مثبت اندیشی کلیدی طلایی برای رسیدن به خوشبختی

Thinking positive مثبت اندیشی کلیدی طلایی برای رسیدن به خوشبختی
   

مثبت اندیشی چه فایده ای دارد؟ بسیاری از ما به دلیل وظایف و مسئولیت های زیادی در زندگی، خستگی، چرخش و استرس را احساس می کنیم، و در نتیجه، ما بسیار راحت به دنبال مسائل منفی هستیم و افکار منفی به مغز می رسند.  با توجه به اینکه اعتقادات و عقاید هر فرد و نوع ادراک او از زندگی و حوادثی که او را به سوی خوشبختی یا بدبختی هدایت می کند،متفاوت است افکار منفی را در ذهن خود قرار نمی دهد و در عوض، اگر وضعیت نامطلوب یا وضعیت ناخوشایند در زندگی شما مانع از آن شود، به دنبال روش های مثبت و طلایی برای حل این مسائل هستیم.

اندیشیدن مثبت مزایای بسیاری برای افزایش اعتماد به نفس و سلامت روان، از جمله سلامت جسمانی، دارد. شما می توانید راه هایی برای رسیدن به تفکر مثبت را با مطالعه این بخش پیدا کنید زمانی که در شرایطی هستید که افکار منفی به ذهن شما می آیند.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مثبت اندیشی می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

راههای دستیابی به مثبت اندیشی

مثبت اندیشی

با افراد مثبت ارتباط برقرار کنید

افکار مثبت و افکار منفی هر دو تحت تاثیر قرار می گیرند. بنابراین، با دوستان و آشنایان ارتباط برقرار کنید، کسانی که مثبت هستند برای کسب حمایت و اشتیاق که برای زندگی مثبت نیاز دارید. اجازه ندهید افکار منفی دیگران شما را تحت تاثیر قرار دهند و خلق و خوی شما را تضعیف کنند. با انجام این کار، می توانید به جامعه خود کمک کنید و تفکر مثبت خود را تقویت کنید.

مشکل را قبول کنید

برای حل مشکل، اولین گام این است که آن را بپذیرید. اگر شما توانایی کنترل ذهنیت خود را در مورد افکار خود ندارید، این امر شادی شما را کاهش می دهد، تصمیم گیری می کند، کارها را انجام می دهد یا روابط احساسی را ایجاد می کند، ابتدا باید قبول کنید که مشکلی دارید. شما دچار مشکل هستید زیرا در صورت وقوع افسردگی و پاسخ منفی به شما وجود دارد. عدم پذیرش مشکل تنها شرایط شما را بدتر میکند.  برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه مثبت اندیشی با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

چگونه مثبت اندیشی را توسعه دهیم؟

بخشش

مغز انسان دارای تمایل طبیعی به فکر کردن بیش از حد است، زیرا افکار و خاطرات ما به طور ذاتی با یکدیگر مرتبط هستند، بنابراین بجای بیش از حد برای فکر کردن درباره خودتان، خودتان را ببخشید. در نتیجه، افکار بد که به این مسئله مربوط هستند نیز به جلو برمی گردند.

هنگامی که شما به طور مثبت فکر می کنید، قدرت تمرکز شما همان چیزی است که می خواهید و هدف شما افزایش می یابد، ضربه ها، سر و صدا، منفی ها، و همه چیزهایی که غم و اندوه و ناامیدی بوجود می آورند را پرتاب کنید و انجام ندهید.

نفس کشیدن

ساده ترین راه حل برای افراد در این شرایط، کنترل تنفس است که شما را آرام می کند و شما را با حال و ماهیت محیط اطراف متصل می کند. وقتی ذهن ما به افکار منفی تبدیل می شود، کنترل ذهن مشکل است، اما در این زمان ما نیاز به آرامش روانی و فیزیکی داریم.

چطور تفکر مثبت داشته باشیم؟

چیزهایی را که دوست دارید انجام دهید

هنگامی که شما خوشحال هستید که کاری انجام دهید و همچنان به آنچه که می خواهید انجام دهید، هیجان زده خواهید شد. بنابراین، بدون ایجاد افکار منفی به ذهن شما، برای موفقیت در یک سرگرمی جدید یا فروش نوآورانه، سعی کنید چیزی را که همیشه می خواهید انجام دهید.

تجزیه و تحلیل اشتباهات گذشته

درمورد اشتباهاتی که انجام داده اید و چشم انداز مثبت در مورد مسائلی که شما را به وضعیت فعلی می برساند، فکر کنید و خودتان را برای جلوگیری از اشتباهات مشابه در آینده آماده کنید.

نوشتن

افرادی که بیش از حد فکر می کنند، به خصوص زنان، مشغول صحبت کردن با استرس و نگرانی هستند و نمی توانند صحبت کنند. در موقعیت موفقیت آمیز، ما بارها و بارها استدلال کرده ایم که نگرانی های ناخوشایند در مورد شرایط اغلب اوضاع را بدتر می کند. اگر شما نیاز به صحبت در مورد مسائل دارید، مکالمات خود را بنویسید و آنها را با ذهن آگاهانه خود تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید با خواندن آنها نگرانی ها و افکار منفی را درک کنید.ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

استراتژی های بزرگ برای مثبت اندیشی

مثبت اندیشی

از گذشته یاد بگیرید

شما نمی توانید گذشته را که پشت سر گذاشته اید عوض کنید، بنابراین اگر فکر می کنید در مورد گذشته، افکار منفی به سمت شما می آیند، آنها را با افکار مثبت در مورد آینده جایگزین کنید.

خودتان را بسازید

این برای تخلیه انرژی داخلی بدن، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری طولانی و سریع، بازی کردن با حیوانات خانگی و کودکان، انجام یوگا، ورزش، شنا و دوشیدن موثر است.

افکار ما واقعیت را ایجاد می کند

ذهن آگاه توانایی دیکته کردن رویدادهای خاص است و افکار برای شکل دادن به انرژی از ما انرژی می گیرند، بنابراین اگر ما در مورد چیزی نگران باشیم، نتایج دلخواه خودمان را به خود جذب خواهیم کرد.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای مثبت اندیشی

افکار ما زندگی ما را تغییر می دهد، بنابراین نباید اتفاقات منفی منجر به نگاه کلی شما شود و پس از شناسایی افکار منفی، یک گام به عقب بردارید و خودتان این سؤالات را بپرسید:

  • آیا فکر می کنم شرایط بد است؟
  • آیا می توانم به شیوه های دیگر به مسئله نگاه کنم؟
  • از چه رویدادی در آینده چه تجربه ای کسب کرده ام؟
  • سپس پس از پرسیدن این سؤالات، جمله های مثبت را تکرار کنید و احکام منفی را اعمال نکنید.

هنگامی که شما به طور مثبت فکر می کنید، قدرت تمرکز شما همان چیزی است که می خواهید و هدف شما افزایش می یابد، ضربه ها، سر و صدا، منفی ها، و همه چیزهایی که غم و اندوه و ناامیدی بوجود می آورند را پرتاب کنید و انجام ندهید. به این ترتیب، اجازه دادن به هر چیزی که لازم است، شما را محکوم کند و اعتماد به نفس و عزت را از بین می برد دور کنید. زمانی که انرژی و اعتماد به نفس پایین است، شما دیگر نمیتوانید روی نقاط مثبت زندگی خود تمرکز کنید و آنچه را که میخواهید دریافت کنید. بنابراین، تنها داشتن روحیه بالاییو تفکر مثبت است که شما را از این قایق خارج می کند.

شما هرگز نمیتوانید موفق شوید تا زمانیکه شما یک گرایش منفی داشته باشید. اما هنگامی که ذهن خود را تغییر دهید و بر جنبه های مثبت زندگی خود تمرکز کنید، به نظر می رسد که جهان رنگ دیگری است.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای مثبت اندیشی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه