هنر درمانی چگونه است؟

هنر درمانی
   

هنر درمانی یک روش درمان است که به موجب آن، شخص وارد روند ایجاد کار هنری می شود و در عین حال این تجربه جدید جسمی، احساسی و روانی را بهبود می بخشد. با وارد شدن به روند خلاقیت تولید آثار هنری، فرد شروع به بیان ابعاد هنری خود می کند و از این طریق می تواند رفتارها و احساساتش را کنترل کند، استرس را کاهش دهد و عزت نفسش را بهبود بخشد. خودآگاهی و عزت نفس می تواند برای هنر استفاده شود. شما دارید فقط از هنر برای بیان احساسات و احساسات درونی خود استفاده کنید. در این فرایند، متخصصان و روانشناسان می توانند شما را راهنمایی کنند. برای این منظور می توانید از سایت زندگی ما استفاده نمائید و از خدمات متخصصین حاضر در این مرکز به صورت تلفنی بهره مند شوید.

 بررسی تاریخچه هنر درمانی

گرچه مردم همیشه با یک اثر هنری احساسات خود را ابراز کرده اند، هنر درمانی از سال ۱۹۳۰ به عنوان یک حرفه و یک رشته پزشکی شناخته شده است. از میان مناطقی که در حال حاضر به عنوان بخشی از درمان برای چندین بار استفاده می شود، هنر درمانگری روانشناسی است (استفاده از هنر برای نشان دادن احساسات غریزی) و درمان فیزیکی (کمک به بازگرداندن اعتماد به نفس و توانبخشی).

اگرچه در هنر درمانی از فرم های سنتی هنر مانند نقاشی، طراحی، عکاسی، مجسمه سازی و غیره استفاده می شود، اما استفاده از سایر اشکال هنر مانند هنرهای نمایشی نیز روش خوبی برای بیان احساسات افراد است. در حقیقت، جهان هنر بسیار گسترده است.

روانشناسان و پزشکان خانواده اغلب از هنر درمانی استفاده می کنند زیرا کودکان شرایط دشوار را برای ابراز احساسات به صورت کلمات تحمل می کنند. این رشته همچنین جزء حیاتی فعالیت هایی است که در بسیاری از مهد کودک ها و آسایشگاه ها که نیاز به پرستاری طولانی مدت است مورد استفاده قرار می گیرد.

هنر درمانی

معرفی تعاریف جانبی هنر درمانی

هنر درمانی، گاهی اوقات با استفاده از ایجاد یا بیان خلاقیت، درمان می شود. هنردرمانی به مردم اجازه می دهد تا خودشان را بیان کنند و در مورد این احساسات و رفتار بیشتر بدانند. رنگ، علامت، مداد، گچ و هر چیز دیگری که ممکن است برای رسم باشد، یک ابزار برای انجام این کار است.

  • درمان هنر ترکیبی از روان درمانی و درک روانشناختی ابعاد فرآیند خلاقیت، به ویژه کاربرد و شناخت ویژگی های ابزار و مواد مختلف است.
  • هنری گرایی بر ایجاد هنر برای افزایش خودآگاهی در میان افراد و دیگران متمرکز است و منجر به توسعه فردی، افزایش مهارت های مقابله با چالش های مختلف و افزایش مهارت ها و عملکرد شناختی می شود.
  • هنر درمانی بر اساس نظریه های شخصیت، توسعه انسانی، روانشناسی، سیستم های خانواده و آموزش هنر است. متخصصان هنردرمانی در زمینه هنر و روانشناسی آموزش دیده اند و مدرک گرفته اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هموطنان گرامی می توانند به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب نسبت به دریافت اطلاعات و مشاوره از سایت زندگی ما اقدام نمایند.

تعریف تخصصی و حرفه‌ای هنر درمانی

هنر درمانی به معنای استفاده از هنر در درمان افراد است و در محیط حرفه ای به افراد مبتلا به بیماری های مختلف کمک می کند تا صدمات شدید روانی را تجربه کنند و چالش های عمده ای را به همراه داشته باشند و کسانی که به دنبال توسعه شخصی هستند را کمک و درمان کند.

با آگاهی بیشتر از اینکه هنر درمانی به مردم فرصتی برای مقابله با تجربیات ناخوشایند می دهد. در ضمن، توانایی ها و مهارت های شناختی زیاد می شود و لحظاتی که کار هنر انجام می گیرد، لذت بخش و شیرین هستند.

افرادی که به دیگران در این حوزه کمک می کنند از مسائل مربوط به توسعه انسانی، نظریه های روانشناختی، مراقبت از بیمار و تکنیک های آزمایش، سنت های هنری، مسائل معنوی و فرهنگی و البته قدرت های هنرپیشه ها آگاهی دارند.

این کارشناسان هنر از هنرهای مختلف برای درمان، ارزیابی و تحقیق استفاده می کنند. هنر درمانی برای افراد مختلف در سنین مختلف تاثیر می گذارد و می تواند برای بهبود درمان خانواده و گروه، مراقبت شخصی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. در درمان هنری، اقداماتی مانند سلامت روان، توانبخشی، خدمات پزشکی و غیره انجام می شود.

بررسی مناسب بودن هنر درمانی

همه می توانند از هنر درمان استفاده کنند. با وجود درمان های مختلفی که برای رفع انواع مشکلات ذهنی و جسمی کشف شده اند، درمان هنر چیزی دیگری است.

تفاوت اصلی بین درمان هنر و سایر روش ها این است که به ما اجازه می دهد تا احساسات و ارتباط با محیط زیست خود را به شیوه ای غیر از استفاده از کلمات و جملات بیان کنیم. واژه ها و عبارات محدود هستند و نمی توانند به طور کامل در موضوع ارتباطات پاسخ دهند.

اگرچه در هنر درمانی از فرم های سنتی هنر مانند نقاشی، طراحی، عکاسی، مجسمه سازی و غیره استفاده می شود، اما استفاده از سایر اشکال هنر مانند هنرهای نمایشی نیز روش خوبی برای بیان احساسات افراد است. در حقیقت، جهان هنر بسیار گسترده است.

برای آگاهی بیشتر در زمینه هنردرمانی می توانید از خدمات مشاوران سایت زندگی ما بدون داشتن مشکلات ترافیکی و به صورت غیر حضوری و تلفنی استفاده نمائید.

هنر درمانی

زمان استفاده از هنر درمانی

هنر درمان می تواند برای درمان طیف گسترده ای از اختلالات روانی و اضطراب روانی استفاده شود.

در بسیاری موارد ممکن است با سایر روش های روان درمانی مانند درمان های گروه درمانی یا شناختی رفتاری ترکیب شود.

برخی از شرایطی که ممکن است برای هنر درمانی اعمال شوند عبارتند از:

  • کودکان دارای معلولیت یادگیری
  • بزرگسالان با استرس شدید
  • کودکان که از مشکلات رفتاری یا اجتماعی در مدرسه یا خانه رنج می برند.
  • افراد دارای مشکلات روانی
  • افرادی که از آسیب مغزی رنج می برند.
  • کودکان یا بزرگسالانی که در معرض آسیب هستند.
مقالات پیشنهادی مجیب

آشنایی با عملکرد هنر درمانی

هنر درمانگر می تواند از روش های مختلف هنری، از جمله طراحی، خلاقیت، مجسمه سازی و کولاژ (تصاویر تکه کاری) برای بیماران، از کودکان تا سالمندان استفاده کند. کسانی که از اختلالات عاطفی، خشونت فیزیکی، استثمار در خانه، اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات روانشناختی رنج می برند، می توانند از عزت نفس خلاق برخوردار شوند. خدمات هنر درمانی می تواند در مدرسه، سازمان های اجتماعی، بیمارستان ها و مراکز خصوصی روانپزشکی در دسترس باشد.

کاربران گرامی و محترم می توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمایند و از مشاوره متخصصان و روانشناسان برتر کشور به صورت تلفنی بهره مند شوند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هنر درمانی با شماره زیر می توانید اقدام نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه