تنها ماندن طولانی کودکان در خانه چه تبعاتی دارد؟

Only children stay at home 2 تنها ماندن طولانی کودکان در خانه چه تبعاتی دارد؟
   

تنها ماندن کودکان در خانه به مدت طولانی چه تبعاتی دارد؟ گاهی بسیاری از خانواده ها به این نتیجه می رسند که در حال حاضر فرزندان خود را تنها بگذارند. البته، ترک یک کودک در خانه یک راه حل است که معمولا توصیه نمی شود. با این وجود، با گسترش تعدادی از مراکز مراقبت از کودکان، کلاس های آموزشی و تفریحی، پرستاران، مراقبین و غیره، این وضعیت به ندرت برای خانواده ها رخ می دهد، اما گاهی اوقات والدین مجبور به انجام این کار به دلایل غیر قابل پیش بینی می شوند. واقعیت این است که ماندن در خانه تنها می تواند موجب آسیب های جسمی و روحی بسیاری برای کودکان شود.

برای بسیاری از مادرانی که مسئول زندگی هستند، اغلب اتفاق می افتد که آنها مجبور هستند فرزندان خود را ترک کنند و نگرانی شما را به عنوان یک مادر متوجه هستم. البته، در نظر گرفتن کودک را در خانه به عنوان آخرین راه حل قرار دهید. خوشحالم که فرزند شما در سن مدرسه است و می تواند از خود مراقبت کند.

مراقبت از خود برای کودکان یک تجربه لذت بخش و مفید است اگر آنها آماده باشند. ملاحظات این شیوه زندگی بزرگ هستند. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای کتاب های مربوط به مهارت های والدین یا کلاس های موجود در این زمینه استفاده کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنها ماندن کودکان در خانه می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

تنها ماندن کودکان در خانه به مدت طولانی

تنها ماندن کودکان در خانه

کاهش تعداد خانواده ها در دنیای آپارتمان امروز، از یک سو و روابط معمول سرد میان همسایگان، از سوی دیگر، بعضی از والدین را به دلیل دلایل متعددی از قبیل کار و غیره به تنهایی گذاشتن کودک وادار کرده است. هزینه زندگی، زنان و مردان با فرمول پیچیده کار کردن در شب، یک نگرانی عمده برای والدینی است که فعالیت اقتصادی دارند، به ویژه والدینی که بستگان آنها دور از آنها زندگی می کنند. مهد کودک اولین راه حل است که بسیاری از مادران آن را انتخاب می کنند. روانشناسان بر این باورند که لبخند مربیان این مراکز هرگز لبخند و احساس مادر را پر نمی کند. این خانواده مرکز اصلی توسعه سلامت روان و برتری معنوی کودک است.

تنهایی سخت

با توجه به اهمیت پیشرفت اقتصادی زنان و حضور اجتماعی زنان در مناطق مختلف، چطور باید آنها را به تنهایی کودک برنامه ریزی کرد؟ دکتر محسن اصغری ، روانشناس کودکان و نوجوانان و استاد دانشگاه فردوسی مشهد،کودک در خانه، در آینده به طور غیر قابل جبران آسیب خواهد دید، او می گوید: “اگر ما خودمان را به عنوان یک کودک تنها چند ساعت تنها بمانیم در خانه پس از آن ما نمی توانیم آن را تحمل کنیم.

احتمال وقوع یک حادثه فیزیکی یکی از مهمترین و واضحترین مشکلات ترک کودک به تنهایی است. بسیاری از کودکان به علت ماهیت کنجکاو و تجربه خود در فقدان والدین در معرض خطر رفتارهایی مانند آتش سوزی، کار با وسایل الکتریکی و غیره هستند، آنها در بعضی موارد آسیب می بینند و حتی می میرند.

آیا ما می خواهیم خانواده ما را به تنهایی برای چند ساعت تنها بگذارند یا فقط چند ساعت همکاران ما را در محل کار ترک کنند؟ تحمل آن بسیار سخت است، حتی اگر ما تنها در بهترین و لوکس ترین هتل باشیم، هنوز هم تنش ما را متحمل می شود.ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

نکاتی که باید هنگام تنها ماندن کودکان در خانه به مدت طولانی به کار گرفته شود

کیفیت از رابطه مهم تر است

اولین نکته در ارتباط شما با فرزند شما این است که کیفیت رابطه شما با فرزندتان مهم تر از مدت زمان است؛ برای مثال، مادرانی که در تمام مدت افسرده و در خانه هستند، نه تنها رابطه خوبی با فرزند خود ندارد، حتی به او نیز صدمه می زنند.

کودک خود را برای این وضعیت آماده کنید

اول از همه، مطمئن شوید که در خانه با کلید باز و بسته می شود، شماره تماس شما را نگه دارد و در صورت لزوم با شما تماس می گیرد، در شرایط مناسب می توانید از یک همسایه مطمئن و شماره پلیس و آتش نشانی کمک بگیرید.

چگونه پاسخ به غریبه ها

به کودک خود بگویید چگونه پاسخ به تلفن و زنگ دهد و نحوه رفتارش طوری باشد بدون اینکه غریبه آگاه باشد که او تنها است.

برنامه ریزی برای کارهای روزمره

برای مثال یک سری کارها را با یکدیگر هماهنگ کنید و به او دهید،مانند شستن ظروف و تمیز کردن خانه. با انجام این کار، همچنین اعتماد به نفس او را افزایش می دهید و مسئولیت فرزندتان را تقویت می کنید و اوقات فراغت فرزندتان را پر می کنید.برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه تنها ماندن کودکان در خانه  با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

در مورد چگونگی صرف کردن روز با کودک صحبت کنید

تنها ماندن کودکان در خانه

پس از بازگشت از کار، با او صحبت کنید و از او بخواهید که در مورد آنچه که در طول روز اتفاق افتاد صحبت کند و از نگرانی های خود بگوید.

در نهایت فراموش نکنید که کودک شما نیاز به بازی، سفر و تفریح دارد تا با دیگران ارتباط برقرار می کند. شما می توانید زمان را برنامه ریزی کنید. بستگان خود را نادیده نگیرید خواهرزاده یا برادرزاده دوست خوبی برای کودک هستند. وقت خود را صرف کار نکنید، درست است که تامین مالی مهم است، اما کودک شما از نظر روان شناختی نیاز به شما دارد.
در مورد احساسات و مشکلات خود صحبت کنید و اجازه دهید او احساسات خود را با شما به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال، بعد از شام، زمان خاصی را مشخص کنید و با تمام توجه به او گوش دهید. چیزهای مثبت او را تشویق کنید.
کودکانی که رابطه خوبی با مادر خود دارند احساس امنیت بیشتری می کنند و می توانند بدون نگرانی و اعتماد به نفس کار کنند.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای تنها ماندن کودکان در خانه

یکی از نگرانی های اصلی والدین این است که فرزندان خود را تنها در خانه بگذارند. بدون شک فرزند در نهایت باید از والدین جدا شود و برای مدت کوتاهی تنها در خانه بماند، اما چگونه می توان اطفال را مورد اعتماد قرار داد و تنها در خانه گذاشت؟ آیا کودک می تواند در خانه بماند؟ در چه سنی میتواند کودک تنها باقی بماند؟ مقدار زمانی که کودک تنها در خانه است چه مقدار است؟ آیا درست است یا نادرست است که فرزند را با همسالان خود ترک کنیم؟ چه زمانی کودک آماده حضور در خانه است؟ پیامدهای جسمی و روحی منفی در خانه ماندن در منزل چیست؟ و…

احتمال وقوع یک حادثه فیزیکی یکی از مهمترین و واضحترین مشکلات ترک کودک به تنهایی است. بسیاری از کودکان به علت ماهیت کنجکاو و تجربه خود در فقدان والدین در معرض خطر رفتارهایی مانند آتش سوزی، کار با وسایل الکتریکی و غیره هستند، آنها در بعضی موارد آسیب می بینند و حتی می میرند. همچنین، تنها ماندن یک کودک در منزل به طور جدی به رفاه ذهنی او آسیب می رساند؛ یک کودک که در تنهایی وحشت زده است و تنها در خانه باقی می ماند، تجربیات تلخ و غیر قابل جبران را تجربه می کند که باعث می شود او آسیب پذیرتر شود.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای تنها ماندن کودکان در خانه طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه