرف مقابل نیفتد، شما قادر به حفظ کنترل ارتباطتان خواهید بود. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه صحبت کردن با چشم با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

نگاه اجتماعی

هنگامی که نگاه به زیر سطح چشمان طرف بیفتد، یک جو اجتماعی به وجود می­آید. آزمایشات انجام شده در زمینه نگاه کردن نشان داده که در طول برخورد های اجتماعی نیز چشمان شخصی که خیره می­نگرد، به یک ناحیه مثلثی روی صورت طرف مقابل نگاه می­کند که این مثلث بین چشم ­ها و دهان می­باشد.

نگاه صمیمی

این نگاه به طرف زیر چانه و سایر بخش­ های بدن شخص است. در برخورد های نزدیک، ناحیه مثلثی بین چشم ها و سینه می­باشد و برای نگاه ­های دور، از چشم­ ها تا محل اتصال دوسر ران­ها است. زنان و مردان از این نگاه برای نشان دادن علاقه به یکدیگر استفاده می­کنند و کسانی که علاقه­ مند باشند، متقابلا همین نگاه را برمی گردانند.

نگاه یک بری

نگاه یک بری برای انتقال علاقه یا خصومت استفاده می­شود. چنانچه در ترکیب با ابروهایی که اندکی بالا رفته یا چهره با لبخند باشد، نشانه علاقه است و اغلب به عنوان یک علامت جفت­یابی به ­کار می­رود. چنانچه با ابروهای پایین افتاده یا ابروهای چین­دار یا گوشه­ های لب که به سمت پایین برگشته استفاده شود، نشانه شک و تردید یا خصومت و دشمنی و یا یک رفتار انتقادآمیز است.

کنترل نگاه دیگران از طریق صحبت با چشم

در این مرحله لازم است بدانیم که چگونه هنگام سخنرانی تصویری، با استفاده از کتاب و نمودار و جدول، صحبت با چشم یک شخص را کنترل کنیم. تحقیقات نشان داده که اطلاعاتی که وارد مغز می­شوند، ۸۷% از طریق چشم، ۹% از طریق گوش و ۴% از سایر حواس بدن است. به عنوان مثال اگر شخصی در حالیکه صحبت می­ کنید، به وسایل بصری شما نگاه کند، حداقل ۹% از پیام را چنانچه پیغامتان به چیزی که او می­بیند ربطی نداشته باشد، جذب می ­کند.

چنانچه پیغامتان به وسایل بصری ارتباط داشته باشد، او تنها ۲۳ تا ۳۰% از پیغام شما را اگر مشغول نگاه کردن به آن­ها باشد، جذب می­کند. برای کنترل کامل نگاه دیگران از طریق صحبت با چشم، از یک خودکار یا وسیله ه­ای برای اشاره کردن به وسایل بصری استفاده کنید.

ضمن اینکه همزمان آنچه را که او می­بیند، به زبان بیاورید. سپس قلم را از روی تصویر بلند کنید و آن را بین چشمان او و چشمان خود نگه دارید. این عمل اثر مغناطیسی خوبی بر بلند کردن سر او دارد، به­ طوری که به چشمان شما می­ نگرد و آنچه را که شما می­ گویید، می­بیند و می­شنود؛ بنابراین از حداکثر توان برای جذب پیغام شما برخوردار می­شود.

تکنیک های فهمیدن معانی صحبت کردن با چشم

اگر شما کاسبی هستید که می خواهید مشتریانتان را بهتر بشناسید و یا در نخستین دیدار ویژگی های شخصیتی طرف مقابل را بهتر پیش بینی کنید باید با اصول زبان بدن و به خصوص زبان صحبت با چشم آشنا بشوید.

برای اینکه بتوانید زبان بدن اطرافیانتان را بخوانید، اول از همه به چشمان آن ها نگاه کنید؛ هیچ ارتباطی بدون چشم ها نمی تواند چندان موثر باشد. البته ارتباط چشمی را با زل زدن اشتباه نگیرید، همیشه زل زدن به افراد می تواند یک عمل کاملا بی ادبانه باشد. در انواع ارتباط هایتان می توانید بیشترین چیزها را از چشم ها بفهمید.برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه صحبت کردن با چشم با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

 اصول صحبت کردن با چشم

صحبت کردن با چشم

وقتی در دنیای تصاویر غرق است به سمت بالا نگاه می کند

معمولا وقتی افراد نگاهشان را به سمت بالا می برند، در حال فکر کردن هستند؛ به خصوص زمان هایی که تصویری را در ذهنشان مجسم می کنند. حتی شاید بتوان گفت این حالت نشان می دهد فرد در ذهنش به دنبال تصاویر متفاوت می گردد.

نگاه کردن از بالا به سمت چپ نشان می دهد که فرد می خواهد یک خاطره را به یاد بیاورد. نگاه به بالا به سمت راست نشان می دهد که فرد می خواهد با قوه تخیل خودش تصویری را در ذهنش مجسم کند.

البته باید دقت کنید که گاهی جهت ها ممکن است برعکس باشد؛ اگر در جهت های درست شک دارید، می توانید او را امتحان کنید. مثلا از او بخواهید که واقعه هایی را که هر دو می دانید به یاد بیاورد یا چیزی را تصور کند. گاهی هم به سمت بالا نگاه کردن می تواند نشان دهد که فرد کسل شده است و در اطراف به دنبال یک چیز جالب می گردد.

زمانی که اعتماد به نفس ندارد به پایین نگاه می کند

وقتی کسی به پایین نگاه می کند یعنی زمانی که به فرد مقابلش نگاه نمی کند می تواند نشانه مطیع بودن او باشد؛ در واقع او به شما می گوید من برایتان تهدیدی نیستم و کاملا به شما احترام می گذارم.

همچنین، به پایین نگاه کردن می تواند نشان دهد که فرد احساس گناه می کند. نگاه کردن به پایین به سمت چپ می تواند نشان دهد که فرد درحال حرف زدن با خودش است (اگر به لب هایش نگاه کنید شاید حرکت آهسته آن ها را ببینید). نگاه به پایین به سمت راست نشان دهنده این است که درون او پر از احساسات است.

وقتی تمایلش را پنهان می کند کوتاه نگاه می کند

وقتی فردی خیلی زودگذر به چیزی نگاه می کند می تواند تمایل فرد را نشان دهد؛ مثلا وقتی شما خیلی کوتاه و زودگذر به در ورودی نگاه می کنید یعنی تمایل دارید زودتر اتاق را ترک کنید. وقتی کسی به شما نگاهی اجمالی و زودگذر می اندازد، نشان می دهد که تمایل دارد با شما صحبت کند و همچنین چنین نگاهی نشان دهنده نگرانی فرد درباره احساس طرف مقابل است. به خصوص وقتی حرفی زده که ممکن است او را ناراحت کرده باشد. همچنین این نگاه می تواند نشان دهد که فرد تمایل دارد به چیزی ممنوع نگاهی طولانی کند.

وقتی حوصله ندارد غیر مستقیم نگاه می کند

اکثر اوقات ما به اطرافمان به صورت مستقیم نگاه می کنیم بنابراین وقتی فردی به طور غیرمستقیم و یا ازگوشه یا… نگاه می کند، یکی می تواند به این نشانه باشد که می خواهد به نوعی از نگاه کردن به روبه رویش فرار کند و یا اینکه در مقابلش چیزی وجود دارد که نظرش را جلب کرده است. اگر فردی فقط لحظه های کوتاه با گوشه چشم به چیزی نگاه کند نشان می دهد فرد حواسش پرت است و به دنبال شناسایی اطراف یا چیزی جالب است.

البته این نوع نگاه می تواند نشانه رنجش و ناراحتی نیز باشد. نگاه از گوشه سمت چپ می تواند نشان دهد که فرد می خواهد صدای خاصی را به یاد بیاورد. نگاه از گوشه سمت راست نشان می دهد که فرد می خواهد صدایی را در ذهنش بازسازی کند. البته در افراد مختلف می تواند این حالت برعکس باشد و شما باید ابتدا فرد را امتحان کنید. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه صحبت کردن با چشم  با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

مقالات پیشنهادی مجیب

آشنایی با روش های صحبت کردن با چشم در سایت زندگی ما

بهترین راه آشنایی با روش های صحبت با چشم، ارتباط گرفتن با اشخاص باتجربه و خبره برای مشاوره، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب است. آشنایی با صحبت کردن با چشم ، مسأله ای است که تنها از راه صحبت و مشاوره حل می شود.

اگر این امر توسط شخص ماهر و متخصصی انجام نشود، ممکن است فرد را دچار مشکلات بیشتری کرده و نتواند او را کمک کند.سایت زندگی ما ، با بهره گیری از بهترین و خبره ترین روانشناسان کشور،در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما مراجعین محترم است. متخصصان سایت زندگی ما، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متدهای علم روانشناسی، به معاینه و صحبت با بیماران می پردازند و در نهایت پس از تشخیص درست بیماری، مراحل درمان را آغاز می کنند.

مشاورین سایت زندگی ما،بدون هیچ محدودیت زمانی پاسخگوی شما هستند و مشکلاتتان را با حفظ امنیت کامل، حل می کنند. یکی از مزیت های مرکز مشاوره تلفنی مجیب این است که شما عزیزان، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید.

هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، برای رعایت حال شما دوستان گرامی طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا آرامش را سهم زندگی تان کنید.

برای گفت و گو با مشاورین مرکز ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب  به شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه