قانون مورفی چیست و چطور می توان با آن مقابله کرد؟

قانون مورفی
   

در این مقاله راجع به قانون مورفی بحث خواهیم کرد پس لازم است بدانید که همه ما در موقعیت هایی قرار گرفته ایم که همه چیز خوب پیش نمی رود و ما بارها آن را تجربه کرده ایم. قانون مورفی ناشی از بدبینی و تمایل ما به توجیه و یافتن علت حوادث ناخوشایند است. تحت این قانون، هر چیزی بد که ممکن است اتفاق بیفتد، احتمال دارد اتفاق بیفتد. این مقاله مورفی را مورد بررسی قرار می دهد، داستان درباره قانون را شرح می دهد و پیامدهای آن را برای جهان توضیح می دهد و بررسی می کند که چگونه این قانون می تواند همه چیز را امن تر و قابل اطمینان تر کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص با سایت زندگی ما که خدمات همه روزه نیز دارد تماس حاصل فرمائید.

کلمات کلیدی:( قانون مورفی|تاریخچه قانون مورفی)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بررسی قانون مورفی

تصور کنید که در ۸ ردیف خودروهایی کاملا به یکدیگر چسبیده اند به دام افتاده اید. شما با عجله به سمت خانه هستید، اما در ناامیدی متوجه می شوید که اتومبیل در همه جهات حرکت می کند، به جز خط شما، شما خط خود را عوض می کنید، اما بعد اتومبیل ها در خط جدید شما نیز حرکت نمی کنند. در شرایطی که بیکار می مانید، متوجه می شوید که اتومبیل ها در تمام مسیرهای بزرگراه حرکت می کنند (از جمله مواردی که شما فقط ترک کرده اید).

قانون مورفی از تصویب یک قانون طبیعی است، یعنی یک قانون آنتروپی. در واقع قانون آنتروپی بیشتر در مطالعات ترمودینامیکی (چگونگی تحول انرژی از یک شکل به دیگری) مورد استفاده قرار می گیرد

  • چگونگی شکل گیری مورفی

به دنیای آزار دهنده قانون مورفی خوش آمدید. طبق مورفی، هر خطایی که می تواند رخ دهد، قطعا رخ می دهد. این بیانیه کاملا درست است. البته این به دلیل قدرت مرموز این قانون نیست. در واقع، این همان چیزی است که ما قانون مورفی را با مشکلاتمان مرتبط می کنیم. وقتی همه چیز به خوبی پیش می رود، هیچ ربطی به این قانون ندارد. ما همیشه انتظار داریم همه چیز را به عنوان آرزوی خود ادامه دهیم، اما زمانی که همه چیز به همان اندازه که ما می خواهیم انجام نمی دهیم، ما به دنبال یک دلیل هستیم. در ادامه بیشتر راجع به این موضوع بحث خواهیم کرد.

قانون مورفی

تاریخچه قانون مورفی

کاپیتان ادوارد آلوییز مورفی که بود؟

باور کنید یا نه، یک مرد به نام مورفی که در ایالات متحده تا زمانی که در سال ۱۹۹۰ درگذشته بود، زندگی می کرد. کاپیتان ادوارد A مورفی جونیور، مهندس نیروی هوایی بود. در طول حرفه نظامی و غیر نظامی او در بسیاری از آزمایش های مهندسی طراحی مشارکت داشت و یکی از این آزمایش ها (تقریبا به طور تصادفی) منجر به ظهور قانون مورفی شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی می توانید به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات برترین مشاوران بهره مند شوید.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • سایر حقایق جهانی و فراگیر

اگرچه قانون مورفی نگرش منفی و بدبینانه نسبت به جهان را نشان می دهد، مورفی تنها قانون نیست. از آنجا که محبوبیت مورفی، پس از تکان دادن آزمایش واگن در پایگاه نیروی هوایی ادواردز، ناظران زیرک و باهوش نیز قوانین خود را ساخته و ارائه داده‌اند. برخی از این قوانین به خوبی شناخته شده است، مانند اصل پیتر، که در آن همه افراد در نهایت به ناکارآیی خود می رسند، یا تفسیر اوتوول از قانون مورفی که مورفی خوشبین بود. در واقع، از زمان حکومت مورفی هزاران قانون، قوانین، اصول ایجاد شده است. برخی از آنها خنده دار هستند، برخی از آنها هوشمند هستند و برخی عادی هستند.

اعتقاد به سرنوشت و جذابیت قانون مورفی

چرا مورفی یک مفهوم جهانی و واقعی است؟ هنگامی که با یک منبع برق و یک پریز برق مواتجه هستیم که فقط یک راه برای ورود به داخل پریز است، ۵۰٪ احتمالا این کار را درست انجام دهیم و ۵۰٪ احتمالا اشتباه انجام می دهیم. شاید بهترین توضیح برای جذابیت قانون مورفی برای ما وجود حس درونی باور به سرنوشت و اعتقاد است. اعتقاد به سرنوشت این است که همه ما در دست سرنوشت، ضعیف و ناتوان هستیم. بر اساس این باور، چیزهایی که برای ما اتفاق می افتد (به عنوان مثال، صدمات زانو ما) اجتناب ناپذیر است. با توجه به این باور، یک نوع قانون جهانی است که با ما بازی می کند. برای کسب آگاهی بیشتر و مشاوره آنلاین و تلفنی می توانید در ایام تعطیل نیز با سایت زندگی ما تماس بگیرید.

اعتقاد به سرنوشت با مفهومی دیگر

اعتقاد به سرنوشت با یک مفهوم دیگر اراده آزاد تناقض دارد. با توجه به این باور، انسان ها دارای اراده آزاد هستند و تمام انتخاب ها و عواقبی که بعد از این انتخاب ها به خودمان مربوط می شود. شاید رابطه ما با قانون مورفی نتیجه توافق بین اراده آزاد و اعتقاد به سرنوشت باشد. از یک سو، قانون مورفی به ما احمق بودن غیر قابل انکار را نشان می دهد. اگر فرصت به ما داده شود که چیزی اشتباه انجام دهیم، در نیمی از موارد ما همین کار را انجام می دهیم. اما این از انتخاب های ماست. از سوی دیگر، قانون مورفی همچنین ما را از کنترل ما محروم می کند، به عنوان مثال، همیشه به نظر می رسد در پایین ترین مسیر ترافیک قرار داشته باشیم.

قانون مورفی و قانون آنتروپی

قانون مورفی از تصویب یک قانون طبیعی است، یعنی یک قانون آنتروپی. در واقع قانون آنتروپی بیشتر در مطالعات ترمودینامیکی (چگونگی تحول انرژی از یک شکل به دیگری) مورد استفاده قرار می گیرد و در دنیای ما، سیستم ها تمایلی به آشفتگی دارند. یک آنتروپی، که همچنین قانون دوم ترمودینامیک نامیده می شود، از قانون مورفی پشتیبانی می کند که ادعا می کند هر خطایی که می تواند رخ دهد.

قانون مورفی

جلوگیری از قانون مورفی

در حالی که اکثر ما قوانین مورفی را برای توانایی خود برای توضیح ناتوانی و ضعف حوادث خاص بررسی می کنیم، بعضی ها به عنوان یک ابزار مفید به آن نگاه می کنند. حداقل یک نفر قانون مورفی را به عنوان یک معادله ریاضی مطرح می کند که می تواند احتمال این که فرآیندهای ناکارآمد را شکست می دهند پیش بینی کند. جوئل پال، مهندس زیست شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، مورفی را پیش بینی کرده است.

هموطنان عزیز می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قانون مورفی با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی و آنلاین بهره مند شوند. لازم به ذکر است که برای برقراری تماس از طریق تلفن ثابت باید اقدام فرمائید و مشاوران از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت همه روزه پاسخگوی شما عزیزان هستند. با شماره زیر تماس حاصل نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه