رفتار بعد ترک سیگار و بررسی خلق و خوی

   

سال هاست که سیگار کشیدن سبب رفتارها و الگوهای فکری است که رفتار بعد ترک سیگار را در افراد، متفاوت نشان می دهد. هنگامی که ما سیگار را ترک می کنیم، اغلب در رابطه با تغییرات خود در زندگی و نگاهمان به آن به طور کلی شگفت زده می شویم.

کلمات کلیدی( رفتار بعد ترک سیگار| ترک سیگار| درمان ترک سیگار | علائم ترک سیگار | مشاوره ترک سیگار)
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

بررسی رفتار بعد ترک سیگار

زمانی که افراد سیگار می کشند یک طرز فکر خاصی دارند، بعداز ترک ان ذهن آن ها تغییر می کند. افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری افسردگی دارند. هیچ کس نمی داند چرا اینگونه است. افرادی که دچار افسردگی هستند ممکن است سیگار دود کنند تا احساس خوبی داشته باشند. رفتار بعد ترک سیگار مهم نیست که علت چیست، درمان هایی وجود دارد که برای افسردگی و سیگار کشیدن کار می کنند.

ارزیابی تغییرات خلق و خوی

تغییرات رفتاری بعد از ترک سیگار اتفاق می افتد. برخی از مردم احساس غم و اندوه می کنند. شما ممکن است تحریک پذیر، بی قرار شوید. تغییرات در حالت ترک سیگار ممکن است بخشی از این حالت باشد. نیکوتین باعث از بین بردن بدن شما می شود. تغییر حالت بدن بعد از خروج نیکوتین معمولا در یک یا دو هفته بهبود می یابد. اگر رفتار بعد ترک سیگار در چند هفته بهتر نشود، شما امکان دارد دچار افسردگی شده باشید. متخصصان و روانشناسان برتر در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب در این رابطه می توانند اطلاعات با ارزشی به شما بدهند.

رفتار بعد ترک سیگار

نقش ترک سیگار در رفتار

به نظر می رسد سیگار کشیدن به افراد کمک کند که در آن لحظه احساس راحتی کنند اما مشکلات زیادی برای استفاده از سیگار وجود دارد؛ مانند افسردگی. چیزهای دیگری هم وجود دارد که می توانید سعی کنید احساس راحتی کنید.

  • ورزش، فعال شدن جسم می تواند به شما احساس خوبی دهد.
  • برنامه ریزی کردن برای اوقات روزانه
  • بودن در جمع های سالم برای تقویت خلق و خوی
  • از افراد افسرده جدا باشید
  • پاداش دادن به خود برای کمک به داشتن احساس خوب
  • حمایت و تشویق از سوی دوستان و خانواده

این موارد می تواند در رفتار بعد ترک سیگار شما نقش موثری داشته باشند.

تقویت کردن حالت

هر گونه ورزش می تواند به شما کمک بسیاری کند. پیاده روی، رفتن به سالن ورزش، یا پیوستن به یک ورزش تیمی، چند شما ایده است که می توانید امتحان کنید. ضمنا می توانید برای تقویت حالت روحی و رفتار بعد ترک سیگار خودتان از سایت زندگی ما بدون گرفتن وقت قبلی استفاده نمائید. این مرکز در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب برای شما عزیزان مشغول خدمات دهی است.

وقتی سیگار می کشید، نیکوتینی که با هر پک سیگار وارد بدن می کنید، از ریه ها، وارد جریان خون شما و سپس مستقیم به مغز شما وارد می شود.

ایجاد یک برنامه روزانه

یک برنامه برای مشغول بودن خودتان ایجاد کنید، سعی کنید هر زمان که می توانید از خانه خارج شوید کارهایی را با دوستان خود انجام دهید. برخی از افراد با این کارها احساس آرامش می کنند. داشتن تماس منظم با افراد مورد علاقه می تواند به رفتار بعد ترک سیگار شما و همچنین بهبود خلق و خوی شما کمک کند. سعی کنید به طور منظم با این افراد ارتباط برقرار کنید، چه در شخصی، چه از طریق تلفن، یا از طریق پیام متنی.


این مقالات شاید برای شما جالب باشند:

ترک سیگار با غذا و بررسی تاثیرات آن

روش های پیشگیری از سرطان

عوارض مصرف نیکوتین و معرفی انواع آن ها


نقش پاداش در ترک سیگار

برای بسیاری از مردم که غمگین هستند، پاداش و فعالیت های سرگرم کننده از زندگی خود را پیدا نکرده اند. پیدا کردن راه هایی برای پاداش دادن به خودتان می تواند به بهبود روحیه شما و رفتار بعد ترک سیگار کمک کند. حتی چیزهای کوچک، مانند خواندن یک مجله یا گوش دادن به موسیقی، می توانند به شما کمک بسیاری کند و باعث داشتن احساس خوب شود.

تاثیر سیگار در بدن

وقتی سیگار می کشید، نیکوتینی که با هر پک سیگار وارد بدن می کنید، از ریه ها، وارد جریان خون شما و سپس مستقیم به مغز شما وارد می شود. هنگامی که آن را می کشید، باعث آزاد شدن دوپامین می شود که به شما این حس را می دهد که خوشحال هستید. متاسفانه، این احساس تنها چند دقیقه طول می کشد. سطوح نیکوتین شما همراه با دوپامین شروع به کاهش می کند؛ بنابراین رفتار بعد ترک سیگار به طور معمول، با کشیدن یک سیگار دیگر، این احساسات را کاهش می دهد و سطح نیکوتین را در سیستم خود افزایش می دهد؛ اما هنگامی که شما ترک می کنید، سطوح نیکوتین کاهش می یابد.

چگونگی رفتار بعد ترک سیگار

بیرون بروید و تمرین کنید. اگر احساس می کنید گرایش شما به سیگار شروع شده است، پیاده روی کنید به یک کلاس باشگاه ورزشی مانند بدنسازی بروید. فعال بودن و انجام برخی از تمرینات کمک خواهد کرد که سطح استرس خود را کاهش دهید، کاهش میل شما و کمک به مقابله با علائم ترک سیگار را نیز شامل می شود. با یک روانشناسی با تجربه صحبت کنید، سایت زندگی ما با برترین روانشناسان کشور در تمامی ایام هفته به صورت تلفنی در اختیار شما قرار دارند.

بررسی احساسات بعد ترک

رفتار بعد ترک سیگار اغلب در روزهای اول و هفته های اولی که سیگار را ترک می کنید باعث افزایش و کاهش احساسات شما می تواند به عنوان یک تنش احساس شود. تغییرات بزرگی در زندگی شما می تواند به طور طبیعی منجر به احساسات شدید شود. برخی افراد تصور می کنند که باید حتما در هنگام ناراحتی سیگار بکشند. تا زمانی که متوجه شوند که این فقط یک مرحله است و احساس آن ها عادی است.

رفتار بعد ترک سیگار

بازیابی خود با ترک سیگار

رفتار بعد ترک سیگار و دانستن اینکه چقدر سریع می توانید با ترک سیگار، خود را بازیابی کنید می تواند به شما کمک کند:

  • در عرض شش ساعت ضربان قلب شما کاهش می یابد و فشار خون شما پایدارتر می شود.
  • ظرف یک روز جریان خون شما تقریبا خالی از نیکوتین خواهد بود، سطح مونوکسید کربن خون شما کاهش خواهد یافت و اکسیژن به راحتی به قلب و عضلات می رسد.
  • ظرف مدت یک هفته احساس سلیقه و بوی شما بهبود می یابد.
  • در عرض سه ماه شما سرفه خواهید کرد و عملکرد گردش خون شما به دست و پا بهبود خواهد یافت و ریه ها در از بین بردن مخاط، قیر و گرد و غبار بهتر خواهند شد.

بررسی ترک سیگار طولانی

در عرض شش ماه سطح استرس شما و رفتار بعد ترک سیگار احتمالا کاهش یافته است و شما کمتر سرفه و خلط می کنید.

  • پس از یک سال، ریه های شما سالم خواهند بود و تنفس راحت تر خواهد بود.
  • در طی دو تا پنج سال خطر ابتلا به بیماری قلبی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
  • در عرض پنج سال، خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم زن، کاهش میابد.
  • بعد از ۱۰ سال خطر ابتلا به سرطان ریه از بین خواهد رفت.
  • پس از ۱۵ سال خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی شبیه به فردی است که هرگز سیگار نکشیده است.

شما هموطنان گرامی می توانید برای دریافت مشاوره روانشناسی و خانواده و مشاوره برای فرزندان و همچنین دریافت اطلاعات راجع به رفتار بعد ترک سیگار و غیره با برترین متخصصان کشور با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات آنها بهره مند شوید. از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره تماس:zendeghima.ir

مشاوران ما به صورت آنلاین از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روزهای تعطیل پاسخگوی شما عزیزان هستند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه